Da's helemaal geen vreemde vraag. Ook met bougies en bougiekabels KAN je iets winnen. Met nadruk op KAN. Je kan met dit soort dingen inderdaad een verbeterde verbranding krijgen. Ik weet niet hoezeer dit een verbetering zal zijn in de Ford motoren. In de tijd dat ik Opel reed was dit altijd de moeite waard. Overigens moet je niet teveel verwachten. Als je al vermogen wint zal het niet veel zijn. Je motor kan ook soepeler gaan lopen en wellicht ook iets zuiniger. Kortom, voor een Ford kan ik je geen uitsluitsel geven. heb je een oude (Sl)Opel, dan zeker doen. Overigens moet je, je bougies regelmatig vervangen. Een keer proberen kan dus geen kwaad lijkt me. Edit: Fordron was me voor. Zijn antwoord lijkt me duidelijk.
De kans is zeer groot met die 2 of 4 punts bougies, dat de auto slechter gaat lopen. Dit omdat spanning/stroom voor de vonk nu over 4 punten verdeeld wordt. Wat wel een betere vonk opleverd, zijn zgn iridium bougies met een extra klein puntje. probeer het voor de grap eens in een gasauto.... (heb ik ooit een geprobeerd). Bij die splitfire bougies alleen maar last van backfires, bij die iridium meer vermogen (was een g2 gasinstallatie)
leuk fabeltjesspul.. werkt theoretisch goed, maar in de praktijk (onder druk) iets minder. En idd, zoals besproken, iridium bougies kunnen enige meerwaarde hebben. Volgens mij kun je met bougies niets winnen, maar alleen verliezen terugdringen.
Heb eens van een Engelse tuner gehoord dat je met goede bougies (Iridium), goede bougiekabels en een goede bobine vooral voordelen hebt als je met hoge toerentallen rijd. Dus voor circuitrijden zul je er wel wat aan hebben.
Heb laatst geinformeerd naar Iridium bougies 77 euro voor 4 stuks! En dan de kabels nog... alleen die ik wou hebben konden hun niet leveren.
I know uit nood heb ik toen de standaard gekocht omdat mijn auto er toen bijna mee ophield.... In de toekomst misschien even vervangen voor deze jongens.
Waarom niet gewoon de NGK irridium bougies?? zijn mischien iets goedkoper, maar wel kwalitatief stabieler :wink:
standaard bougie,s in de focus motoren zijn al niet slecht dus denk niet dat je heel veel merkt met denso,s splifire enz tenzij je veel meer vermogen uit de motor gaat halen dan voldoen de standaard bougie,s niet bij een motor met een turbo is een sterke vonk nog belangerijker vooral bij hogere turbo druk door de hoge lucht snelheid in de cilinder kan de vonk gewoon weg blazen waardoor je misfire,s kan krijgen zelf heb ik een msd onsteking op de focus RS incl kabels dit is een hele verbetering de RS heeft vaker problemen gehad met misfire,s