Verbruik 1,8 focus

Discussie in 'Performance' gestart door jeroenvv, 23 sep 2007.

  1. Hey, dit klinkt opeens bekend. Ik heb de afgelopen ochtenden met een erg koude start ook 2 en een keer 3 keer moeten starten. Ik weet het aan het te vroeg loslaten van de sleutel, maar zal het ook eens aan de dealer voorleggen. Heb ook nog garantie.
     
  2. Nog even een tip: slecht starten wil ook wel eens komen door een slechte startmotor. Vooral bij diesels komt dit vaker voor. Het lijkt dat de startmotor goed werkt (en da garage zal dit ook zeggen), maar hij draait dan net te weinig toeren om de motor goed aan te laten slaan.
    Tip 2: wacht met het starten na de sleutel in stand II te hebben gezet een paar seconden, totdat de meeste controlelampjes uit zijn.
     
  3. Ik wacht altijd tot bijna alle lampjes uitzijn. er blijven bij mij 3 branden aan de rechterkant waarvan 1 de handrem is. Tevens heb je aan de rechterkant boven je klok een rood lampje die gaat bij mij knipperen en zodra die uit is zijn de lampjes op de dasboard ook uit. Tot nu toe nog geen een keer problemen gehad. :Grin:

    Wat doet dat EG3 eigenlijk. Volgens de garage doen zij dat altijd bij een grote beurt :think:
     
  4. Handremlampje zie ik toch al nooit, dus dan blijven de olie/accu-lampjes over. Mijn voorgloeilampje is, ook met het huidige weer (-2 graden) met een seconde al uit. Lijkt me toch wel redelijk kort?

    EGR3 is een middel van Wynn's, dat ze dan inspuiten in het luchtinlaattraject, waardoor delen van je motor gereinigd kunnen worden, die met een brandstofdope niet gereinigd kunnen worden. Althans, zo luidt de marketingtaal van het middel zelf. :lol:

    Het werkt wel, maar je luchtinlaat vervuilt redelijk snel weer, als je EGR-klep niet afgesloten wordt. En zelfs dan kan er nog aanslag komen vanuit de PCV (carterventilatie), maar dat is dan een stuk minder.
     
  5. In het inlaattraject komt sowieso geen brandstof, dus ook geen brandstofdope, deze word pas in de cylinder ingespoten. :weird:

    Het EGR3 spul wordt IDD ingespoten net vóór de EGR (waar deze samenkomt met de lucht vanaf de intercooler), zodat het inlaatspruitstuk, inlaatkleppen e.d. gereinigd worden, en de troep van de uitlaatgassen ( in ieder geval deels) word opgelost. :D

    Tevens zal ie minder roken met optrekken, omdat nu i.p.v. retour-rook nu zuivere lucht verbrand kan worden. :wink: :roll:
     
  6. Ik beweer toch ook niks anders? :weird:

    Met EGR3 reinig je iets dat je met een brandstofdope niet kunt reinigen. We zeggen dus allebei hetzelfde. :P
     
  7. OK :wink:
     

Deel Deze Pagina