1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vacuümslangen - aansluitschema?

Discussie in 'Performance' gestart door Jorik, 6 okt 2009.

  1. #1 Jorik, 6 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2009
    Hallo allemaal,

    Onlangs heb ik mijn EGR klep dichtgemaakt met een plaatje, maar zodra ik de vacuümslang afsluit houd mijn Focus 1.8 TDCi uit 2001 meteen in. Nu is er een klein stukje van die slang afgescheurd waardoor hij eigenlijk te strak vastzit en daardoor merk ik gelijk alweer een vermogensverlies.

    Ik vermoed dat die slang wellicht niet goed aangesloten zit! Heeft iemand een schema waarop ik kan zien welke vacuümslangen er zijn en hoe deze aangesloten zouden moeten zijn? Dan kan ik alles controleren.

    Alvast bedankt!

    P.S een ander probleempje, niet waardig voor een eigen topic: hoort er onder de vuldop van de ruitenwisservloeistof een rubberen ring of pakking te zitten? Daar lekt nu de vloeistof namelijk steeds uit.

    Edit:
    Ik denk wel dat ik gevonden heb waar het probleem hem inzit. Heel stom: de verkeerde slang afgedopt. Ik moest de bovenste slang op de EGR afdoppen maar ik heb het bij de onderste gedaan. Die onderste slang loopt naar een of andere sensor (o.i.d.) welke vastzit aan de zijkant van de zekeringkast. Die slang heb ik nu wel vervangen omdat er een stukje vanaf gescheurd was. Het is nu vervangen door een stukje brandstofleiding, maar volgens mij werkt dat niet zo goed als een vacuumslang. Ik heb net een klein stukje gereden en de auto voelt toch anders aan.

    Het zou echter alsnog niet verkeerd zijn om een dergelijk schema te hebben. :)
     

Deel Deze Pagina