1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TI-VCT 125pk update focus III

Discussie in 'Performance' gestart door stefke82, 10 apr 2012.

  1. Voor diegene die een ford focus III beziten met de 1.6 Ti-vct.
    Ford komt als alles goed is deze zomer met nieuwe software voor de dag.
    Prijs is nog onbekend.
    Wel zo deze software een vermogens winst opleveren van ongeveer 20 PK.
    Een oom van de vrouw is hier nemaleijk me bezig en in afwachting van.
    De daeler die deze uitspraak heeft gedaan is Ford Jos Bogman in Beek.

    Wat ik niet weet is of het ook geld voor de modelen vanaf 2005 Focus II.
    Ik heb ooit eens gehoord dat deze motoren gelijk zouden zijn (1.6 Ti-vct)
    of dit waar is kan iemand anders meschien beamen en is de update meschien ook wel toegangkelijk voor deze modelen.
     
  2. Dat zou een hele leuke update zijn :lol:

    Hou ons op de hoogte als je meer weet.
     
  3. Doe ik zeker.
    Ben namelijk zelf ook erg benieuwd en zeker als blijkt dat het dezelfde motoren zijn.
    Als de prijs dan ook gunstig is laat ik het zelf ook uitvoeren.
     
  4. Ik zeg niet dat niet zo is, maar dit zou dan de eerste keer zijn dat Ford met een vermogens-update komt. (Op dat Mountune pakket na geloof ik)
    Onlangs was ik op een technische dealermeeting van Ford, waar alles langskwam wat we binnen nu en een jaar kunnen verwachten, en daar heb ik niets hierover gehoort..

    Maargoed als Jos Bogman het zegt spreek ik dat niet tegen...
    Wil alleen maar zeggen dat je niet te vroeg moet gaan juichen.
    Als ie al komt zal die zeker niet voor de oudere focus gelden (Ivm 2 en 3 cijferige programmatuur)
     
  5. @ Anton,

    Ik zou het zelf niet weten.
    Ik weet dat ome Frans eigenlijk een beetje spijt had kwa motorvariant en hierop bij de daeler is gaan informeeren naar de mogelijk heden waar dit werd meedegedeeld.
    Waar ik nu net achterkwam is dat er 2 varianten bestaan in het TI-VCT sigment te weten de 105 en 125 PK. meschien dat het zig handeld om de upgrade van 105 naar 125 PK maar dat durf ik niet te zeggen.
    Wel jammer dat de software dus anders geschreven is als die van mij.:(
     
  6. Denk niet dat de 125pk er ff 20pk bij krijgt. Dan komt die voor hetzelfde geld qua vermogen te dicht bij de 150pk ecoboost terecht. Concurrent voor zichzelf dus.
    Ook geloof ik niet dat Ford zonder andere luchtinlaat en uitlaat 145pk uit het blok weet te halen en dan ook nog binnen de emissie eisen blijven. Dan moet het allemaal opnieuw de boekjes in.

    Komt ook nog eens bij dat als het zo kan, tuners het allang zouden aanbieden, zeker voor de Fiesta MK7 1.6ti-vct.

    Of te wel, ik geloof er niet zo in, maar wie weet.
     
  7. zoals ik al zei meschien is het een upgrade van de 105 pk versie naar de 125 pk versie
     
  8. Dat moet nu al kunnen lijkt me, neem niet aan dat ze daarvoor veel moeite hoeven te doen. Andere software erop en klaar. Werkt ook zo met de Ecoboost150 en 182 :P
     
  9. Dat weet ik niet , Ik ben geen monteur ;)
    Ik geef alleen door wat mij ter oren is gekomen bij de dealer.
     
  10. Ik denk dat er toch ergens verschil in de motor zit. Als je kijkt bij Unlimited tuning kunnen ze namelijk niet de 105pk tunen naar 125. De 125pk motor kunnen ze doortunen naar 137pk.

    105PK naar 117PK

    125pk naar 137pk

    Als je gaat kijken naar de motor in de Ford Fiesta, dan kan zowel de 60pk als de 82pk motor tunen naar 90pk, omdat dat kennelijk wel dezelfde motor is.
     
  11. Okay dan is ie misschien toch anders. Hoe dan ook, als nu de 105pk niet gelijk getrokken kan worden met de 125 dan lukt het straks ook niet :P
     
  12. en toch schijnt er uit een atmo 1.6 best 140 pk te halen zijn;)

    je moet dan denken aan nokkenastiming anders afstellen, weerstanden tussen sensoren om ECU te foppen...

    dit heb ik ooit is van een fordmonteur gehoord die ralley rijdt;)
     
  13. Uit mijn 1.6 wordt ook best 151pk gehaald met alleen een uitlaat, luchtfilter en chip. Waar het in dit topic om gaat is 20pk winst met alleen software. Dat lijkt mij sterk met de 125pk versie.

    Er rijden zelfs atmo 1.6jes met 200-250pk rond. Tis maar net hoe gek je het maakt...
     
  14. Tuurlijk elk blok kun je kietelen, maar het gaat hier alleen om een software matige update vanuit Ford.

    Uit een 1.6 kun je wel 160pk halen als het moet. Dit weet ik via een Fordmonteur die nu in illegale chinese vrouwenhandel zit. :mrgreen:
     
  15. Wat maken de pk's eigenlijk echt uit. Gaat het niet vooral om koppel?
    De 130Pk uit m'n Renault voelde zo soepel en licht (turbo) Mijn huidige motor voelt meer solide, zwaarder en trager. Ik denk dat 137pk t.o.v. m'n huidige 125 weinig zou uitmaken in de rijbeleving. Of zit ik daar echt naast?
     
  16. Ze gaan makkelijk over de 150 pk maar niet met alleen software. Koppel zegt niet alles. Was een vergelijk van, hangt ook van het gewicht en de overbrenging af.
     

Deel Deze Pagina