1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ventilator blijft soms ff doordraaien

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sddu, 1 apr 2019.

  1. Beste allen,
    Iemand enig idee.... soms blijft de ventilator van onze focus wagon even doordraaien als de auto al uit staat.....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Ventilator bij de motor? Dat is gewoon normaal.

    Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
     
  3. Idd ventilator van de radiateur.... vindt het alleen vreemd dat het heel soms gebeurt. Ook na korte kleine ritjes bijvoorbeeld. Iets van een minuut of 5 blijft hij dan wel doordraaien als de auto dus uit staat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. Ik pak mijn glazen bol even....

    Vertel eerst eens wat voor auto en motor je precies hebt
     
  5. Mijn glazen bol zegt een focus titanium econetic uit 2013.
    Gokje 1.0 of 1.6 ecoboost.
    Dat laaste maakt niet uit.
    De auto heeft extra pabelen voor de radiateur zitten, zo kan hij deze dichtklappen en zal de motor sneller warm worden.
    Echter na klein stukje rijden kan het zijn dat het toch te warm is. Dan gaan die panelen open en gaat hij zichzelf koelen.

    Of je airco aan of uit staat maakt niet uit hij koelt het soms
     
  6. Is wel snel voor de tijd van het jaar niet? In hartje zomer is het normaal, maar nu ook?
     
  7. ik denk dat je een diesel hebt. Dan zal het roetfilter aan het regeneren zijn...
     
  8. Benzine versie doet het ook hoor, ook bij lagere temperaturen. Als ik wat langer voort de security poort moet wachten 's morgens en dan de auto parkeer dan wil de fan af en toe ook weleens aanslaan. Prima toch, weet ik in ieder geval dat ie werkt en de motor niet nodeloos lang warm blijft.
     
  9. Regenereert de motor dan ook als de auto stilstaat met motor uit?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. Leuk dat je reageert maar wat voor motor heb je nu?
     
  11. 1.6 Econetic uit 2013 heeft hij.
    Het blazen is vaak vanwege de regeneratiecyclus van het roetfilter. Ze rijden 2x 10km op een dag dus de motor wordt niet warm en het roetfilter kan nooit een cyclus afmaken.
     
    Sddu vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina