Hallo, Heb hier en daar even gekeken, naar de diverse mods voor de motor in mijn (2006).Jammer genoeg zijn er niet zoveel mogelijkheden als bij een diesel, "ffies chippen" en klaar. Welke verschillen zitten er in het blok van mijn auto en bijvoorbeeld de 2liter uit een ST170 of een RS?. Het liefst zou ik een 2,5ltr brommertje im het motorruim plaatsen maar ja!....10K voor alleen een bak en motor?? Ik hoor het graag van jullie.
Je hebt nu een 2.0 dus? En je wilt meer power? Andere auto kopen ST170 heeft variabele kleppen timing, RS een turbo... en volgens mij zit er verschil in de 2.0 uit de Focus 1 en de Focus 2. Wat jij kan doen... eventueel andere uitlaat/luchtinlaat en dan chippen. Of kijk eens of er een turbokit op je auto kan. http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=23053
Ja!!, een c-max ecoboost...1.6 en 180pk....smaken verschillen maar vind het model nie mooi!. Toch maar een modje.... Qua ophanging ga ik nog wel ffies op zoek...Net als bedradingsschema's en dergelijke. Sparen is toch de hoofdzaak...desalnietteplus...de bank is geduldig!
Zoek eens kontakt met fordron , deze is zeer bekend met de fiesta st. En deze is in principe dezelfde motor als jou c-max
2.0 16v 145pk is een duratec he motor motor heeft een ketting st170 is een 2.0zetec met d-riem waar normaal 130pk uitkomt maar door andere uitlaat en inlaat, nokkenas met variable kleptimming kom je uit op 170pk rs/st is een 2.0 of 2.5 liter met turbo focus 1 met zetec en focus 2 een duratec he motor mogelijke mods is andere gasklep 400euro normaal is 55mm dan 60mm gasklep winst 5pk tot 8pk chippen is ook mogelijk zelfde resultaat als boven andere luchtfilter betere gasresponse, winst 0.1pk gevoelsmatig meer complete ander luchtinlaat is bij duratec mogelijk en ook veel meer nadeel is dat je dan ook met 1000euro's gaat gooien 3000euro en je hebt met geluk 30pk meer simpel gezegt niet echt rendabel