1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

vermogen verlies

Discussie in 'Performance' gestart door Sander1976, 4 mrt 2008.

  1. Ik heb een focus 1.8 tdci uit 2002.
    Vandaag is hij bij de garage geweest voor nieuwe gloeibougies, omdat hij slecht startte.

    Vanmiddag kon ik de auto weer ophalen, maar hij is nu niet vooruit te branden, zo traag als dikke .... je weet wel.
    De turbo lijkt niet te werken, normaal bij 2500 toeren ergens voel je de turbo in werking treden.
    Nu gebeurd er niets, hij gaat heel langzaam naar hogere toeren, terwijl het gaspedaal helemaal is ingedrukt.
    Ik ben blij als ik 50 km per uur haal.... :oops:

    Ik heb de auto opgehaald tegen sluitingstijd van de garage, dus kon er niet meteen mee terug. Morgen ga ik er meteen heen, maar ben toch benieuwd wat het kan zijn.

    Iemand een idee ?
    Onder de motorkap is niets raars te zien, voor mij dan.
    Een expert zal het waarschijnlijk zo vinden.
     
  2. Hebben ze wel alles weer aangesloten??
    Lucht massameter bij je intercooler en nabij je lucht filter!
    Had dit ook een keer na een garage bezoek!!
     
  3. Voor zover ik kon zien wel, maar het was al donker en kon niet alles goed zien.
    Morgenochtend ga ik goed kijken, en zonodig terug naar de garage als ik niets kan vinden dat het probleem oplost.
     
  4. Lijkt wel of ie in noodloop staat, als je max 50 haalt. Hebben ze iets helemaal niet goed gedaan.
     
  5. Ja dat vermoeden had ik eerst ook.
    Maar volgens het boekje moet je dan allerlei lampjes zien branden op de display, maar daar is alles normaal.

    Ik ga zo douchen en kijken.
     
  6. Volgensmij halen ze de intercooler los, om goed bij de gloeistiften te komen (althans volgens de TIS cd). Het zou kunnen zijn dat er idd een sensorstekker niet goed is aangesloten, of dat de turboslangen niet goed genoeg zijn gemonteerd (of zijn gescheurd bij demontage).

    Lijkt me sterk dat ineens de turbo stuk is omdat de gloeistiften zijn vervangen.
    Je zou eens de accupool een klein halfuurtje eraf kunnen halen, dan is alles gereset.

    Dutchguy
     
  7. Ik heb gekeken, ze zijn een stekkertje (naast de rechterkoplamp) bij de intercooler vergeten.
    Deze er weer in gedaan en hij rijdt weer heerlijk !!

    Iedereen bedankt voor zijn reactie's.
     
  8. luchtmassameterpuntverbinding, op de intercooler :lol: :lol: :lol:
    Was mij ook overkomen!!
     
  9. Mooi dat het opgelost is.

    @Dzl:

    is dit niet temperatuursensor? of zit hier verschil in tussen tddi en tdci?
    bij mijn auto is het een tempsensor dacht ik :?


    Dutchguy
     
  10. @ dutchie,teminste ik ga daar van uit,daar er ook een stroming door komt van af de intercooler!!!!!!
    Net zo als bij de lucht inlaat van het filter?????
     
  11. Is temp. sensor.
     
  12. Thx weer wat wijzer geworden!!!!!! :wink:
     
  13. Jammer dat de monteur dit niet doet, ik hij tenslotte dik voor betaald :idea:
     
  14. fouten maken is menselijk, kan gebeuren :wink:
     

Deel Deze Pagina