1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Veren vervangen

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door keeperke126, 25 jul 2009.

  1. Als alles goed gaat zou ik morgen graag de originele veren terug steken zodat mijn wagen kan gekeurd worden.

    Zijn er bepaalde zaken waar ik moet voor opletten of extra aandacht moet aan besteden?
    Tips?

    Bedankt alvast
     
  2. Origineel blijft origineel, daar mag niet zo veel aan mankeren....toch?
    het enige waar ik aan kan denken is het uitlijnen, hij staat nu afgesteld op
    (als ik het goed begrijp) verlagingsveren, en dat word straks weer originele veren
    mocht je daarop blijven rijden, dan wel even laten controleren, zet je er op
    korte termijn weer je verlagingsveren onder, dan lekker laten staan;)
     
  3. Als ik ze er makkelijk zelf opkrijg, dan staan binnenkort de verlagingsveren er terug onder ;)
    Is alleen voor de keuring dat deze eronder komen.
    Ik heb het even nagevraagd bij de garage en het vervangen zou €165 excl BTW (:censored:) kosten.

    Soms iemand ervaring met wat ik precies moet lossen om de veren eraf te krijgen?
     
  4. vraagje:

    waarom zet je de orginele veren er weer onder voor de keuring.
    je kunt hem toch ook gewoon keuren als ie verlaagt is???
    bespaart je een hoop moeite en geld.
     
  5. Akkoord, maar zo werkt het in België niet.
    Hier moet je voor de kleinste prullen papieren hebben. En aangezien ik geen papieren heb voor de verlaging... Is trouwens verleden jaar wel zo gekeurd zonder problemen, maar nu moeten die losers plotseling beginnen klagen :/
    Het komt me goedkoper uit om nieuwe veren te kopen (€25 2dehands), dan het hele papierwerk en richtwerk te laten uitvoeren, vandaar die beslissing ;)
     
  6. Als je geen ervaring hebt met het vervangen van veren zou ik er niet zelf aan beginnen. Om de veren aan de voorzijde te verwijderen/monteren moet je de veerpoot los halen en demonteren om de veer er uit te halen. Je moet dan zowieso een verenspanner hebben om de veerspanning van de veerpoot te halen (Je drukt daarmee de veer samen). Ik heb zelf de veren van mijn vorige auto 2 keer vervangen en ik vond het toch een behoorlijke ***klus. Als je de veren niet zelf kan vervangen is het misschien toch goedkoper om de juiste papieren er bij te krijgen.
     
  7. Veerspanner heb ik hier thuis al liggen.
    Ik heb alleen nu het probleem dat 1 bout niet los wil :(
    Als ik die los krijg is de veerpoot los.

    En papieren wil ik gerust aanvragen, alleen moet je wel weten wat eronder ligt (wat bij niet het geval is).
    En je moet iemand vinden die je die papieren kan/wil bezorgen zonder dat hij de veren monteert.
     
  8. Weet iemand of hier ergens op het forum een how to staat, over het vervangen van de vering. Volgens mij is dit prima zelf te doen, als je handig bent???

    Iemand ervaring met vmaxx vering???

    Alvast bedankt

    groeten Nick
     
  9. ls je een klem hebt voor de voorveren zou je het wel zelf kunnen. Maar een brug is toch ook wel een noodzaak bij deze klus, dus zou je een huurbrug moeten zoeken.

    Ik zou overigens geen vmaxx kiezen, beter een A-merk.
     
  10. Ik zou je ook echt adviseren om het desnoods met iemand samen te doen die al ervaring heeft.

    Het knutselen aan je ophanging is toch wel iets waar je geen vergissing in wilt maken. Het is iets anders dan even een lichtje verwisselen.
     

Deel Deze Pagina