1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vervangen verstuivers en brandstofpomp

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wiebson, 18 sep 2009.

  1. Vanmorgen ging ik vol goede moed op weg naar mn werk maar ik kwam helaas niet verder dan hmp 42,2 op de A12. Het lampje van het voorgloeien ging knipperen en kort daarna het olielampje ook. Geen vermogen meer bij gas geven en toen ik aan de kant stond werkte starten ook niet meer. Route mobiel heeft de auto de auto bekeken en vervolgens bij de garage in Utrecht afgeleverd. Nu is er het volgende aan de hand volgens de garage:

    Brandstofpomp is kapot, geeft nog maar 100bar druk ipv 300 ofzo.
    Omdat de brandstofpomp kapot is moeten de verstuivers ook vervangen worden omdat je anders kans hebt dat vuil uit de verstuivers weer in de pomp komen, en ze zeggen dat de verstuivers ook wel een keer versleten zijn. D'r staat namelijk 225.000km op de teller en ik heb geen idee of ze vervangen zijn ooit. Dit resulteert in een behoorlijke kosten post voor mn 1.8 TDDI uit 2000.

    De kosten zijn ongeveer:
    Pomp 950,-
    Verstuivers 500 (4x 120)
    Plus wat losse zooi
    Arbeid
    Kosten totaal op 2500 euro!!!!! Het zure aan het hele verhaal is dat de auto afgelopen maandag de grote beurt nog met vlag en wimpel heeft doorstaan, dus mooi balen.

    Maar goed, 2500 euro, dat moet toch wel anders kunnen lijkt mij, de auto zelf is bijna niet meer zoveel waard denk ik. Ga morgen of maandag nog ff informeren bij andere garages, maarja blijft volgens mij redelijk specialistisch werk dus ga niet bij een beunhaas garage aan het werk. Dacht zelf aan de atu of de 123 autoservice...

    Iemand ideeen om het wat goedkoper te krijgen? Volgens de garage was het niet de electronica van de pomp maar ook de pomp zelf, die was vastgelopen.... Behoorlijk slecht begin van het weekend dit! :(
     
  2. Je kan bij zo'n bedrijf een prijsopgave vragen. http://www.buchli.nl/

    Verder is niet alleen de restwaarde relevant, maar ook de overige kosten. De verzekering gaat bij een nieuwere weer omhoog, hoogstwaarschijnlijk ook de wegenbelasting (focus I is niet heel zwaar), een andere auto kost altijd ook veel meer geld. Een nieuwere wordt waarschijnlijk een commorail bijna zeker duurder in onderhoud en bij mankementen. Dus het hangt er maar vanaf.
     
  3. Kijken of de onderdelen op de sloop te krijgen zijn en dan de auto verkopen zodra deze weer goed rijdt?
    Wat een achterlijk hoge prijs voor een brandstofpomp zeg! Vraag eens ergens anders wat zo'n pomp kost.

    Hier een pomp voor €670.- ex BTW

    Of hier klikken voor onderdelen zoeker.

    Hier klikken voor brandstofpomp revisie en voor een ruilsysteem voor de verstuivers!
     
  4. Goed opletten met die brandstofpomp het is bekend dat de 1.8 tddi's rond 2000 het begeven tussen de 200.000 en 250.000 km. Je wil niet hebben dat je volgend jaar hetzelfde hebt. Je kan ook gereviseerde verstuivers kopen, zeker bij de tddi's zou dit geen probleem moeten zijn. Dit zijn nog niet zo geavanceerde verstuivers.

    Het is bij de dealer wel veel arbeidsloon. 2500-950-480= 1070 arbeidsloon!
     
  5. Het is bij de dealer wel veel arbeidsloon. 2500-950-480= 1070 arbeidsloon![/quote]

    ja is idd erg duur heb die pompen wel gemonteerd en die zitten er redelijk vlot op
    al moet de distributie riem wel verv worden
     
  6. #6 Focus_Tddi, 18 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2009
    Pomp vastgelopen? Dan zou dus theoretisch je D-snaar ook beschadigd moeten zijn?

    Die pompen zelf gaan bijna niet stuk, het is de electronica die het begeeft. Wellicht heb jij dubbel pech hoor en dat de pomp wel mechanisch stuk is. Blijft vervelend in elk geval.

    Goed zoeken op internet, ik heb die Bosch pompen, ik meen de VP44 voor net over de 600 euro zien staan. Helemaal nieuw dus niet gereviseerd. En anders proberen een ruilpomp te vinden...

    Het is een eindje tuffen, maar wellicht is dit bedrijf iets? Zij repareren de pomp op de auto, voor volgens mij acceptabele prijzen inclusief 12 maanden garantie.

    http://www.ecu-tronic.nl/brandstofpomp.html
     
  7. Vraag eens of je de lijst met storingscodes kan krijgen, die in jouw auto zitten.
    Grote kans dat hier iets tussen zit met een omschrijving als: "communicatie probleem met brandstofpomp" of iets dergelijks.
    Als dat het geval is, dan heeft de elektronica het begeven.
    Er zijn bedrijven die dit relatief goedkoop kunnen fixen, bijvoorbeeld www.ecu-tronic.nl. Echter rekenen ze de hoofdprijs voor wat simpel soldeerwerk. Deze enige reden dat ze hiermee weg komen is omdat de rest van de 'normale' garages zegt dat er een hele nieuwe pomp + distributie in moet.
    Er zijn gelukkig ook bedrijven die een iets fatsoenlijker tarief hanteren:
    http://www.vp44diesel.de/english

    Je moet de boel wel zelf demonteren en monteren. Maar dan ben je voor zo'n 300 euro klaar.

    Als het wel echt mechanisch is, dan zou ik idd naar buchli.nl gaan, niet extreem goedkoop, maar wel goed.
    Daar kunnen ze jouw huidige injectoren testen en reviseren, das goedkoper dan nieuw.
     
  8. •••••• zeg, wordt er allemaal niet beter op.

    Maar zou het echt nodig zijn om de verstuivers ook te vervangen dan? Of is dit makkelijk eventueel later nog een keertje te vervangen? Kost dat veel tijd en dus weer arbeidsloon zeg maar?

    Zelf demonteren enzo gaat niet werken voor mij helaas... :(
     
  9. Als de pomp echt mechanisch defect is, dan is de kans idd groot dat de injectoren vervuild zijn met metaaldeeltjes. Zelfs de leidingen moeten gespoeld worden en het brandstoffilter vervangen (vanwege de retourleiding).
    Je kan de gok nemen, het vervangen van de injectoren is niet echt moeilijk of arbeidsinternsief.

    Jouw garage is wel veeeeeeeels te duur voor mijn gevoel.
    Nieuwe pomp kost zo rond de 1000 euro (op internet al voor 650)
    Voor het vervangen van een distributieriem is een prijs van 400 a 500 heel normaal. Daarbij komt dan nog een klein uurtje voor het wisselen van de pomp zelf.
    Als je de injectoren even niet meerekend, moet je voor rond de 1500 euro klaar zijn.
     
  10. #10 wiebson, 19 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2009
    Huh, moet er nu ook nog een nieuwe distributieriem op??

    Is het niet zo dan dat elke Ford garage dezelfde prijzen hanteert?

    Ze zijn bij de ATU aan het uitzoeken wat het daar gaat kosten, daar word ik maandag over gebeld, neem aan dat dat iig wel iets goedkoper is.

    Ga maandag naar de garage en vraag daar de lijst op met werkzaamheden die ze willen gaan doen, tevens de lijst met foutcodes. Ga dan maar eens shoppen her en der. 2500 euro is teveel geld!
     
  11. als de brandstofpomp vervangen moet worden, dan moet de distributieriem eraf. Hij zit namelijk op die riem ;)
    Als je de distributieriem er toch af hebt liggen, kan je beter meteen een nieuwe monteren ;) want die riem kost niet echt veel :mrgreen:

    Maar dat weten de garage's wel, en dat zullen ze dus ook zeker doen

    En nee.... niet alle Ford garage's hanteren dezelfde prijzen. Vooral de kleinere subdealers willen goed concurreren met de 'universele' garage's.
     
  12. Wat ik me gister nog bedacht. De pomp kan volgens mij helemaal niet vastgelopen zijn. De garage zei namelijk dat deze nog wel zo'n 100bar druk gaf maar niet de vereiste 300bar. Dan zou het toch bijna zeker zijn dat het de electronica is die op de pomp zit...
     
  13. Heel vervelend is dit voor je.

    Waarom zou ik de auto NIET laten maken? je was al zat van deze en wilt toch al binnen korte tijd een andere. is dat niet het geval, dan zou ik de auto laten maken.

    Waarom zou ik de auto laten maken? Dan weet je wat je hebt en kun je er met betrekking tot pomp, D-riem en verstuivers minimaal 160k km vooruit. Als je een andere TDdi van 2000 of zo gaat halen en je moet 2500 bijleggen weet je niet of je daar over een halfjaar dezelfde problemen mee hebt.


    uiteraard even goed zoeken naar een GOEDE garage met redelijke prijzen.

    Suc6
     
  14. Nou de kogel is door de kerk, de Ford garage gaat de reparatie uitvoeren. De verstuivers laat ik niet vervangen, na wat rondvragen en ook bij ecu tronic lijkt me dit niet nodig. Ford gaat ze wel schoonmaken met spul. De kosten komen nu op 1500E na wat afdingen her en der. Heb ik er gelijk weer een nieuwe distributieriemset e.d. opzitten. Scheelt de volgende keer weer!

    Bedankt voor de info hier! Woensdag of donderdag kan ik weer rijden :cool:
     
  15. Ik vind het alsnog een bak met geld, voor een stukkie electronica wat stuk is....maar jah je doet er weinig aan.
     
  16. Ik heb de mijne zelf gemaakt. eerst nieuwe pomp gezet, later een x verstuivers. en distri riem heb ik dr gewoon weer opgeknald.. ik er er nu al weer 15000 km mee zonder problemen!
    Tis alleen wel dik 2 avondjes sleutelen:p
    Succes met de reparatie!
     
  17. Thanx! Helaas heb ik voor die reparatie zelf niet de kennis, ruimte en gereedschappen, en eigenlijk ook geen zin ;)

    Relaxed dat jij het zo hebt kunnen opknappen!
     
  18. Mooi dat je morgen weer kunt karren! Goede keuze!

    En de oude riem er weer op zetten is in mijn beleving een totaal verkeerder en onnodige bezuiniging. Hij zal er maar afknallen. Dan ben je verder van huis dan de kosten van een riempje. Wat is de prijs van alleen die riem nu helemaal?
     
  19. #19 wiebson, 23 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2009
    Volgens de offerte: 1201255 Distributieriemset, 79,05 euro ex btw :mrgreen:
     
  20. Wellicht was de riem nog lang niet aan vervanging toe....

    Als je de riem vervangt neem dan meteen de waterpomp mee en spanrollen....beetje overbodig natuurlijk als dat niet al te lang terug al is gedaan.
     

Deel Deze Pagina