1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ultimate 98 & software

Discussie in 'Performance' gestart door jason101, 8 okt 2008.

  1. Ik merk helemaal niets van een hoge octaangehalte, maar tank wel altijd Ultimate 98, omdat ik wel geloof dat het beter is voor je motor.

    Ook VPower 100 in Duitsland merk ik nauwelijks wat van.

    De verschillen zijn zo klein en daarbij, als je erg sportief rijdt, dan merk je geen verschil tussen 95/98 of 100. Ik in ieder geval niet.
     
  2. Is het ook zo dat als je een paar keer V-Power 95 of Ultimate 98 ( vooral bij deze ) getankt hebt, dat je dan niet meer terug kan ( zonder motorschade ) naar de standaard ongelood 95? Ik kan me herinneren ooit zoiets gehoord te hebben.
     
  3. Heb ik nog nooit van gehoord, als het zo zou zijn hadden de fabrikanten hier wel voor gewaarschuwd. De motor past zich dan gewoon weer aan naar RON95.
     
  4. Ik heb het ook een keer uit geprobeert met mijn audi

    ik merkte er helemaal geen verschil tussen niet dat lekkerder liep of zuiniger ik haalde zo ie zo maar 500 a 600 km op een volle tank van 50 liter
     
  5. Ik heb zelf geen ervaring met V-Power of Ultimate, maar ik kreeg onlangs een brief van mijn werkgever, waarin aan de leaserijders werd gevraagd werd gevraagd om deze typen brandstof liever niet meer te tanken. Uit de gegevens van het leasewagenpark konden ze geen verschillen zien m.b.t. onderhoudskosten en verbruik. In elk geval niet genoeg om de hogere prijs hiervan te rechtvaardigen.
     
  6. ik rij alleen maar op ultimate deze brandstof heeft een octaan van 98
    v-power heeft een octaan van 95

    mijn auto loopt ook veel beter op Ultimate dan op V-power

    en ik rij ook meer op een tank met ultimate dan met v-power

    je moet het zo zien er bestaat ook Octaan booster hiermee verhoog je ook het octaan

    met hoger octaan is de kans op zelfontbranding pingelen van motor kleiner dan met lager octaan

    met hoog octaan kan er dus meer vermogen uit een motor gehaald worden
     
  7. Voor de gewone focus; Je kan gewoon euro 98 tanken, geen probleem. Maar je kunt de focus wel programmeren dat hij op euro 98 staat. Niet direct noodzakelijk, maar niet geheel onverstandig als je alleen maar op 98 gaat rijden.

    Verder ontgaat mij het nut waarom je met een normale focus (alle benzines behalve de ST`s en RS-en) euro 98 wil tanken....

    Voor de snelle(re) versies wordt over het algemeen een brandstof met een hoger octaan aangeraden (mede om het beloofde vermogen te halen.)

    Vpower; (is dus euro 95) ik tank het zelf ook, niet voor het vermogen of de zuinigheid, daar merk ik niks van. Ik tank het met name voor de (licht)reinigende werking wat Vpower biedt. Ook omdat ik vooral in de stad rondtoer en de auto vaak niet echt goed warm wordt. Wat ik wel ervaar is dat de auto er soepeler op loopt.

    Daarbij kun je rustig gewone benzine tanken wanneer je Vpower hebt gebruikt. Als dat niet kon dan waren er een heleboel auto`s al naar de bliksem gegaan.


    @Jason; als jou auto idd uit `99 is, dan is er een software update om de problemen met te hoog toerental etc. op te lossen. Er vanuitgaande dat je een 1.6 16v hebt. De update kan al wel zijn uitgevoerd als de auto altijd bij de dealer in onderhoud is geweest. Mocht dit niet het geval zijn dan geheid dat de update nog moet worden uitgevoerd.
     
  8. Je moet wel je octaan laten veranderen in de comp zit niet voor niks op 95 ingesteld vanuit de fabriek. Dus dat sommige zeggen dat het niet zo is moet je maar niet naar luisteren. ( je wilt dat alles goed blijft werken) Bij mij is de comp op 98 ingesteld is nog geen kwartier werk inclusief de updates. Ik heb zelfs in mijn computer de velgenmaat laten veranderen. (dat kan dus ook nog) 8) 8) 8)
     

  9. Berry FF lezen wat ik schreef, met name de laatste zin.

    Je kan dus best een keer euro 98 tanken. Alleen als je het continu gaat tanken, dan is het verstandig om je focus om te laten zetten.
    Het nut ontgaat mij totaal waarom je met een normale focus euro 98 gaat tanken. :roll: Om die paar PK meer? :?

    Wat betreft je bandenmaat invoeren in je focus (is althans bij mij) een bekend feit. :wink:
     
  10. Als je het octaan laat veranderen loopt de motor veel soepeler en lekkerder dat was bij mij merkbaar. Tevens als je een open luchtfilter heb is dit een aanwinst om te laten doen. Ik had wat problemen met de motor enzzzz omdat door de openluchtfilter de auto iets te veel lucht binnen kreeg. dit compenseerde het probleem gelijk. 8) 8)
     
  11. @Jason; als jou auto idd uit `99 is, dan is er een software update om de problemen met te hoog toerental etc. op te lossen. Er vanuitgaande dat je een 1.6 16v hebt. De update kan al wel zijn uitgevoerd als de auto altijd bij de dealer in onderhoud is geweest. Mocht dit niet het geval zijn dan geheid dat de update nog moet worden uitgevoerd.[/quote]
     

Deel Deze Pagina