Goedenacht mensen, nog steeds geen vooruitgang net me focus.. Heb nu verschillende mensen naar laten kijken.. En ze denken beiden dat het het dmv is. Nu wou ik deze vervangen voor een Valeo kit4p, Nu was me vraag alleen wat ik hier allemaal voor nodig heb. Ik heb dit gevonden, zit hier alles hij wat ik nodig heb. http://www.slimparts.nl/koppelingse...sief-csc-met-vast-vliegwiel.html#.VRnZVb11HqB
Waarom een 4p? Een origineel dmv is goedkoper en heeft meer comfort. http://www.vliegwielstore.nl/contents/nl/p121_Luk_600004400_DMF_.html
4 p zal ik afraden, vaak is bij dubbelmassa de koppeling zelf stellend, sac heet dat, bij de 4 p is dat niet, met het gevolg dat het pedaal naar de slijtage anders trapt. Heb er zelf alleen ervaring mee met een caddy tdi maar heb ze daarna niet meer gemonteerd ivm trilling en niet zo fijn trappen
Hee ik dat alles wat ik nodig heb om me dmv te vervangen hoorde dat je de koppeling ook erbij moet vervangen of iets dergelijks. Dus me vraag was als k dit bestel het compleet is of korenvelden r nog dingen bij.
Mischien alleen nog wat versnellingsbakolie en 2 nieuwe fuseekogelbouten/moeren alvast kopen. Dat voorkomt ellende als het stuk blijkt te zijn.
Voor het vervangen van het DMV moet er heel veel worden verwijderd. Daar gaat veel tijd en mogelijk dus ook geld in zitten. Een koppelingsplaat is tientjes werk, dus die kun je beter maar gelijk vervangen.
I know! Sommige mensen snappen niet dat je onderdelen preventief vervangt. Als je ziet hoe groot de ingrepen zijn om een DMV te vervangen, snap je dat wel. Je bent bijna een halve werkdag kwijt aan het verwijderen (en later weer terug plaatsen) van onderdelen om bij een DMV, koppelingsplaat of drukgroep te komen.