Vervangen rubberen inlaatbuis.

Discussie in 'Performance' gestart door FoFo06, 18 sep 2015.

  1. Hallo, ik ben op zoek naar de mogelijkheden die er zijn om de rubber aanzuigslang tussen het motorblok en de luchtmassameter te vervangen.
    Dit wil ik doen door een stuk pijp, van bijvoorbeeld aluminium.
    En dit met behoud van het originele luchtfilterhuis.

    Ik had reeds een aluminium buis besteld echter deze blijkt totaal niet te passen.

    Nu is dus mijn vraag wat hierin de opties zijn, want op internet kom ik ook niets tegen helaas.

    Het gaat om een Focus I Type 2 1.6 Wagon.
     
  2. Toch niet voor vermogens winst hoop ik?
     
  3. Een vel gebruikte vervanger is een siliconen slang/buis.
     
  4. Een aluminium buis kan op zich prima maar dan zal er ook gebruik moeten worden gemaakt van rubber of siliconen moffen/bochten. Dit om het kantelen/bewegen van de motor in de motorrubbers op te vangen.

    Voor vermogenswinst hoef je dit niet te doen op een 1.6 Zetec. De aanzuigbuizen zijn hier niet de bottleneck en het vervangen hiervan zal dus ook nagenoeg geen winst opleveren.
     
  5. Doe het absoluut niet voor vermogenswinst. Sowieso spoor je niet als je een 1.6 NA motortje wilt gaan kietelen.
     
  6. Dat ben ik niet met je eens. Met de nodige aanpassingen is er uit de 1.6 Zetec/Duratec best wat vermogenswinst te halen. Het is niet voor niets dat dit type motor ook vrij populair is voor het gebruik in kitcars. Er zijn er genoeg die er 150 tot 160 PK uit weten te krijgen.

    Dat het financieel niet interessant is is een ander verhaal.



    Om de luchtaanzuigbuis te vervangen zal je op zoek moeten gaan naar een aluminium buis met de juiste diameter en passende rubber/siliconen moffen en bochten. Dergelijke onderdelen zijn bij de betere automaterialenzaak los verkrijgbaar. Goede kwaliteit buizen, moffen en bochten zijn echter niet goedkoop. Afhankelijk van wat je allemaal nodig hebt kan de prijs hiervan behoorlijk oplopen.
     

Deel Deze Pagina