1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

vermogensverlies tijdens het rijden...

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door valiumpje, 27 jul 2011.

  1. hallo allemaal,

    ik heb sinds paar weken dat mijn focus, 1.8tdci van 2004, tijdens het rijden ineens vermogen verliest en totaal niet meer optrekt. Als ik de auto dan uit zet en weer start is het weg en rijdt ie weer normaal.
    Ik heb wel de slang naar de intercooler vervangen want die was gescheurd maar heb het erna ook nog gehad. Ook heb ik de auto vorige week 6 uur van de accu af gehad en de gloeispiralen vervangen, die waren alle 4 kapot.
    Wie heeft enig idee wat dat nou kan zijn dat ie ineens geen vermogen meer heeft en na een keer uitzetten en starten weer normaal rijdt?
    Het gebeurt overigens alleen als de auto nog niet warm gelopen is...
    Ik zit ergens aan de brandstoftoevoer of een verstopte filter te denken maar weet het niet zeker wat het nou precies kan zijn..
     
  2. ow ja, heb ook dat de auto gaat schokken af en toe, meestal is dat bij ongeveer 2250 toeren als ik de wagen uit laat lopen zeg maar en dan weer gas bij geef en meestal in de 4e of 5e versnelling..
     
  3. Hoe is je Luchtmassameter? Ik heb de mijne al eens kapot gehad. Geen motorstoring, maar ook geen vermogen. Nadat de LMM vervangen was was het over.
     
  4. het vermogensverlies is niet constant, af en toe doet de auto dat en als ik die dan uitzet en opnieuw start is er niks meer aan de hand...
    hoe het met LMM zit, ik zou t niet weten eerlijk gezegd, hoe kun je dat meten of zien?
     
  5. niemand???
     
  6. De luchtmassameter (LMM) is alleen goed te controleren door de garage hem rijdend te laten nameten. Of je kunt het uitproberen door even de stekker van de LMM af te halen en te gaan rijden. als het probleem dan weg is, is het redelijk zeker dat het de LMM is.

    Maar dit is niet 100% zeker, spreek ik uit ervaring!
    Andere mogelijkheden waar ik op uitkwam bij een soortgelijk probleem: Luchtfilter, brandstoffilter of brandstofpomp.

    Succes!
     
  7. oke, dank je voor je antwoord...
    heb er zelf ook al aan zitten denken omdat t probleem niet constant is, binnenkort moet de distributieriem vervangen worden, dan zijn ze toch daar in die regio gaande dus kunnen ze ff nakijken...
    de kering moet ook vervangen worden...
    iig bedankt voor je reply ;)
     
  8. Hoii ik heb een soortgelijk probleem. Alleen bij mij treedt het probleem op als de motor moet gaan werken zoals bergop. ook heb ik dan af en toe het gevoel of hij op 3 cilinders loopt. na uitlezen kwam de foutcode P0149 te voorschijn. Nu weet ik niet of dit mede komt omdat er een powerpack tussen zit.

    Rene
     
  9. #9 micha87, 20 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2011
    Het komt overeen wat ik heb gehad. Ik merkte dat in het begin mijn motor inhield. Na verloop van tijd werd het erger uit eindelijk viel mijn motor stil bij 80 km/h.
    Wat ik zelf heb gehad is dat mijn brandstoffilter stuk was, waardoor de brandstofpomp zijn druk niet haalde om de diesel in te spuiten

    Wanneer is jou brandstoffilter vervangen?
     
  10. Is de computer een keer uitgelezen (foutcodes) ???
    Mogelijk dat de EGR-klep blijft hangen.
     
  11. ik heb de brandstoffilter vorige maand samen met de distributieriem laten vervangen maar het probleem is er nog steeds...
    ga proberen de LMM te vinden en eens te meten, kijken wat die ervan zegt...
    als ik mijn intuïtie moet vertrouwen dan ligt het daaraan net als het stotteren, zegt mijn gevoel en ik ken de auto want ben eerste en enige eigenaar...
    zelfs de garage meende dat ik gek was omdat ik iets merkte wat achteraf toch juist bleek te zijn hahaha...
     
  12. ding is eindelijk met succes uitgelezen en er zijn een paar foutjes naar voren gekomen, dat wat ik al die tijd al vermoedde, iets met het inspuitstuk van de brandstof en waarschijnlijk een sensor bij de turbo die niet meer helemaal schoon is...
    volgende week wordt het precies nagekeken en hopelijk is het niet al te ernstig en valt de schade nog mee...
    zal het eindresultaat wel ff melden hier...voor wie het wil weten:lol:
     
  13. de resultaten:
    leidingsysteem gereinigd met forté, turbo is schoongemaakt, filtertjes vervangen, remschijven waren ook gaar achter dus die zijn ook vervangen wat het totaalplaatje een hoger prijskaartje heeft gegeven en op zich rijdt de auto weer goed alleen met starten blijft dat ding m soms aanblaffen (weet niet hoe ik t beter kan uitleggen) en dat kan ik nergens in thuisbrengen, met starten blaft ie echt ff vandaar dat ik het aanblaffen noem, normaal is het iig niet want mensen die toevallig passeren schrikken er gewoon van...
    en dat wordt steeds erger en gebeurt steeds vaker dus er is ergens iets niet goed, iemand enig idee waar te zoeken naar dat blafgedrag met starten?
     
  14. Mogelijk een defect dubbelmassa vliegwiel
     
  15. je slaat de spijker op de kop want dat is het inderdaad,
    vliegwielspeling, een duur grapje :nocheer:
     
  16. Laat me raden km stand rond de 200.000?
     
  17. nee zover ben ik nog lang niet, zit net onder de 145.000...

    als ik die monteur bij de ford-garage nou niet had laten klooien dan had ik er de 200.000 misschien wel mee gehaald maar die heeft de prul vanmiddag helemaal om zeep geholpen :nocheer:

    als ze maar niet menen dat ik t daar serieus laat repareren voor n vriendenprijsje tussen de €1000,-/€1500,-, reken er maar op dat t meer richting die €1500,- gaat daar, kan ik m 2x voor laten maken en hou ik nog geld over...
     
  18. koppeling, vliegwiel en hydraulisch druklager hebben mij vorig jaar bij de dealer 1850 euro gekost...
     
  19. Een complete kit van LuK (originele dus) kost bij mister-auto.nl 'slechts' 535 inclusief verzenden. Montage kan een ervaren garage in een middag.
     
  20. sow dan hebben die onderdelen toch zeker een gouden randje of zo mag ik hopen voor 1850 euro...

    maar ik ga naar die ford garage hier NOOIT! meer heen en krijgen van mij een ijskoude douche erbij

    heb ook ff rondgekeken wat er allemaal te vinden is op internet en heb ook al koppelingssets + vliegwiel gezien voor 369 euro incl btw, moet nog ff kijken wat de schade precies is en of de druklager ook vervangen moet, die kun je al krijgen voor 90 euro zoiets en dan nog de arbeid, die weet ik nog niet hoeveel die is maar zal geen 1200 euro zijn dat weet ik wel...
     

Deel Deze Pagina