1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

verbruik 2.0TDCI met caravan

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door chispa, 10 mei 2011.

  1. [​IMG]Ik heb het volgende probleem;
    Mijn focus 2.0TDCI gechipt ( 177 PK, 400 NM ) uit 2005 verbruikt 1 op 15. Loopt als een speer. Niet zuinig. Mondeo liep gechipt 1 op 17.
    Nu met de caravan erachter 1 op 7, en gaat in noodloop boven de 2200 toeren in zijn 5 of 6.

    Ik zit nu in zuid-frankrijk zonder OBD kabel, dus geen storing kunnen uitlezen. Caravan weegt hooguit 900 KG, dus dat is geen probleem.

    LMM is het niet, stationair loopt de motor goed. Zonder caravan geen problemen..
    Er is vast iemand hier op het forum die er wat zinnigs over kan zeggen.
    Betaal hier 1.50 euro per liter, langs de tolweg. Doet zeer.

    Graag reacties;;
    Fer
     
  2. Vrijwel onmogelijk te zeggen, dan nog heb je niks aan een antwoord.

    Wat het zou kunnen zijn:
    -Brandstofpomp
    -Roetfilter zit verstopt, zeker bij een caravan trekken kunnen de uitlaatgassen dan veel te heet worden.
    -Software van de chipper is niet goed, bij het zware werk loopt de motor daarom in de noodloop.
     
  3. Even over een heel andere boeg, maar hoor je de turbo toevallig ook sterk fluiten? Mijn vader heeft soortgelijke klachten gehad toen hij op vakantie ging met de caravan. Een paar dagen later stond hij met een gescheurde intercoolerslang. Alleen heeft hij geen motorstoring gehad. Hij heeft een mondeo 2.0 tdci.
     
  4. Veel info is het niet. Problemen begonnen bezuiden parijs waar het heuvelachtig wordt. We rijden met een snelheid van ongeveer 120 km/u. Turbo fluit inderdaad bij het gasgeven.
     
  5. het beste zou zijn als we wisten of er storing in zit of niet
    weet dat temperatuursensor (in de inlaat traject) wel mogelijk zou zijn
    dit omdat 2.0tdci van peugeot afkomt dw10ted4 2.0hdi
    de oude sensoren zaten in de sensor de poten tegen elkaar. nieuwe waren beter gescheiden de twee pootjes in sensor
    dat dit als storing geeft met dit als gevolg, zou mogelijk zijn maar durf het niet te zeggen

    tevens wat is het verbruik normaal met carvan erachter
    1 op 15 zul je dan niet halen ivm extra gewicht en luchtweerstand is hoger.
    1 op 12 lijkt me dan reeel
     
  6. Hoe is het afgelopen met de FoFo + caravan?
     
  7. Zit nog in zuid frankrijk. Wel foutcodes uitgelezen; geen aanwezig.
    Tsja, weten we nog nix....
    Ik niet althans.
     
  8. #8 CJIB, 17 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2011
    Hoe weet je zo zeker dat het niet je LMM is? Al losgekoppeld gehad?
     
  9. Nee. Kan ik doen op de terug weg. Km stand is 177000 dus dan overlijden vervuilen die dingen nog weleens..:thumbs:

    grt
    fer
     
  10. Wat je ook even kunt doen, is voor het starten de knop voor het resetten van je tripteller ingedrukt houden, dan contact aan/starten dan even doorzappen naar motortemperatuur, deze wordt soms 130 a 140 graden, terwijl de temperatuurmeter nog gewoon op 90 staat! De motor gaat dan in noodloop..

    Loskoppelen LMM is niet aan te raden, dit resulteerd in een motorstoring..
     
  11. 130 graden is toch heel normaal? Althans mijn 1.6 tdci geeft bij enginetemp op bedrijfstemperatuur altijd rond de 130 graden aan, terwijl de watertemperatuur schommelt tussen de 78 en 80 graden.
     
  12. 130 is redelijk warm, maar nog wel binnen de normen, wordt hij 140 of zelfs 150 (al eens gezien met een C-max met een 2.0d) dan gaat hij in noodloop...
     

Deel Deze Pagina