Verlagen

Discussion in 'Velgen, banden & ophanging' started by jason101, Jan 20, 2014.

  1. tis met recht wie mooi wil zijn moet pijn lijden :P het rijdt idd alles behalve comfortabel maar vind het gewoon het mooist, een echte km vreter ben ik ook niet dus het valt goed te doen. Voor de langere afstanden pakken we de roze focus die is verlaagd met een setje H & R veren +-4 CM en dat rijdt super niet te stug :)

    zou je dus ook een setje veren aanraden ipv een schroefset :)
     
  2. Veren lijk me ook wel interessant en een stuk voordeliger. [MENTION=1802]hoomer[/MENTION] hoeveel inch heb jij eronder zitten?
     
  3. Ik heb er veren van Wolf onder liggen. Bevallen mij ook goed.
     
  4. #24 hoomer, Jan 27, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 27, 2014
  5. rij eens met een verlaagde auto mijn vorige golf wat verlaagd met een budget set (vmaxx) en die was laag, kom nog laaaager maar ook erg hard
     
  6. Gaat 40mm ook lukken met 16inch is dan mijn vraag
     
  7. Mijn persoonlijke ervaring is dat een schroefset veel comfortabeler rijd dan vaste verlagingsveren. Ik heb 5 auto's gehad tot nu toe en die zijn allemaal verlaagd geweest. De ene met schroefset de ander met vaste veren en steeds kom ik erop dat een schroefset gewoon beter rijd, alleen is het duurder.
    Als je een schroefset neemt zou ik je echt aanraden er een te nemen van een goed merk. Met alle respect naar mensen die "goedkopere"sets hebben, maar vaak op de lange duur lees je alleen maar slecht verhalen. Dit heeft alles te maken met het materiaal dat ze gebruiken.
    Ik kan je cobra aanraden. Een kennis van me werkt daar en de service en kwaliteit is gewoon goed.

    Van 15" naar 16" zal geen problemen geven. Ga je naar 17" of 18" zou ik je aanraden hem even opnieuw uit te lijnen anders vreten ze je banden op.
     
  8. Gaat wel lukken hoor. Alleen je auto is laag maar je kast niet heel erg gevuld. Als je bijvoorbeeld 17inch zou hebben staat je auto hoger alleen zijn je kasten meer gevuld snap je.

    Ik heb hier een foto van onze fiesta met 40mm veren en 17":
    [​IMG]

    Maar als wij de 15" winterbanden erop hebben schraapt het veel meer als je met enige snelheid over een drempel rijd omdat de auto dan lager ligt door de kleinere banden.
     
  9. #29 Marco Morello, Jan 27, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 27, 2014
    Ikzelf heb Eibach veren (30mm) nu i.c.m. nwe dempers. Auto is zo precies goed stevig, maar niet hard. Eibach is dan ook progressief wanneer het harder gaat worden ze stugger, bij normaal rijden zijn ze niet stug.

    Daarbij heb je de kans dat de wagen gaat trillen bij een extreme verlaging (lager dan 40mm), dit omdat de aandrijfassen onder een andere hoek komen en dan gaan trillen in de "gewrichten".

    Zoals ik al aangaf wel heb je de kans dat bij een wagon met wat meer kilometers de achterste dempers snel op zijn dan wel na de verlaging op zijn.
    Uitlijnen is na verlaging wel aan te raden.
     
  10. Uitlijnen hoeft niet perse als je het spul los haalt zonder de uitlijn punten los te halen. En dat is mogelijk...
     
  11. Uitlijnen kan natuurlijk nooit kwaad.
     
  12. ik heb er een cheap ••• schroefset onderzitten, tot nu toe eigenlijk geen problemen en mochten die er wel komen koop ik gewoon weer hetzelfde cheap ••• setje kost toch geen drol :thumbs: zit er nu ong een jaartje onder vermoed ik :) verder vind ik de verlagingsveren van de vrouw toch echt comfortabeler :mrgreen:
     
  13. Sowieso moet je je veerpoten demonteren en uiteraard haal je dan de stuurkogels niet los, maar door de verlaging komen je wielen onder een andere hoek onder je auto te zitten.

    +1!
     
  14. En je veerpootlagers vervangen kan ik je als tip meegeven ;-)
     
  15. #35 valley, Jan 28, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 28, 2014
    Dat is ook prima toch.:D Het zal waarschijnlijk wel aan dat cheap •••(zoals jij het zegt) setje liggen dat de vaste veren beter rijden.
    Dat vaste veren harder zijn is ook heel makkelijk te verklaren. Je doet een kortere veer op dezelfde demper dus minder comfortabel(veerweg), maar wel strakker sturen.
    Een volledige schroefset is ook uitgerust met dempers die daar bijpassen.
    Uiteraard heeft iedereen zijn eigen mening, maar de meeste die ik ken vinden een schroefset veel beter.
    Alleen veren is gewoon leuk om relatief goedkoop je auto te verlagen.
     

  16. Ooit weleens met goeie verlagingsveren gereden? En mijn comments wel gelezen in dit topic over hoe de Eibachs zijn? De eibachs doen maximaal 30mm (in vergelijking met trend veren op de Focus I is dit maar 20mm) en alles behalve stug of oncomfortabel. Schroefset gaat verder omlaag. En als je niet verder gaat dan die 30mm, waarom dan een schroefset? Is dan pure overkill.
     
  17. Heb zelf nooit een schroefset gehad, altijd verlaagd met veren op orginele schokkers of op gele Koni's.

    Nu heb ik een schroefset gekocht, maar de •••••• wat is dat HARD zeg!! Stuk minder comfort als ik was gewend met verlagingsveren. Voordeel van de schroefset is dat je hem in hoogte kan stellen, verder zie ik geen voordelen.
     

Share This Page