De spatborden waren niet heel best, vooral onderaan niet. Ze zijn gestraald om alle bende eraf te krijgen die er in de loop van de jaren ingesmeerd is. Daar kwam toch wel wat aan het licht. links En rechts Dus dat is gerepareerd Even op de auto om te passen:
En toen viel nog het volgende op: Dat is het gat dat gemaakt moet worden voor de antenne, die origineel op de A stijl gemonteerd zit. Mooi om te zien dat in 1978 auto’s kennelijk nog niet stadaard werden voorbereid voor een radio. Maar dit gat is wel heel ruig gemaakt. Ik heb een elektrische antenne in het achterpaneel, dus dit gat kan dicht. Dan nog een kleine aanpassing, ik wil de afvoer van de schuifdakcassette, die origineel via de A stijl in de dorpel loopt, naar buiten de auto brengen. De gaten in de dorpel zijn standaard, maar heb ik iets ruimer. Het spatbord zit daar voor, dus daar heb ik een hoekje uit. Nu kan de slang naar buiten.
Kijk kijk Koos, dat zijn ineens even rake klappen . Schiet lekker op zo, en het knapt goed op. Lekker bezig weer. ( ben jij weleens thuis )
Dat begint weer ergens op te lijken Begrijp ik het nou goed dat je bij/samen met GJ daar ook bezig bent?
Robert, dat begrijp je niet goed. ik ben in Hengelo met de E21 bezig en koos in zijn eigen schuur met de E30. ik stuur Koos de foto's door en hij maakt er een mooi verhaaltje van.
Voor de goede orde, alle credits voor het voorbereidende en afwerkende werk inzake lak aan de e21 323i, vanaf pagina168 en verder zijn dus voor [MENTION=3486]Gert jan[/MENTION]. En Gert jan zal me nog wel eens moeten corrigeren als ik de verkeerde naam aan de verkeerde laag geef of zoiets. De e30 325iA (dat is dus mijn groene cabriolet) die staat bij mij en daar doe ik alles aan. Sorry dat alles nu ineens doorelkaar loopt, maar om na 168 pagina's de boel te gaan splitsen in meerdere draadjes, een stuk of 6, voor elke BMW 1, gaat me te ver.
[MENTION=141]uwbuurman[/MENTION] •••••• wat een werk, kost wat (tijd en geld) maar daar krijg je straks wel iets heel moois voor terug...
Er was 1 los deel dat op zolder was blijven liggen. Niet onbelangrijk, omdat de hele ombouwoperatie nou net was begonnen met dit deel. De schuifdakplaat. De plaat die ik heb komt uit een auto waar een gloednieuwe set in was gekomen, dus alle bediening, kabels en ook de dakplaat was als nieuw. Er zijn nog wat plekken aan de auto strak gemaakt.
De voorspatborden zijn ook gereed voor de voorbewerking. En gelijk in de epoxy Daarna was het tijd voor het schuren van de losse delen aan de binnenkant. De deuren: De klep En de kap De verwijderde kitnaden waar de roest onder zat bij de linker deur en de klep zijn opnieuw gekit.
De laatste bewerkte plekken aan de carrosserie zijn in de epoxy gespoten en de hele auto is in de filler gezet. Voor het spuiten is de auto uitgeblazen. Er kwam nog heel wat troep los… Nadat de auto mooi schoon was geblazen is er epoxy en filler opgegaan. Ook verf op de bitumen platen Half wel half niet