verwarmingsprobleem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marcofocus, 10 jan 2011.

  1. kan je die gloeistiften vervangen zonder dat er water uit die buis komt eigenlijk??
     
  2. Dus de uitgaande slang van je kachel radiateur is koud?

    Als dat zo is, denk ik toch dat je kachel radiateur verstopt zit!
     
  3. Als de slang tussen de oliekoeler en kachelradiateur de retourslang is dan is de uitgaande slang koud ja
     
  4. En de kachelradiateur heb ik doorgespoeld heb de tuinslang erop gezet en het water liep er zo doorheen.wel met wat tegendruk maar dat lijkt me wel normaal toch?
     
  5. ja je hebt altijd wel wat tegendruk, maar als er vloeistof uitloopt, zal hij in ieder geval niet verstopt zitten.

    Maar als je kachelslang koud blijft betekend dit toch dat de koelvloeistof niet doorstroomt. dus toch een verstopping of een kapotte waterpomp.
     
  6. Dan ga ik het hele koelsysteem maar doorspoelen en evt de pomp vervangen.

    Thnx voor alle reacties
     
  7. Dat het met de tuinslang er weer uit komt zetten, zegt niets, het kan ook dat de buitenkant van de kachelradiateur verstopt zit, met schimmel of bladeren. Daarnaast horen bij warme motor eigenlijk beide slangen van de kachelradiateur warm te worden.. Ik zou daar het probleem zoeken. Heb je EATC of handbedient?
     
  8. gewoon hand bediend. en hoe kun je daar achterkomen"? dan moet het hele dasboard uitelkaar zeker?

    Is dat lang werk?
     
  9. En als ik een stuk heb gereden en zet de knop van koud naar warm komt er warme lucht uit, wat langzaam weer koud wordt.
     
  10. Dan denk ik dat je lucht klep stuk is. Deze zit in het kachelhuis.
     
  11. kun je daar een beetje makkelijk bij? of wordt het mijn hele auto slopen?!
     
  12. Dashboard moet er dan uit. Is n flinke klus. Maar is wel de moeite waard in deze "frisse" dagen.
     
  13. Gaan we maar eens doen dan.

    heb je dat weleens gedaan?
    zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
    de volgorde bijv?
     
  14. Als hij eerst even warm is , en daarna weer koud, is het de kachelradiateur zelf, die inwendig verstop is, ook al komt er met de tuinslang wel water uit.

    Ik zou het complete systeem leeg laten lopen, vullen met alleen water en 3 kopjes soda, dan 10 km rijden, weer leeglopen, weer water en soda.

    Dit herhalen tot het evt beter wordt, daarna nog 2 keer spoelen met alleen water (om de soda eruit te krijgen)
    Mocht dit niet helpen, dan moet je de kachelradiateur vervangen, maar dit is een hels karwei!
     
  15. ok en je kan het systeem het beste leeg laten lopen door de onderste radiateurslang eraf te trekken toch?
     
  16. En nog een klein vraagje.

    Vanmorgen kwam ik erachter dat de onderste radiateur slang ook niet warm wordt.

    Wie heeft een andwoord???:schater:
     
  17. Wat betreft het spoelen, neem dan gewoon een spoelmiddel van een gerenomeerd
    merk, coolant flush van bv Forté werkt prima, ik zeg niet dat hij 100% schoon
    word daarmee, maar het gaat zeker werken;)
     

Deel Deze Pagina