2.0 TDCi 136 pk Vermogen valt af en toe weg

Discussion in 'Performance' started by aavb2002, Sep 22, 2015.

  1. Ik heb al iets meer als een jaar een Focus Station uit 2009 (facelift) met 136K KM
    Deze heeft heel af en toe het probleem dat het vermogen wegvalt en ook geen toeren meer wil maken, het is dan net of de turbo is uitgevallen.
    Als ik echter de auto uitzet en direct weer start dan werkt alles weer prima net of er niets gebeurd is.

    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
     
  2. Turbodruk regelklep, is een bruin regelklep je
     
  3. #3 aavb2002, Sep 22, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 22, 2015
  4. #4 kolere, Sep 22, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 22, 2015
    Ik denk dat die jij linkt voor de egr-aansturing is.

    Bij mijn oom (Volvo 2.0d) was het nummer: 7.00966.02. Je zou even het nummer zelf moeten opschrijven als je zekerheid wil. Hij zit rechts van het blok als je ervoor staat, nu je weet hoe die eruit ziet is die goed te vinden;).

    Edit:
    Als ik verder zoek lijkt die toch goed te zijn, maar waarom staat er "uitlaatgasregeling"? De schoepen worden toch met vacuümaansturing aangestuurd daar hebben de uitlaatgassen toch niks mee te maken? Of wordt voor de egr-aansturing hetzelfde type klep gebruikt?
     
  5. #5 aavb2002, Sep 22, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 22, 2015
  6. Er zitten er 2 op, let wel op dat je de goede vervangt. Even de vacuumleiding volgen
     
  7. Ik zie er zo maar 1 zitten.

    [​IMG]
     
  8. #8 kolere, Sep 23, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 23, 2015
    Er zit er 1 rechts van het motorblok en 1 links aan de voorkant. Voor zover ik weet is die rechts zit van de turbo en die linksvoor zit van de egr. Gewoon de vacuümslangetjes volgen, weet je het snel genoeg.

    [MENTION=3422]antig01[/MENTION] zijn beide kleppen identiek qua type/onderdeelnummer? Puur uit interesse.
     
  9. Ja dacht het wel, echter in Kroatië geen toegang tot Ecat[emoji1]
     
  10. Dat is een eind weg, kan je mooi je auto inrijden;).
     

Share This Page