1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verlagingsveren van invloed op Automatische hoogteverstelling xenon?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Marty#23, 16 dec 2020.

  1. Ik heb gelezen dat de automatische hoogteverstelling sensor voor xenonlampen op de veerpoten zit. Zijn er dingen om rekening mee te houden als ik 3mm verlaagde Eibach veren erop laat zetten?
     
  2. Bij 3 mm zal er niks veranderen.
     
    Marty#23 en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  3. Ervanuit gaande dat je voor en achter dezelfde cm verlaagd zou het systeem er niets van merken, wel zal de lichtbundel in zijn geheel wat zakken (koplamp zakt ook diezelfde cm net als het einde van de lichtbundel,) dalingspercentage van de lichtbundel blijft gelijk
     
    kevinhakkens, Marty#23 en Thieske vinden dit leuk.
  4. Oké perfect, bedankt.
    Dan hoef ik het ook niet perse bij de dealer te laten doen.
     
  5. Ik neem aan dat je 30 mm verlaging bedoeld en geen 3 mm. Ik heb zelf ook Eibach veren onder mijn auto en deze verlagen 30 mm (3 cm) en in de praktijk zelfs nog iets meer.

    En Eibach Pro-Kit verlagingsveren hebben over het algemeen aan de voorzijde niet dezelfde verlaging als aan de achterzijde. Bij de Eibach veren komt de auto over het algemeen netjes recht te staan (gelijke afstand tussen band en spatbordrand aan de voor en achterzijde) terwijl de auto bij de originele veren over het algemeen aan de achterzijde net iets hoger staat als aan de voorzijde.

    Vanuit dit oogpunt is het bij koplampen met automatische hoogteregeling dan ook aan te raden om de afstelling van de lichtbundel op zijn minst te controleren nadat de auto is verlaagd. Dit kan je relatief eenvoudig zelf door de auto voordat deze is verlaagd op een vlakke ondergrond circa 5 meter voor een muur te positioneren en vervolgens de lichtbundel te markeren of hier een foto van te maken. Wanneer de auto is verlaagd positioneer je deze op exact dezelfde positie en afstand voor de betreffende muur. De lichtbundel moet nu op dezelfde positie - 30 mm op de muur schijnen. Wanneer de lichtbundel op een totaal andere hoogte op de muur schijnt is het noodzakelijk om de koplampen af te (laten) stellen.
     
    Marty#23 vindt dit leuk.
  6. Als de verlaging voor en achter verschillend is dan zul je inderdaad even de zaak moet controleren cq bij stellen
     
  7. Al vervang je veer voor dezelfde veer dan nog koplamp afstellen.
    Nieuwe veer is wat stugger en zou nog wat zakken, door de tijd heen. Ten op zichte van oude veer.

    Maar goed zelf heb ik altijd hekel aan autoa die met verblindend licht rijden. Vandaar dat ik zelf al snel de koplamp afstel na zulle reparatie.
     
    Marty#23 vindt dit leuk.
  8. Heel erg bedankt voor de info. En de tip. :D:thumbup: Wel bijzonder dat ze de verschillende verlaging voor en achter niet noemen bij de artikelomschrijving.
     
  9. Ik heb geleerd van iemand die bij een verenfabriek werkt dat die stugheid niet veranderd en dat dit echt ligt aan de gasveer die wel veranderd.
     
  10. De veer kan in de loop der tijd enigszins inzakken onder het gewicht van de auto en het bewegen waardoor de rijhoogte veranderd. daarbij zijn voor en achterveren niet hetzelfde gevormd waardoor er ook verschil in moet zitten evenals het verschil in gewicht voor en achter

    de demper bepaald hoe de auto zich gedraagt op de weg, de dempers zelf dragen geen gewicht van de auto
     

Deel Deze Pagina