1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

verlichting overdag

Discussie in 'Exterieur' gestart door mauce, 28 apr 2009.

  1. Is het mogelijk om mijn automatische verlichting in de maling te nemen en te laten denken dat het continu donker is. Zodat de verlichting altijd brand als ik weg rij. Of zitten daar nadelen aan.
     
  2. Zeker wel, neem even de tijd om dit topic door te nemen
     
  3. Ja dat topic ken ik wel maar dat beoel ik niet....zo'n relais en alles past lang niet bij iedereen en ik wil geen "dag rijverlichting" die flauw brand maar gewoon volluit. Ik dacht aan het in de maling nemen van de licht/donker sensor. Bijvoorbeeld door af te plakken ofzo. (volgens mij wordt e.e.a. niet besproken in dat topic).
     
  4. Als je weet hoe de sensor geschakeld wordt, dan kun je daar misschien een electrische brug maken. In principe verbindt je de sensor gewoon door. Of het mogelijk is weet ik niet.
    Bij mij trouwens branden de koplampen gewoon voor de 100% omdat ik een draadbrug heb gemaakt waar normaal gesproken de weerstand zit die de lampen op 80% laat branden. Ook dit is besproken in het bovengenoemde topic.
    Ik denk dat dit wel de makkelijkste oplossing is.
     
  5. die sensor is gewoon een weerstand
    bij licht staat die volop en als het doker wordt neemt de weerstand af en schakeld er een relais in
     
  6. ok, moet ik alleen weten wat de licht donker sensor is. Hij zit nl samen met de regensensors. Weet iemand wat de regen en wat de licht donker is.
     
  7. Gewoon proberen met wat tape op de ruit thv de sensor,plak je eerst de binnenste daarna de buitenste af en kijk je op welke de verlichting reageert,dan kun je de sensor binnen losmaken en daar aftapen,en licht brand dan altijd op auto stand
     
  8. #8 wetnose, 5 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2009
    Niet aan je sensor gaan liggen prutsen. De kans is groot dat je elektrisch systeem van de wap gaat. :eeek:
    De sensor op je voorruit meet zowel licht/donker als regen. Gedeeltelijk afplakken werkt dus niet.
    De normale manier om zoiets te maken is je licht schakelaar te overbruggen met een relais en deze laten schakelen door voeding contactslot stand 2. Naar de lichtschakelaar gaat een plus draad die de voeding door middel van stand schakelaar doorgeeft aan dimlicht, stadslicht, mistlamp voor en mistlamp achter. Werkt goed en geeft geen problemen. ;)
     
  9. Ik zal het een en ander eens goed nakijken, als de sensor bij het raam idd regen en licht meet wordt het moeilijk, maar om met relais te gaan werken zie ik niet zo zitten was opzoek naar iets en voudigs. Wat me laatst ook opviel (heeft hier niets mee te maken maar goed) is dat als het licht weer automatisch uit gaat, hij eerst terugschakelt naar stadslicht en pas later volledig uit.
     
  10. Het allermakkelijkste lijkt mij om je linkerhand richting schakelaar te bewegen en deze gewoon aan te zetten...

    De andere 2 zijn ook mogelijk en te doen, nml. de relay-methode en de overbrug-methode. Mij lijkt het makkelijkst om de sensor te overbruggen zodat je systeem altijd denkt dat je in het donker rijdt. Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn? Iemand een idee hoe?
     

Deel Deze Pagina