1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

verlichtings vraag

Discussie in 'Exterieur' gestart door Jeff, 5 okt 2009.

  1. Goed de FoFo is gekocht :thumbs: het ie een panther black station geworden met chrome pakket! 09-'06 23K op de teller :cool:

    N.a.v dit topic

    http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=11024

    Vraag1
    Heb ik even snel bij de proefrit gechecked wat er op de lampen staat en jawel DCR dus een set xenon erin kan. Echter wil ik niemand tot last zijn en het liefst alleen zelf genieten van mijn lampjes ;). Dus niet al teveel strooilicht.
    Wie heeft er een foto van zijn/haar focus II met xenon en heeft ie last van strooi licht? Graag de K waarde erbij vermelden.

    Vraag2
    Wat zal een set af fabriek xenon's me kosten? Ik heb gezocht op e-bay maar kon alleen maar aftermarket koplampen vinden... En die wil ik dus niet, of ze moeten heel erg op af fabriek lijken en een goede pasvorm hebben (tips? geen angel eyes etc)

    Vraag3
    Hoeveel K hebben de af fabriek xenon's 4300?

    Kijk een goede set xenon Pilot o.i.d kost ook zo rond de 200 als ik met iets meer een set af fabriek heb wil ik die liever.

    Alvast bedankt voot jullie reactie!

    gr,

    Jeff
     
  2. ik heb ooit op ebay een setje xenon gekocht, incl verzenden was dit 55eur.

    orgineel rijden vele merken auto's met 4300K rond, strak wit, en schijnen ook iets verder dan de 6000 / 8000K
     
  3. Ik zelf een setje Xenon 5000K erin zitten. Zal eens een foto maken daarvan zodra ik in de gelegenheid ben! (op mijn avatar <<< zit ook de xenon erin) Ik zal zeker niet meer als 5000 K nemen. Het is mij al blauw genoeg eigenlijk. 4300 K komt redelijk in de buurt van de fabriekswaarden inderdaad.

    Zover mij bekend was, heeft rond de 4300/5000K de meeste lichtopbrengst.

    Overigens heb ik zelf een setje van Pilot met extra kleine ballasten. Tot op heden probleemloos. Heb er nu ca. 75.000 km mee gereden, dus ca. 1000 branduren gehad. (verlichting voor gaat bij mij automatisch aan)
     
  4. Hey Rinkel,

    Dank je heb je die foto ook groter/duidelijker?

    Thanks
     
  5. Ja ik heb wel meerdere foto's. Zal ze hier z.s.m. plaatsen (misschien vanavond nog)
     
  6. Hierbij de foto's...

    De eerste foto is nog met standaard halogeen erin.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. hoi Rinkel,

    :thanks: voor het plaatsen van de :flits: inderdaad duidelijker!

    Heb je wel eens last van knipperende mensen? m.a.w andere mensen hebben er last van?

    Ik kan de lampen van fordpartsnl (rene) kopen voor 350 euro, en een set xenon van pilot voor ongeveer 200 euro.

    dus ik twijfel erg.:neu_ugly:
    ik hoor graag je bevindingen.
     
  8. Hallo. Ik heb dus die pilot met extra kleine ballasten, en dat bevalt mij erg goed. Ik heb geen klachten over de pilot.

    Ik heb mijn lampen net zo afgesteld als met halogeen (niet veranderd) en heb nooit last van knipperende mensen. Uitsluitend bij regen (meer schittering op de weg) wil een enkeling knipperen (te verwaarlozen) en dan stel ik de lampen 1 tikje lager en is het over.
     
  9. Ik heb zelf in mijn auto een Pilot set met 4300k lampen. Ik had deze set al in mijn vorige focus met 6000k h4 lampen erin. Omdat ik voor mijn huidige auto h7 lampen nodig had heb ik in duitsland 4300k h7 lampen besteld (ik vond 6000k te blauw). Ik heb na montage de koplampen opnieuw af laten stellen om er zeker van te zijn dat ze niet te hoog stonden. Ik heb in 1 jaar tijd nog nooit gehad dat tegenliggers seinden. als je een beetje zoekt is een goede xenon set voor veel minder dan €200,- te vinden.
     
  10. ja maar niet van pilot met de slim ballasten want ik wilgeen storing op de radio etc gewoon 1 keer goede kwaliteit
     
  11. Ik heb nog een oude Pilot set. Deze set is nu 3 jaar oud. Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met deze set. Ik heb ook geen last van storing op de radio. Ik betaalde 3 jaar geleden €105,- voor deze set. Het voordeel van de ballasten die ik heb is dat ze rechtstreeks onder op de koplamp geschroefd kunnen worden. De bevestigingspunten komen precies uit.
     
  12. dat zijn dus de "oude" grote ballasten denk ik dan?
     
  13. En dit las ik nog zojuist:

    Per 1 oktober:

    De artikelen 5.2.55, achtste lid, 5.3.55, achtste lid, 5.3a.55, achtste lid, 5.5.55, achtste lid, en 5.12.55, zevende lid, vervallen.

    Toelichting
    De permanente eisen met betrekking tot de codering van lichtarmaturen waren strenger gesteld dan de eisen die gelden bij de individuele toelating van voertuigen. Het is ongewenst wanneer permanente eisen strenger zijn dan de toelatingseisen voor een bepaald voertuig. Anders zou met een voertuig dat aan alle eisen voldoet om tot de weg te worden toegelaten toch al direct niet worden voldaan aan de eisen die gelden bij gebruik op de weg.
    Oudere voertuigen hebben vaak geen codering in de lichtarmaturen en passende vervangende lichtarmaturen met de juiste codering zijn in veel gevallen niet leverbaar. Mede omdat de eis met betrekking tot de codering van de lichtarmaturen onder omstandigheden in strijd zou kunnen zijn met Europees recht (het vrij verkeer van goederen: buitenlandse voertuigen kunnen niet altijd aan de eis voldoen) is deze geschrapt.
     
  14. Dat stukje hebben er al meer gelezen ;-)
    -klik-
     

Deel Deze Pagina