Verlaging Ford Transit Connect 2014 (met achterveren en schokbrekers)

Discussion in 'Velgen, banden & ophanging' started by ECU-Soft, Nov 8, 2014.

  1. #21 kolere, Nov 10, 2014
    Last edited by a moderator: Nov 10, 2014
    Bij elke bouwmarkt, per zak krijg je een verlaging van 5mm. Voor 8 cm zal je dus 16 zakken moeten kopen.
     
  2. #24 Blauwitje, Nov 10, 2014
    Last edited by a moderator: Nov 10, 2014
    Mag ik vragen waar ecu soft voor staat?...... ah daar is al antwoord op gegeven..... een verlaagde transit connect heeft zeker iets appart!
     
  3. #25 ECU-Soft, Nov 10, 2014
    Last edited by a moderator: Nov 10, 2014
  4. Eind vd maand gewoon even op motorshow essen gaan kijken. Daar staat er vast wel 1
     
  5. Vandaag alles eens bekeken, voorzijde lijkt op de focus mk3, morgen staat een klant gepland met mk3 dus kan ik vergelijken, achterzijde is de montagepunten compleet anders.

    Ben inmiddels in contact gekomen met kean suspension uit Belgie en deze gaan me een schroefset op maat maken :-)
     
  6. Ik heb exact hetzelfde aan de hand gehad met mijn Connect type 1.
    Ook die zou op de bodem van een Focus staan, maar de onderdeelnummers komen echt niet overeen. Ik ben er verder niet meer ingedoken omdat ik zoveel problemen met de bus had dat hij meer bij de dealer stond dan dat ik er mee weg was.
    De Connect 1 heeft bladveren van achter, die zijn makkelijk te verlagen.

    Een torsievering is ook goed te doen, gewoon de torsiestaven net zo lang indraaien tot het naar je zin is. (VW Transporter T4 heeft het zelfde systeem voor en achter)

    Voor de voorkant zit er niks anders op dan te passen. Zoek een schroefset van een goede kwaliteit (KW bij voorkeur omdat die ook een Goca attest kunnen leveren) en ga passen.
    Hoogst waarschijnlijk gaat het wel passen. De onderdeelnummers zullen wellicht anders zijn omdat ze voor de Connect zwaarder zijn dan voor de Focus.
     

  7. Ik heb gisteren alles goed bekeken, achter is niet hetzelfde als mk3, voorzijde lijkt me wel. Vandaag komt focus mk3 langs en dan zal ik voorzijde even gaan vergelijken.
    Wat betreft attest, lichte vracht moet ik ieder jaar terug origineel maken voor de keuring dus een attest hoeft voor mij niet.

    Bedankt voor alle reacties.
     
  8. De nieuwe Transit Connect heeft geen torsie vering aan de achterzijde. Deze heeft net als de Focus 3 schroefveren. De constructie hiervan is echter compleet anders.

    Aan de voorzijde zal een schroefset voor een Focus 3 mogelijk wel passend te maken zijn maar aan de achterzijde heb je hier niets aan. De achterwiel ophanging is specifiek voor de Transit Connect en zolang er hiervoor niets te krijgen is zal het verlagen van de achterzijde echt maatwerk worden.
     
  9. Ik begreep uit de post van [MENTION=15467]ECU-Soft[/MENTION] dat het achter torsievering zou zijn. Heb zelf nog nooit onder een nieuwe Connect gekeken.
     
  10. Achteras bestaat gewoon uit losse veren en schokbrekers, Ik heb een afspraak gemaakt met Kean Suspension deze heren maken desnoods een set op maat :-)

    Alles kan dus schijnbaar als je bij de juiste mensen bent.
     
  11. En de portemonnee trekt...
     
  12. Dat valt opzicht heel goed mee, tussen de 900 en 1400 euro, inox set.
    Ik heb prijzen bij andere gehoord van 2400 en meer dan valt dit mee.

    Wellicht als ik eerste x 1400 had gehoord dat ik het ook duur vond
     

Share This Page