1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. zelfs de kleinste details zijn een plezier om te lezen hoe je dat aanpakt :thumbup:
     
  2. Wauw, zeker die rembekrachtiger vind ik mooi geworden.
    Denk je net van die plamuur zooi af te zijn...
     
  3. Ding is straks lichter, Roelard. Is veel plamuur afgekomen. En slecht opgelapt plaatwerk ook.
     
  4. Yes, weer een update.
    Meer geduld dan ik op zou kunnen brengen voor zo'n project.
     
  5. Gertjan, gelukkig staat hij niet bij me thuis. Dus als ik er een maand geen zin in heb of geen tijd voor kan vinden, dan zie ik m niet staan in de garage ofzo. Dus dat gaat prima, op deze manier.
     
  6. Ik heb ín verhouding tot dit een mini project (oude tractor) maar ben afgelopen weken bezig geweest om de weggerotte delen in de neus te vervangen.
    Ik merk zelf dat ik wel op een bepaald moment iets heb van ''t is goed zo, verf er op, klaar.' :cool:

    Maar die moet toch ook een beetje blijven werken, het gras groeit weer:schater:
     
  7. Zo wat een monnikenwerk zeg, kan alleen maar jaloers zijn hoeveel geduld jij hebt.
     
  8. Ik zie wel,dat je geduld,ahum,toch word beloond :thumbs:
    En alle delen er weer tiptop uitgaan zien :kwijl::thumbs:
     
  9. Erg mooi project om te volgen. Heb je er nog tijd voor gehad de afgelopen tijd?
     
  10. #2091 uwbuurman, 30 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2017
    Een heel klein beetje, echt klein bier, nog geen 10 foto's. Over een week of 2, 3 moet er meer zijn hoop ik. Maar de snelheid is er wat uit.


    Heeft te maken met veel geneuzel op details, zoals een pomp van de stuurbekrachtiging die even netjes moet, dagen werk aan, uitelkaar halen en weer onderdeeltjes regelen, zelfde voor de koplampen. Nu bezig met wat werk aan de brandstofpomp. De leidingen moeten onder de auto. Kost allemaal bakken tijd en voortgang heb je niet. Maar ik kom er vanzelf, als ik weer wat tijd kan vinden.
     
  11. inmiddels maandje verder...

    :cheer: WE WANT MORE!! WE WANT MORE!! :cheer:
     
  12. Bijna, bijna.

    Maar ja, ik heb gewoon geen tijd, ik ben bestuurder in de stichting die de Sharknosemeeting organiseert. Dat doen we dit jaar voor de achtste keer op rij, www.sharknosemeeting.com . Inmiddels is het evenement het grootste in europa, op gebied van klassieke bmw's en komen er 3 mensen van BMW AG uit Munchen en daardoor ook van BMWnl. Maar er gaat veel.tijd in zitten naast mijn baan en gezin. De 24ste juni is de sharknosemeeting en dan is het nog een paar weken doorstampen naar de zomervakantie.

    Met andere woorden, de 323i laat nog even op zicht wachten..... Maar ik heb wat updates als ruw materiaal, die probeer ik binnenkort te verwerken.
     
  13. Ik kreeg gisteren om 1 of andere vage reden een mailtje van de focusclub, hoopte meteen op een update in dit topic (het enige waarop ik een trigger heb staan).
    Pech, was een oud bericht van maart dat ineens langs kwam.
    Vandaag weer bericht.. Weer geen nieuws:nocheer:
    :cool:
     
  14. [MENTION=10887]Gertjan[/MENTION], sorry. Is allemaal klein grut. Komen binnen een week hopelijk wat foto's.
     
  15. We wachten wel [emoji4]
    Net als wachten tot mijn model wat ik wil kopen , langs komt [emoji1]
     
  16. #2097 uwbuurman, 7 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2017
    *uche, uch* wat een stof hiero. Tijd voor wat plaatjes zou je zeggen. Het was de afgelopen tijd, en nog steeds overigens, te druk. Niet leuk, want je komt nergens aan toe, laat staan aan het hobbyproject. Tussen door heb ik wel een en ander geprutst en gerommeld, maar echt meters maken? Nee. Ik was gebleven bij de koplampen. De vorige sessie heb ik laten zien hoe ik de frames heb opgeknapt. Laten we daar verder gaan.

    De koplampglazen waren dof uitgeslagen. Om dat te reinigen heb ik ze gespoeld met warm water, daarna een steradent kunstgebitreinigingstablet erin gegooid en laten inwerken. Uiteindelijk gespoeld met gedemineraliseerd water, zodat er geen vlekken achterblijven. Dat proces heb ik bij sommige lampen wel 5 keer herhaald.

    Hier zie je de doffe glazen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vervolgens heb ik de twee lampen, die corrosie aan de buitenlaag vertoonden hersteld, voordat de blaker zou verroesten. Netjes gespoten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Uiteraard de chromen ringen gepoetst en de losse delen laten verzinken.

    [​IMG]

    Gemonteerd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De lampen weer gemonteerd in het frame, dus tijd voor de volgende klus. Op de 323i heb ik, net als op de e30 cabrio, SWRA, ofwel Scheinwerferreinigungsahnlage, dus koplampwissers. Die deden het echter niet meer, bij de 323i. Dus de motortjes maar eens gedemonteerd om te kijken wat er nu precies fout zit.

    [​IMG]

    Het blijken de asjes te zijn die in de messing busjes vast zitten, door vuil.

    [​IMG]

    De boel gepolijst en het vet vervangen door nieuw vet. Dat heeft geholpen, de motortjes draaien weer. Of de hele SWRA het weer doet zal pas blijken als de auto is afgemonteerd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu ik daar toch bezig was, gelijk de juiste klemmetjes geregeld voor de bevestiging van de ondergrille in de keienvanger.

    [​IMG]

    Daarna de hele loods opgeruimd en heringericht zodat ik lekker veel ruimte rond de auto heb. De oranje boot is inmiddels ook verkocht, dus nog meer ruimte.

    [​IMG]
     
  17. #2099 uwbuurman, 7 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2017
    Het volgende project betreft de remmen. De klauwen van voor- en achterzijde heb ik gestraald en laten verzinken. Daarna was het tijd voor een laklaag, waarbij de keuze viel op hamerslag grijs. Dit benaderd redelijk de affabriek kleur, maar vooral, je ziet er geen remstof op. Ik vind felle kleurtjes wel leuk, maar het blijft nooit schoon. Zeker niet met ferodo DS2500 blokken. Dus dit is de beste oplossing voor mijn gebruik.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na een rondje verven wilde ik de blokken vast in de klauwen zetten. Achter was geen probleem, maar aan de voorzijde blijken de blokken te groot…

    [​IMG]

    Het blijkt bij andere blokken precies hetzelfde te zijn en mijn klauwen zijn ook goed. Inmiddels heb ik meer mensen gehoord die dit probleem hebben. Ik heb de flappenschijf er langs gehaald en nu past het wel.

    Omdat ik toch aan het verven was, heb ik de pomp van de stuurbekrachtiging ook gelijk ontvet en gereinigd. Die is ook wel toe aan een nieuwe laag verf. Het resultaat komt binnenkort.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina