Vervangen schijven en blokken vooraan

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Duvalleken, Dec 14, 2014.

  1. Vervangen van de voorste remschijven en blokken vooraan van een C-max uit 2007 .

    Ik heb hier al verschillende topics gelezen en filmpjes bekeken .
    Daar ik veronderstel toch een beetje handig te zijn :D moet ik dit wel zelf kunnen .

    Heb blokken en schijven (TRW - Bosch) besteld bij mister-auto . Levertijd is precies niet zo snel . Daar ik verzending kan volgen zou het voor morgen zijn . Maar aangezien ze hier in Belgenland niet anders doen dan staken zal de post morgen niet werken vrees ik . Ze zullen wel eens toekomen . :lol:

    Toch had ik nog enkele vragen waarvan ik het antwoord hier wel zal krijgen .

    --> Voor de remklauw de demonteren is het met een inbus heb ik al gezien .
    Waarschijnlijk een 7 mm ?

    -->Bij het plaatsen van de remblokken komt daar nog iets van koperpasta bij te pas of is dit voor de huidige generatie remblokken niet meer nodig .

    --> Verder nog aandachtspunten ?

    --> iemand die weet wat het aanhaalmoment is bij terug monteren .

    Alvast bedankt.
     
  2. - ja, meestal wel
    - ja en ook de geleidepennen licht doen en wat op de naaf bij terugplaatsen lm-verlgen
    - Ja de naaf goed ontdoen van roest en vuil, alles goed schoonmaken met remmenreiniger en zuigers controleren op lekkage.
    - Van wat, de pennen? Gewoon goed handvast zal wel rond de 30nm zijn, maar absoluut niet te vast anders krijg je ze er niet heel uit. Moeren lm-velgen is rond de 120nm.
     
  3. Aanvulling; tussen de schijf en naaf geen vet doen. Het contactvlak voor de schijf moet zo vlak mogelijk zijn. Het deel vd naaf waar de velg op rust, dat kun je beter wel voorzien van (koper)vet.
     

Share This Page