1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Unlimited Tuning 22-2-14

Discussie in 'Meeting Reviews & Pictures' gestart door Godtoh, 24 feb 2014.

  1. Zo, even een klein verslagje van de meeting bij Unlimited Tuning op 22-2-14.
    Er waren niet heel veel bezoekers, maar dat mocht de pret niet drukken. Persoonlijk vond ik de meeting geslaagd, was gezellig en de broodjes kroket en frikandel smaakte heerlijk.

    Aangezien ik geen foto's heb gemaakt staan die hier niet, maar wel de grafiekjes van de verschillende auto's...

    Ford Fiesta MK6 ST + Volledige uitlaat (4-2-1 spruitstuk) + 60mm gasklephuis + custom CAI, met en zonder remap.
    [​IMG]

    Fiesta MK7 1.25 82pk van [MENTION=17]Dzl[/MENTION] met en zonder remap.
    [​IMG]

    Fiesta MK7 1.6ti-vct, zonder remap en daarna met remap + K&N 57i kit. Van de eigenaar mocht ik een stukje sturen na de remap en wat rijdt dat ding lekker zeg. Boven de 4000 toeren merk je gewoon het effect van het slechte standaard luchtfilterhuis (2 keer haakse bocht en 1 180 graden bocht).
    [​IMG]

    Fiesta MK7 1.6ti-vct, met en zonder remap
    [​IMG]

    Fiesta MK7 1.6ti-vct van [MENTION=1772]Godtoh[/MENTION] zonder remap en met Bluefin
    [​IMG]

    Ik kijk heel voldaan terug op de dag, de opkomst had wat beter kunnen zijn maar wellicht trekt het aan als de 1.0 ecoboost motoren tegen een mooi tarief kunnen.

    Wat mij betreft krijgt dit over een aantal maanden zeker een vervolg.

    [MENTION=10308]Unlimited Tuning[/MENTION] dank jullie wel voor deze dag :)
     
  2. Leuk om de verschillende grafieken te kunnen vergelijken Gijsbert en opvallend die dip rond de 3000 toeren (ook bij Superchips).
     
  3. waarom komen de dips vandaan zoals bij grafieken bij 2500 toeren ..?
    een vvt systeem ?
     
  4. #4 Godtoh, 24 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2014
    Dat viel ons ook al op, doen helaas alle ti-vct blokken, ook degene die met de Mountune MP140 kit rijden. Je merkt het heel iets met rijden, maar niet heel erg. Met de MR155 kit is de dip minder, maar dat komt omdat het koppel dan pas goed oploopt vanwege de scherpere nokken.

    Zelf denk ik dat het aan de euro 5 norm ligt, zou me niets verbazen als op dat toerental precies het meetpunt is voor de 4-gassen test.
     
  5. Nu is een 57i kit al niet het beste filter wat je kan krijgen (zeker niet zonder goeie koude lucht aanvoer en warmte afscheiding), maar dan is het stock filter idd wel heel slecht.
     
  6. #6 Godtoh, 25 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2014
    Stock filterhuis is beroerd, auto krijgt bovenin veel meer lucht. Qua max koppel maakt een 57i kit niets uit, maar wat meer ruimte boven de 4000 toeren voegt het wel toe inderdaad.
    J1 filter schijnt ook een leuke gain te geven en die heeft wel een hitte schild. Nu heeft de Fiesta MK7 wel het voordeel dat het luchtfilter niet heel dicht bij warme componenten in de buurt zit, dus heat soak heb je met name bij stilstand.

    Nog wat foto's gevonden van de dag:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina