1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TI-VCT 125pk Verbruik

Discussie in 'Performance' gestart door patje75, 11 jul 2012.

  1. Ik heb nu de auto bijna een half jaar en 20000 km op de teller.
    Maar het lijkt wel of het verbruik steeds toeneemt. Toen ik hem net kreeg in februari zat ik op gemiddeld 6,5 l/100 nu zit ik op 7,8 l/100. Nu werkt de airco wel, maar heb het ook een keer een tank zonder airco aan te hebben gereden en toen kwam ik uit op 7,4 l/100. Is toch bijna een liter meer als voorheen.

    Iemand een idee??
     
  2. #2 dimelot, 11 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2012
    Toen ik de mijne kreeg zat ik gemiddeld op 8/100. Nu intussen op 12/100.
    Ik rij vrij vaak korte stukken. Jij misschien ook? En de ecu heeft nu een beetje door hoe jouw rijgedrag is. Misschien een beetje sportief?
     
  3. ik rij veel autosnelweg en gemiddelde snelheid niet echt pittig.
    Ik ben laatst van Geleen naar Borger in drenthe gereden en begonnen met een volle tank en kwam toen uit op 7,3 l/100 alleen autosnelweg. Heb bij vertrek mijn tellers gereset en de stand was bij aankomst. totaal over 330 Km. Is toch veel vindt ik. ik heb overal kunnen door rijden en tevens ook overal aan de snelheid gehouden.
     
  4. Gezien je verbruik, je klacht over stotteren en omdat de auto niet oud is zou ik een afspraak met de dealer maken. Beste kans dat een sensor iets fout leest of je bougies al gaar zijn.
     
  5. Ik kom niet eens aan dat verbuik.
    8,0 liter op 100 km staat hij bij mij
     
  6. Vraag ook aan de dealer of er een software update voor de motor is.

    Het is jammer dat de bougies voor de 1.6 Ti-VCT alleen van nikkel zijn.
     
  7. Hoe bepaal je het verbruik, aan de pomp door het uit te rekenen of d.m.v. de BC.
    Indien je de BC gebruikt dan durf ik te stellen dat de afwijking bij een MK3 groter is dan die van de MK2. De nauwkeurigheid neemt toe naarmate het aantal gereden kilometers tussen twee resets in groter wordt, kortom je moet de BC eigenlijk geen reset geven.

    Als ik tussen twee resets in de BC waarde aanhoud dan is de afwijking t.o.v. de berekening aan de pomp 7,4 (BC) tegen 8,4 (berekend) L/100Km. Laat ik het aantal kilometers tussen twee resets flink oplopen (4 of 5 keer tanken) dan wordt het verschil kleiner en kom ik uit op 8,0 (BC) tegen 8,4 (berekend).

    Kortom een verschil van 0,6 L/100Km, misschien is dit ook een verklaring voor het verschil waar jij nu mee te maken hebt :shrug:
     
  8. Dat is inderdaad wel een flink verschil geworden. Ik rij momenteel zo'n 5,9 a 6,1 met deze motor.

    Afwijking boordcomputer is bij mij overigens altijd 0,2 te laag t.o.v. werkelijk.
     
  9. Kunnen wel andere in, heb je alleen geen 1.3mm gap maar 1.1 of 1.0.
     
  10. Ik heb woensdag een afspraak voor de twintig duizend beurt en heb gevraagd of zesde software kunnen resetten. Ook in verband met mijn andere klacht.
     

Deel Deze Pagina