2.0 TDCi 136 pk verstuivers? of??

Discussie in 'Performance' gestart door eduard, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste allen,
    Hier volgd een ietswat bizar verhaal, maar wellicht heeft er iemand ervaring mee. (Hoewel ik ongeveer 4 a 5 verschillende antwoorden verwacht:lol:)

    avin, vooraf het volgende, ik heb vervangen De krukas poelie, de spanrol en de complete turbo met slang. Dit alles op een 2.0 TDCi. van begin 2002. Eveneens is vervangen: de olie, alle filters incl. brandstof filter.

    Nu is het probleem dat hij elke keer in de noodloop gaat. De auto schokt 1 keer en het welbekende gloeilampje gaat knipperen. Meestal heb ik dan geen power meer, echter soms wel! Soms kan ik met een knipperend lampje moeiteloos naar de 150 blazen. Heel vreemd.

    Dit gebeurd met een koude motor alleen vanaf de 4de versnelling.
    Tot en met de 3de versnelling kan ik hem naar 4500 toeren blazen, zonder noodloop. Echter als de motor warm is, gaat hij ook in z'n 3de de noodloop in.

    Soms kan ik tot 180km gaan voor dat hij in de noodloop gaat, en soms maar tot 100. Gisteren viel de motor zelf uit bij 110 meteen na het schokje en de noodloop. Dit is 2 keer gebeurd in 5 minuten.

    Nu lijkt dit alles op een verstuiver die de geest geeft. Echter heb ik verder geen enkele aanwijzing dat het een verstuiver is. De motor loopt verder als een zonnetje en hij rookt ook niet. Ook het starten van de motor is geen enkel probleem. Eveneens heb ik al 2 busjes cleaner in de tank gedaan en tank ik enkel de duurdere diesel bij de BP.

    Een uitlezing bij de dealer geeft aan: "Brandstof" Nee daar wordt ik wijzer van.... Ik ben van plan om de auto maandag (over een week) naar dielsel techniek friesland te brengen. Wellicht dat ze daar wat licht op de zaak kunnen schijnen... Intussen hoop ik dat er hier iemand iets zinnigs kan vertellen over dit probleem.

    Omdat het met verschillende snelheden gebeurd, lijkt het er op dat een of andere sensor de boosdoener is. mja...
     
  2. Een uitkering bij de dealer geeft vast niet alleen "brandstof" aan want dat kan helemaal niet. Ze vertellen je niks, of je weet het niet goed over te brengen hier naar toe.

    Oh ja, een 2.0 tdci zit niet in een focus uit 2002.
     
  3. Dat komt omdat er een koppelreductie op zit om de bak en de assen te sparen.
    Volledig koppel komt dus pas in de 4e en 5e beschikbaar.

    Maar verder geef je zoals Anton zegt een beetje weinig en verwarrende info.
    Probeer eerst eens achter de exacte storingscode(s) te komen.
     
  4. Hij zit idd niet in een focus, maar omdat ik hier al lid ben, stel ik mijn vraag hier. een focus heeft vast ook wel een 2.0 tdci?

    Wat ze mij bij ford vertellen is: "brandstof" meer kan ik er niet van maken. Kortom, ze vertellen me niks bij ford, of ze weten het niet.
     
  5. #5 dutchguy, 3 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2013
    Vertel dan het hele verhaal eens :shrug:

    Het gaat dus om een mondeo uit 2002 met een 2.0 tdci en dus 130pk?
    Deze motor is nooit geleverd in een focus....
    Wel een 136pk motor van PSA, maar dit is een compleet ander beestje.

    Zonder exacte foutcode kan niemand er wat mee. De Ford dealer stuurt je dus met een kluitje het riet in. Ze kunnen de exacte foutcode gewoon zien en doorgeven.
    Er zal wat iets met het brandstoffilter of de imv-klep zijn, maar dat is gissen zonder een duidelijke aanwijzing zoals een foutcode.

    en nog een tip ;) : met een brandend storingslampje niet gaan trappen, daar wordt het niet beter van lijkt me.
     
  6. Het is idd een mondeo van 2002:lol:

    Mijn post is het hele verhaal eigenlijk. Bij ford vertelden ze mij "brandstof" en codes gaven ze niet. Toch maar eens verhaal halen daar dan!

    Maar goed, zoals ik al aangaf, maandag gaat hij naar diesel techniek friesland. Ik neem aan dat ze er daar dan wel uitkomen.
     
  7. Aha, een Mondeo.
    Dat zouden inderdaad de IMV klep, de verstuivers, de klop sensor, het vliegwiel of de nokkenaspositiesensor of het brandstoffilter kunnen zijn. Maargoed dat is natuurlijk giswerk
     
  8. Overdrijven is ook een vak he... Het vliegwiel en het brandstof filter kunnen er zeker uit gehaalt worden.
     
  9. Mondeo tdci is brandstof toevoer geregeld, deze klep gaat kapot.

    herken het van mn ouders hun auto, daar is er 2 x ingekomen. Maar breng de auto maandag maar naar Diesel Techniek Friesland, dan kan Wimjan hem goed voor je maken!, klepje is toch niet zelf te vervangen, tenzij je een beetje ervaring hebt
     
  10. Hoe moet ik deze reactie opvatten? Dat diesel techniek friesland goed is? of niet goed?
     
  11. Is dat de manier waarop jij mensen te woord staat die je willen helpen?
    Staat je erg netjes...

    Maar zonder Anton een veer in zijn kont te steken, ik denk dat gepaste nuance van jouw kant wel op zijn plek is. Misschien is het je ontgaan, maar Anton is Fordmonteur en weet echt wel waar ie het over heeft...

    Maar gezien jouw "oplossend vermogen" bestaat uit het op topsnelheid trappen van een auto die in noodloop schiet, geeft mij dat weinig hoop...
     
  12. #12 eduard, 3 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2013
    Nou nou nou zeg, over korte lontjes gesproken. Als het je niet aanstaat, verlaat de discussie dan gewoon! En wanneer ik iemand een veer in z'n kont steek maak ik zelf wel uit, je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat het de jouwe is "Silver Baron"

    In tegenstelling tot jou reactie vind ik mijn zin "Overdrijven is ook een vak he... Het vliegwiel en het brandstof filter kunnen er zeker uit gehaalt worden" nog redelijk normaal hoor.

    ps: het is mij inderdaad niet bekent dat Anton ford monteur is. Monteur of niet, een vliegewiel heeft niets met brandstof te maken. Of is dat bij een focus wel het geval? Wordt u brandstof door het vliegwiel rond gepompt?
     
  13. Brandstoffilter zou ik nooit uitsluiten, maar goed blijkbaar heb je er verstand van...
     
  14. #14 eduard, 3 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2013
    Het brandstof filter is hagel nieuw. 2 dagen geleden vervangen, kwestie van lezen:

    ik heb vervangen De krukas poelie, de spanrol en de complete turbo met slang. Dit alles op een 2.0 TDCi. van begin 2002. Eveneens is vervangen: de olie, alle filters incl. brandstof filter.
     
  15. #15 Marco Morello, 3 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2013
    Eduard ik zal een kort lontje hebben, maar dat is iets wat jij getriggerd hebt door je behoorlijk lompe reactie op iemand die jou wil helpen... En dat "al" na 93 berichtjes... Wat is jouw nuttige bijdrage tot zover geweest?

    En ja noem mij maar lomp; ik ben wel duidelijk. Dus weet je waar je aan toe ben. Deal with it.

    Wat betreft die "veer"... Ik denk niet dat ik er anders van wordt als ik die niet van jou zou krijgen.

    Ik help liever mensen die het wel kunnen waarderen.
    Over goed lezen gesproken, waar stel ik dat JIJ een veer moet uitdelen? Staat er echt niet.

    Ps. Brandstoffilter zit wel goed gemonteerd? Niet verkeerd om?
     
  16. Ik denk dat ze op het mondeo forum beter kunnen helpen ;)
     
  17. +1.....en ik lees alleen maar,wees blij dat ze meedenken,beetje respect is wel op z'n plaats
     
  18. Wat een stelletje arrogantie zit hier zeg! BAH! Dit is al de zoveelste keer dat er gezeurt wordt over respect! Komen julie thuis tekort ofzo? Heeft vrouwlief soms de broek aan? Gatverdamme wat een *** forum is dit! Succes ermee allemaal! Oh, en vergeet vooral niet elkaars hjolletjes te vullen met veren he!

    MAZZEL!
     
  19. Eduard jij bent er wel 1 met een gebruiksaanwijzing of niet? Maar bij jou is ie kwijt geraakt....

    Vind het apart dat je iemand afzeikt op t moment dat die persoon je helpt.
    Wanneer je je zo opstelt kun je bepaalde reacties terug verwachten.

    Nog aparter vind ik dat je de tips die worden gegeven zo naast je neerlegt.
     
  20. Ik stem voor, voor het afscheid van Eduard. Hij kan zich beter aanmelden op www.ikvraagwelmaardenkzelfallesbeterteweten.nl :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina