1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

verstuivers TDci: Helemaal lek...

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door uwbuurman, 12 sep 2007.

  1. De verstuivers van mijn TDci zijn al een tijdje zo lek als een mandje. Gevolg: meer roeten, koude start erg onregelmatig en soms met koude motor inhouden rond de 2000 toeren. Tevens een hoger brandstofverbruik.

    Verder: geen last, trekt als een lier. Geen problemen met snelheid en éénmaal goed warm is er geen probleem, afgezien van het verbruik.

    De auto heeft nu 220k km op de teller staan. Opzich allemaal geen grote problemen nu, maar de laatste tijd heeft de auto echt een ochtendhumeur, stotteren en klepperen als een mafkees. Tenzij ik het gaspedaal goed intrap. Doe ik heel graag, maar niet met een koude motor. Ik kom dus tot de (cruyffiaans) conseclusie dat de verstuivers vervangen moeten worden. kosten: hoog (1750 eurootjes). Gevoel daarbij: slecht.

    Dus graag jullie advies over het volgende:

    - Zijn verstuivers te reviseren? zo ja: quanta costa?

    - Is het een idee om verstuivers uit Duitsland of Belgie te halen? Zijn ze daar goedkoper? montage is geen probleem.

    - Wie heeft onderdeelnummers van die dingen?

    - Wat voor klein materiaal heb ik nog meer nodig? leidingen?

    Koos
     
  2. Bij mijn broertje op het werk maken ze van hun veel gebruik, ze zijn best
    goed, maar soms ook een beetje lomp.
    Dus maak zeeeeeer duidelijke afsrpaken met hun, dan kan je er veel baat
    bij hebben :wink: 8)
     
  3. Bij mijn auto zijn ze ook vervangen, waren al snel kapot.
    Kosten waren 580 euro, 125euro per verstuiver en 80euro onderzoeks kosten.
    We hebben ze er zelf in gezet.

    Ik zou me vader moeten vragen waar hij ze vandaan heeft, niet vanuit de dealer meen ik.
     
  4. Die buchli kan ze niet reviseren, omdat het commonrailverstuivers zijn. Wel hebben ze nieuwe, kosten: €311,78 per stuk inclusief BTW.

    €125 per verstuiver klinkt beter...

    Zoals gezegd, heb alleen de verstuivers nodig, montage hoeft niet.
     
  5. note: het gaat hier om een tdCI dat zal dan ook wel weer een groot verschil zijn met mijn tdDI.

    ff niet aan gedacht.
    Maar ik zal het straks even vragen, kan altijd belletje wagen naar die lui.
     
  6. :shock: :shock:

    Maar ze hebben een ruil systeem toch lees ik:
    http://www.buchli.nl/content.php?l=&p=3&id=143

    En Hier?

    http://www.terlouw.nu/nieuws/nieuws_revisie_cr_injectoren.htm
    http://www.dmr-revisie.nl/
    http://www.perdok.nl/main.php?lang=&page=2
     
  7. Ik zou in ieder geval niet met lekkende verstuivers blijven rijden.
    Als je pech hebt eindig je met een gat in een van je zuigers, en dan ben je nog veel verder van huis.
     
  8. Heeft iemand nog de onderdeelnummers? Of hoe heten die dingen in het duits? Einspritze...??
     
  9. Wat voor klein matriaal soms boutje vervangen en brandplaatje onder aan de verstuiver
     
  10. Even gegoogled:

    injector/injecteur/Einspritzdüse/Inyector/iniettori
     
  11. Koos,

    OMG houdt dat gezeik van jouw auto dan nooit eens op? Wat een drama vergeleken je vorige auto. mijn medeleven :P.

    Maargoed het probleem: is het niet mogelijk om uit een schadeauto de verstuivers te halen? (Ronald Morien eens raadplegen oid?)

    Heb je Niels van het AW forum al aangesproken? Die weet van de hoed en de rand betreffende ford.
     
  12. VERSTUIVER (Gebruikt) H.O. Gebr. Klein Gunnewiek
    De Batterij 2
    7141 JL Groenlo [gl]
    Gelderland
    Tel: 0544-479879
    Fax: 0544-479878
    Mail: info@kleingunnewiek.com
    Merk FORD
    Model FOCUS
    Onderdeel nr 2T1Q9F593AA
    Bouwjaar 2004
    Internet ID 25
    Prijs € -
    Cl C2
    Brandstof Diesel Common rail (Turbo)
    Interc. Interc.
    Cil.Inh. 1800
    M-code F9DA
    Extra info. F9DA SET VAN 4 COMONRAIL
     
  13. @Raymond: tja, ik ga maar gewoon door. hij rijdt verder wel fijn, maar echt super is het niet dat ik zoveel moet investeren... Afscheid nemen en wat anders kopen is nu geen optie. Volgende zomer wellicht, maar onderhand wordt het ook een spelletje om te kijken hoever ik kan komen qua kilometers... We shall see.

    @ Crown, tweedehands kan ik niets mee, wil nieuw, maar tnx voor het serienummer :D
     
  14. Ik kan je Terlouw aanbevelen, zeer goeie ervaringen mee.
    Goeie prijsafspraken + garantie.
    Echte diesel/common rail specialisten 8)
     
  15. Hoi kobus1960,

    helemaal goed, heb ze gebeld en hij wil eerst mijn auto hebben voor de diagnose. nadeel voor mij: ze wonen aan de verkeerde kant van het land... Dus dat is verhipte onhandig.Kosten zijn overigens niet schokkend anders dan de dealer.
     
  16. 4 oktober Werelddierendag. De dag dat ik flink lichter word (gemaakt door de dealer) €1313,-- voor een setje nieuwe verstuivers met leidingen, €199,-- voor een beurt (voor de auto). Het vervangen van de voorste remschijven en blokken doe ik dan zelf maar, met Brembo schijven en uni blokken. Kosten me €125,-- ipv origineel Ford €198,50

    Ergo, een sloot geld kwijt. En ik maar werken...

    Zal proberen dit weekend de ERG dicht te zetten en de computer te verneuken, maar als ik er zondag niet ben, is het misgegaan hahahahaha
     
  17. Je kan altijd nog gaan fietsen :lol:
     
  18. OMG, dat zijn geen leuke berichten, maarja dat is de akkelige kant van autorijden. Hij zal daarna iig weer als een zonnetje rijden :).

    Ik ben benieuwd naar je ervaring met de nieuwe schijven van een ander merk.

    Wat ga je met je computer doen? Zou je van het egr verhaal een fotoreportage willen maken?
     
  19. Watte??? tsssss.... :uzi: fietsen...

    Doen we. Je gaat, als het werkt, het life zien zondag. Als iemand een rookwolk voorbijkomt, op de A32/A28 zondag, dan gelieve te stoppen en mij mee te nemen naar de McZwolle... Dan is het mislukt... :?
     

Deel Deze Pagina