1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vermogen kwijt in hogere toeren

Discussie in 'Performance' gestart door veenie, 12 jul 2009.

  1. ik ben in het bezit van een 1.6 diesel 66kW focus 2 uit 01-2006.

    Sinds ca 6 weken heb ik zo nu en dan beduidend minder vermogen vanaf ca 2200 toeren tot 4000 toeren.

    Nu heb ik 2 weken terug een Motor systeem error gehad. Echter toen door de dealer gereset onder het mom van teveel storingen om uit te gaan zoeken wat er mis is gegaan. Onder andere vorige storing (dynamo defect in maart dit jaar) stond er nog volledig in.

    Echter het probleem blijft dat ik vermogen bovenin mis en dit wordt steeds constanter. Nu is de auto al enkele keren hiervoor in de garage geweest maar ze kunnen niet constateren wat er aan de hand is.

    Iemand ervaringen met dit probleem??

    het is ronduit vervelend dat het vermogen weg is. de auto voelt ronduit sloom en zwaar en traag aan.

    Snelheden blijven wel redelijk gelijk tot voor de problemen. Alleen het duurt voor mijn gevoel gewoon echt enkele seconden langer voor ik echt op snelheid ben.

    Ik ben zelf een betrekkelijk sportieve rijder en nu is deze auto al geen krachtpatser maar nu is het helemaal een opa bak.
     
  2. Hebben ze het brandstoffilter nagekeken? Hoe is de staat van het luchtfilter? Hebben ze de brandstoftoevoer beoordeeld?
    Mijn ervaring is dat dealers vaak niet verder kijken dan of ze foutcodes vinden. Misschien een keer een andere dealer proberen. Je zou op dit forum naar een goede dealer kunnen vragen in jouw omgeving.
     
  3. Het zou best kunnen dat je luchtmassameter niet meer 100 % is, dit is ook vaak te merken dat ie meer rookt als normaal.
    Deze zit net na het luchtfilter in de aanzuigbuis naar de motor.
    Om te testen deze even los halen ( eerst de stekker eraf ) en spiraalvoeler in/ zuiver spuiten met remmenreiniger. Terug erin en rijden maar.
    En merk het verschil als het aan de LMM ligt.
    Dit is trouwens een tijdelijke oplossing, hij zal toch weer vrij snel oxideren/ vuil worden.
    Maar dan weet je in ieder geval of het er wel of niet aan ligt.
    Remmenreiniger kost maar een eurotje of 3 per spuitbus, dus daar is wel overheen te komen denk ik.
     
  4. Vraag aan de dealer of de EGR klep die op jou auto zit kan samen werken met de software van de pcm. Er bestaan namelijk 2 egr kleppen, een van 6mm en een van 8 mm.
    Het kan het zo zijn dat als je pcm een update heeft gehad je EGR klep niet goed meer werkt. Er moet dan een nieuwe EGR klep worden gemont met de juiste mm.

    succes
     
  5. Hallo, zal mij eerst even voorstellen.

    Freddie 29 jaar en in het trotse bezit van een Ford Focus II Futura Sedan.
    1.8 Tdci 116 Pk Bouwjaar Nov 2005

    Mijn Focus had het zelfde probleem, soms geen vermogen meer en stationair staat de wijzer van de toerenteller zenuwachtig op en neer te dansen.
    Bleek bij mij dat het het brandstoffiilter was, mijn type schijnt daar erg gevoelig voor te zijn en moet echt om de 20.000 kilometer en nieuwe hebben.

    Mocht dit niet het geval zijn ben ik bang dat de verstuivers en de brandstof pomp aan de beurt zijn. (Dit is wat de dealer tegen mij zei)
    Dit kun je gemakkelijk testen door als het weer gebeurt en je de motorstoring melding krijgt de auto even uit te zetten en opnieuw te starten, je reset dan de boel even en is het probleem weer even weg.
    Moet wel zeggen dat mocht het laatste het geval zijn dat je op een rekening van ongeveer 2000 euro met rekenen.

    Bij mij was het gelukkig het brandstoffilter.

    Hoop dat je zo een beetje op weg bent geholpen.

    Met vriendelijke groeten,

    Freddie.
     
  6. Olie roetfilter

    Wat ook een probleem kan veroorzaken is te weinig olie voor het roetfilter. Deze hoort iedere 60.000 kilometer bijgevuld te worden. Was bij mij niet gebeurd en dat heeft ook al een keer geleid tot het gaan lopen in de noodloop. Bijvullen en motormanagement systeem goed laten reset anders heb je een dag later hetzelfde probleem.....ervaring leert...
     
  7. alweer tijdje stilte van mijn kant maar het probleem is nog steeds aanwezig.

    Afgelopen vrijdag weer panne gehad met Motor Systeem Error. ANWB er bij. Niks kunnen vinden. aantal keer opnieuw starten en error was weg.

    Afgelopen maandag bij de dealer geweest.

    Storings code P0089


    dit is dan afgelopen maandag uitgevoerd.


    weer 4 dagen goed net zoals de laatste software update van 3 weken terug. En in dit geval kwam de storing weer terug. Motor Systeem error.

    De auto staat nu bij de dealer en ben hem zo rond en nabij de 5 werkdagen kwijt.

    Inmiddels is het al een aardig waslijstje aan het worden en ben ik het spuugzat aan het worden dealer ook duidelijk hiervan op de hoogte gesteld.

    Afgelopen maandag al leaseplan opgebeld en mijn twijfels duidelijk laten merken dat een software update na 100.000 km effect zou hebben.

    En vanmiddag was alweer het bevestigende antwoord. Software lost het probleem niet op.

    Story will be continued.....

    *morgen weer leaseplan bellen en wagenparkbeheer en manager en planning. Fijn zo;n vakantie kost me ruim een hele dag dit gedoe in de afgelopen week.
     
  8. Hopelijk vinden ze het probleem. Wordt je niet blij van, zo'n probleem.
    Even gegoogled en denk dat het een hardwarefout is (druksensor of zoiets in de brandstoftoevoer)
     
  9. het zou kunnen maar het is gewoon ronduit vervelend en zelfs gevaarlijk als je bij een inhaal actie in een keer geen vermogen meer hebt.
     
  10. tot op heden nog geen nieuws behalve dat de garage speciaal gereedschap heeft besteld voor de verstuivers los te halen???

    in ieder geval staat nog steeds bij de dealer.
     
  11. Misschien is de Turbo kapot.
     
  12. vandaag te horen gekregen dat de fpv smerig was.
     
  13. Waar staat die afkorting voor ?
     
  14. was niet de fvp maar de FEP brandstof raildruk sensor volgens de dealer.

    Echter vandaag was het weer raak :@:@:@:@:@:@:@ ARGHHH K*T *PIEP* *PIEP* *PIEP* wie heeft er een schredder over????

    anwb weer onderweg... *zucht*
     
  15. U0073 Control Module Communication Bus A Off

    Gevonden fout code.
    Computer gereset rijd weer goed.
    *zet de stopwatch alweer op 4 dagen...

    Maandag weer langs de dealer..

    *zucht*

    iemand auto kopen???
     
  16. Met zo'n foutcode moet een dealer toch weten waar hij het moet zoeken (als ze tenminste een beetje kundige monteurs hebben).
     
  17. Voordeel is dat je nu elke week in een andere auto mag rijden.
     
  18. Schijnt te maken te hebben met het ABS systeem en dan met name een communicatie fout tussen en centrale computer en de ABS regelunit :?:
     
  19. ja nu weer een focus. heb bijna genoeg punten gespaard met het rijden in huurautos om een wagen naar keuze te gaan nemen :bye:.

    kwam er nog een paar tekort volgens de lease maatschappij :)
     
  20. Ik heb dus laatst een grote beurt gehad bij de garage, brandstoffilter was nog niet vervangen omdat deze nog niet binnen was.
    Auto deed het gewoon goed.

    Week later is de brandstoffilter vervangen en nu krijg ik steeds MOTORSTORING, heb zn idee dat het komt wanneer hij poosje op de cruisecontrol rijd, maar weet het niet zeker.
    Iemand een idee hoe het kan komen??
    Is een nieuw brandstof filter.

    Toen het brandstof filter erop is gezet starte de auto eerst niet, tot ze het filter vol gooide met diesel. (bovenin het brandstoffilter)

    Ik hoop dat iemand mij het antwoord kan geven hoe het komt?? of zal het filter gewoon niet goed zijn ofzo?

    gr Leon
     

Deel Deze Pagina