1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

vervangen wieldraagarm achter focus 1

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door hearquad, 16 mei 2007.

  1. Dag allemaal,

    ik heb een slechte ervaring v.w.b. het moeten vervangen van de silent-block van de draagarm achter van mijn Focus.

    Deze bus is namelijk bij Ford niet los te krijgen waardoor eigenlijk de hele achterwielophanging (verende gedeelte) vervangen moet worden.
    Is zeer kostbaar!

    de geleidestang bouten zaten muurvast en moest worden doorgeslepen, kortom, veel werk, maar wel waar voor je geld.

    De auto stuurt veel directer en geen hinderlijke klik bij het nemen van drempels.

    Wie heeft er nog meer ervaring met het vervangen van dit onderdeeltje?
    Was trouwens een APK afkeurpunt, de andere kant moet volgend jaar! :cry:
     
  2. [bedoel je het korte stangetje dat je heb vervangen ?? dit komt wel met enige regelmaat voor
    dit merk je met zoekkerig weggedrag achter en apk afkeur de ruimte is haast niet te controleren dus of een keurmeester het vindt ???
     
  3. tekst verwijderd

    tekst verwijderd
     
  4. nee, het gaat om het scharnierend gedeelte dat tussen chassis en wiel zelf zit, dat hele dikke stalen geval.
    Die korte stangetjes is geen probleem!
     
  5. Re: sillent b;ocks

    heb je een adres voor mij? dan heb ik de silentblock voor de volgende keuring in ieder geval in huis!

    alvast bedankt,
    Johan.
     
  6. tekst verwijderd

    tekst verwijderd
     
  7. Re: Sillentblocks

    Wat een service 8)
     
  8. Re: Sillentblocks

    Ruud,

    hartelijk dank, ik zal het meteen in mijn service manual (Haynes) noteren.

    Vriendelijke groet,
    Johan.
     
  9. tekst verwijderd

    tekst verwijderd
     
  10. Draagarm reactiestang

    Vanmiddag mijn Focus wagon 2000 opgehaaldvan apk grote beurt, de draagarm reactiestangen ??? waren achter links en rechts versleten.
    Moest voor demontage geheel doorgeslepen worden omdat de bouten volledig vastgeroest zaten ?? de rubbers waren op, geen merkbaar verschil maar wel apk afkeur punt werd gezegd. 118 euro compleet per stuk excl montage, dus omdat zij hem niet loskregen maar doorgeslepen anders hadden ze dus, lees ik hierboven alleen de rubbers en busjes kunnen vervangen.
     
  11. Konden ze dan niet gewoon de bout doorboren, en dan opnieuw draad erin zetten? Een vastzittende bout moet in mijn ogen altijd er uit te krijgen zijn, hoe dan ook...
     
  12. de bouten roesten vast in de bus van het rubber van de korte draag armen
    doorzagen is de enige optie
    en van de kleine draagarm/stangen zijn de rubbers niet los wel de grote rubbers van de langsdraag armen denk dat hier het een en ander doorelkaar wort gegooid
     
  13. Is het dan niet mogelijk om de bout er helemaal uit te boren dan? Incl bus? Als er een M8 in zit, boor je toch op tot 8mm, dan kun je het er zo uitpulken. Of je boort nog wat groter dat je ook een stuk bus meeneemt...
     
  14. je kan er erg slecht bij en als een garage dat moet doen is het te duur als je het zelf doet kan je natuurlijk meer als je weet dat je ze moet vervangen elke dag inspuiten een week ofzo ben ik er bijna zeker van dat je ze los krijgt maar ja je moet dan wel de tijdt hebben
     
  15. Bedankt voor de reacties, ik moet wel zeggen merk wel degelijk iets, hij is iets stijver bij drempels. Het is nu eenmaal gebeurt en rij graag lang en veilig met mijn Focus wagon. Als er nog iemand is die weeer eens een foto (Avatar) voor mij kan plaatsen hoor ik het graag. Vorige forum heeft iemand dat ook voor mij gedaan ik krijg mijn foto namelijk niet kleiner als 12 kb (ben niet zo heel handig met computers) en heb weer wat verandert...
     
  16. ik heb meer verstand van weg- en waterbouw, dus even voor de duidelijkheid: welke rubbers en bussen hebben we het over, kan iemand foto's plaatsen?

    Percies mijn gevoel...

    Koos
     

Deel Deze Pagina