1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Unlimited Tuning, 195 PK en 310 Nm

Discussie in 'Performance' gestart door remark6, 23 mrt 2013.

  1. #1 remark6, 23 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2013
    Vandaag mijn :focus3: door Unlimited Tuning in Amersfoort naar 195 PK en 310 Nm laten tunen.

    Ik was al behoorlijk tevreden over de prestaties van m'n Focus maar nu is het helemaal waanzinnig, wat een power!!!

    Voorlopig krijg ik de grijns niet meer van m'n gezicht.:D:D:D

    Jeroen bedankt, jullie zijn toppers
     
  2. Mooi resultaat kerel.
    Pas wel op met Oom agent, want die weet die grijns verdomd snel van je gezicht te halen hoor !
     
  3. Ga ik proberen Johan, maar ik kan je niet beloven dat het gaat lukken ;)
     
  4. Idd ik heb het ook laten doen, daar wat een feest.
     
  5. Het lukte mij in ieder geval niet, effe een sprintje trekken kostte me 220 euro.
    Ik heb de sprint destijds overigens wel gewonnen.
     
  6. Even een gewetensvraag: rijdt ie nu zuiniger, bij normaal gebruik? :mrgreen:
     
  7. Ron, dat is altijd lastig vast te stellen, omdat je de power nou eenmaal gaat gebruiken. Je inhouden met ca. 200 pk is behoorlijk lastig hahaha
     
  8. idd! :D Ik heb nu toch eens geprobeerd om me in te houden op 1 tank om eens te kijken hoeveel het verbruik zou gedaald zijn.
    Het is me behoorlijk gelukt op een 3 keer doortrekken na (idioten die kwamen bumperkleven:baeh:).
    En ik zat op een 7.7L /100km dit bij korte afstanden. Bij normaal rijgedrag 8-8.5L
     
  9. Je kan er zuiniger mee rijden, maar het koppel in combinatie met de pk's tovert bij mij een glimlach van oor tot oor.
    Scheuren doe ik niet vlot rijden wel, zit gemiddeld op ca 1:12.5 km/ltr.
     
  10. Zijn er eigenlijk problemen bij deze chiptuning?
    en hebben jullie nog een andere luchtfilter ofzo...mijn standaard 1.6 ecoboost 150 pkj loopt zeer warm vind ik en ben geneigd om naar mountune te gaan ... wat vinden jullie...een grotere radiator gecombineerd met remapping kan toch zeker niet slecht zijn,
    wel ?
     
  11. Hoezo warmlopen? De motor wordt warm dat is een feit maar ik heb nog nooit een waarde op de thermometer gezien waarvan ik dacht oeps en dan heb ik toch een redelijk gekietelde :focus3: 1.6 (210 PK - 345 Nm)
     
  12. warmlopen


    2 uur na er mee gereden te hebben keek ik de olie na en voelde hij nog warm aan..vandaar mijn dilemma gewoon remappen...of bij mountune een nieuwe radiator gecombineerd met remapping en grotere st airbox
     
  13. Klopt maar dat is echt inherent aan een kleinere motor voorzien van turbo die een forse laaddruk produceert. Vanzelfsprekend komt het creëren van een betere koeling de motor ten goede, het probleem is dan weer dat je daar ook gebruik van gaat maken, althans als ik naar mezelf kijk :mrgreen:

    Laat ik het zo stellen remappen is prima te doen. Wil je op zeker spelen, voor zover dat kan natuurlijk, is het optimaliseren van de koeling natuurlijk ideaal en vergeet dat ook de intercooler niet te vergroten ;)
     
  14. ik geef wel eens graag een dot gas...maar meestal waar het kan aan de lichten of op de rechte lijn...zou een gewone remap dan niet volstaan...aangezien dat de 195 pk en 300koppel niet zover is vd standaard 180 pk ...ik wil gewoon geen brokken make ...hij is nog nieuw (4000km)
     
  15. Dat een 182 PK Ecoboost motor kapot kan gaan daar kan ik je helaas alles over vertellen.
    Bij iets meer dan 40.000 kilometer is er een nieuw blok in gegaan en ondanks het feit dat Ford dit perfect heeft afgehandeld blijft het iets waar je niet mee geconfonteerd wilt worden.

    Neemt niet weg dat het blok wat er nu in ligt, ook al weer een kleine 40K, zich nog steeds perfect houdt en dat de extra PK's maar vooral de extra Nm's uitstekend bevallen en regelmatig worden aangesproken. Al met al nog geen dag spijt gehad van de remap.
     
  16. Ook hier een zeer tevreden rijder met remap van UT en ongeveer dezelfde waarden als Joost. Ook K&N filter.
     
  17. En was het vorige blok geremapt ? Dede ze bij ford daar niet moeilijk over...of kijke ze daar gewoon niet naar?Vertel me gerust alles ...het is weekend...
     
  18. #18 Iodokus, 19 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2013
    Da's een lang verhaal dat vanaf deze pagina van mijn Mijn Focus draadje te volgen is.

    Hoewel sommige er zeker van zijn dat de motor problemen destijds te wijten waren aan de tuning was Ford daar niet van overtuigd. Ik zal niet zeggen dat de tuning mogelijkerwijs heeft kunnen bijdragen aan de betreffende motorschade, maar dat neemt niet weg dat de schade dusdanig bizar was dat Ford dit wilde onderzoeken en mijn auto voorzien heeft van een geheel nieuw blok.

    Mijn MK3 is van de eerste generatie (begin 2011) en Ford heeft wat aanpassingen gedaan aan bepaalde onderdelen in de motor, let wel dat heb ik me laten vertellen dus zeker weten doe ik dit niet. In ieder geval heb ik nu een motorblok uit 2012 en ik kan niet anders zeggen dan dat deze motor beter loopt dan het vorige blok.

    Één ding weet ik wel er zijn meerdere MK3 eigenaren met een model uit begin 2011 die soortgelijke motor problemen hebben gehad. Van modellen van 2012 en later heb ik dat nog niet vernomen.

    Hoe het ook zei de tijd zal het leren ;)
     
  19. Maar hopen op het beste dan...ik zou zeggen..met gierende banden..maar is mss niet zo gepast in deze topic
     
  20. Dat n motorblok en dus de olie ook, 2 uur later nog warm is, is normaal.
    Daar zou ik me niet druk om maken.
    Wat betreft de tuning, met n verkeerde tuning kun je de boel echt wel kapot krijgen (schraal afstellen i.c.m. hogere turbodruk is het makkelijkst om meer vermogen te krijgen... Maar kan voor t blok dodelijk zijn).

    Goeie tuning is belangrijk. Laat na de remap een co meeting doen, dat vertelt een hele hoop.
     

Deel Deze Pagina