2.5i 20V 305pk Vervangen re-circ valve

Discussion in 'Performance' started by eReSke, Mar 23, 2012.

  1. Iemand suggesties voor welke Forge Valve "sp"ring" ik nodig heb.

    Het is dus een :st: met wat meer vermogen. In oktober zullen we weten hoeveel ;)
    Dat valve-je wil ik dan in het najaar bestellen maar wel met de juiste ring.
    Als het goed is komt het in de buurt van een standaard RS en dan zou ik een gele spring nodig hebben.

    Veranderd het geluid? (aan de ermee rondrijders?)

    Graag even jullie bevestiging.

    John
    Grey-ears
     
  2. Als ik tijd heb, moet t bij mij ook gebeuren, hij ligt hier bij mij op t bureau, mijne is natuurlijk ook gechipt zoals je weet, laat het je zowiezo weten John.
     
  3. Ik moet de nog zwaardere veer hebben maar moet die nog ff bestellen..
    Ik merk zelf geen verschil eigenlijk.... kwa geluid ook niet... miss door al het andere geluid dat ik het niet hoor..
    Het probleem wat ik eerst had is minder maar nog steeds aanwezig... als je gas geeft en dan minimaal gas minder de druk ineens verminderd en de auto dus inhoud (lijkt het) dit zou weg moeten zijn maar miss moet ik dus die zwaardere veer hebben...
    Het irri piepje is gelukig wel weg hahaah:cheer:
     
  4. Zijn de recirc valve voor RS2 en Focus ST2 hetzelfde (op evt. toe te passen veer na)?
    Dacht dat RS2 grotere turbo heeft.
     
  5. Die zijn bij mijn weten hetzelfde
     
  6. Is de turbo bij de ST niet een K06 en bij de RS een K16?

    Je kan wel dezelfde re-circ gebruiken. Je moet wel 1 maat kleinere veer gebruiken dan bij de RS.

    groen, standaard ST
    geel, standaard RS, gemodificeerde (hogere turbo druk) ST
    blauw, gemodificeerde (hogere turbo druk) RS

    met een gemodificeerde bedoel ik dat de turbo druk hoger is, d.m.v. een andere map, dan standaard. Een ander in- uitlaatje of luchtfilter is dus niet van toepassing op een andere veer.
     
  7. Thanks! Zag dat Pumaspeed m ook adverteert voor beide Focussen. Dus maatvoering van turbohuis is blijkbaar zelfde bij recirc valve gedeelte.

    Mocht ik nog een hybride turbo monteren, zou het dan ook nog een gele veer blijven? Denk dat ik maar een gele en blauwe veer bestel.

    @ Grey Ears: lees op Focusstoc dat montage en k.t klus is. Beste is blijkbaar aadrijfas eruit. Hoewel sommigen t via de wiekast doen. Das dan de UK ST, weet niet of er nog iets van stuurhuis oid in de weg zit daar. Over algemeen zit de turbo erg netjes verstopt...
     
  8. @KAZ, als jij naar hybride turbo gaat, dan moet je denk wel een blauwe veer mee bestellen, dan ga je in drukken komen die bij getunede :rs: voor komen.:thumbs:
     

Share This Page