Mooi ding is dat, nog groter als er bij mij in is gegaan, word nog een aardige hobby om erin te krijgen denk ik zo.
Lastig uit elkaar houden zo he...al die blauwe RSjes. Maar wat een bruut ding. Wie zet het ding erin Johan?
Dank je wel Harrie, morgen gaat ie d'r in; mooi op tijd voor het warme weer. Omdat de auto minimaal 40 cm los van de grond moet komen en dat bij mij thuis niet gaat lukken, laat ik 'm door hetzelfde bedrijf erin zetten die ook de recirc valve gemonteerd hebben. Met een uurtje moet het geregeld zijn. Gisteravond heb ik het montagevoorschrift eens doorgelezen en moet zeggen dat pro-alloy de zaken wel keurig geregeld heeft. Zeer goede beschrijving inclusief foto's. Ook over hoe de intercooler gemonteerd wordt, is zeer goed over nagedacht. Zeer degelijk bevestigingsmateriaal en montage direcht op het chassis en niet hangend aan de radiateur zoals bij de originele het geval is. Ook voor het verhangen van de claxon zit een stalen beugel bijgeleverd. Kortom super spul Wat ik mijzelf alleen nog afvraag is of de accu even ontkoppeld moet worden, vanwege de airsensor die nu natuurlijk andere waardes voor zijn rekening krijgt
Ik zou de accu zeker even loshalen. Uiteindelijik moet de PCM toch ff gereset worden als je de intercooler erin hebt zitten.
Is even los en dan weer vast voldoende of moet de accu voor langere tijd ontkoppeld worden om de PCM te resetten. Hoeft er verder niets in de software te gebeuren als de nieuwe intercooler eenmaal zit? Met andere woorden: Past de auto zichzelf aan aan de lagere temperatuur van de lucht?
Ik heb hem bij mij op advies van het forum toen ook los gehad, heb de accu pas weer aangesloten toen ik klaar was met sleutelen, lijkt mij lang genoeg om de computer te resetten.
Hey Johan Toen ik mezelf aan het verdiepen was in wat voor intercooler het zou moeten gaan worden,kwam ik ook in aanraking met het verhaal dat je software aangepast moet worden.Heb daar nog navraag over gedaan maar tot op heden geen duidelijk antwoord op gekregen.Maar misschien toch iets wat je nog ff voor de zekerheid zou moeten navragen. En wat ook nog een ideetje is.Je intercooler door spoelen met ontvetter en daarna met heet water,vettigheid remt je luchtstroom namelijk af.Maar als je er in kijkt zie je dit vanzelf en heeft de fabrikant dit al gedaan. Nou succes met je nieuwe aankoop,ziet er sowieso netjes uit. Groetjes doei doei
Zzzooooooooooo, vanmiddag aan het knutselen geweest. Een paar foto's.... Auto op de brug, is toch net even makkelijker Beide bodemplaten eronder uit en de standaard intercooler is zichtbaar Slangen losmaken, vier schroefjes losdraaien, airsensor loskoppelen en d'r uit met um Oud en Nieuw saampies op de foto; raad het verschil ....... Even de airsensor overzetten En dan erin En klaar... Was natuurlijk weer eens file op de terugweg naar huis dus heb um nog niet even lekker kunnen uitlaten. Heb wel 't idee dat ie agressiever is Eenmaal thuis ziet 't er zo uit
Johan!! Wat een verschil in grootte tussen de oude en de nieuwe. Hopen dat je hem snel uit kunt laten om het verschil te ervaren
Zwart zonder logo is zondermeer de mooiste oplossing (vind ik). Alleen een kenner kan zien dat er "iets aan de hand" is. TOP!!