1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uitlijn gegevens focus I duval

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door houthem, 18 apr 2008.

  1. Hallo Allemaal.

    Op het oude forum ben ik wel eens vaker aanwezig geweest, hier nog niet zoveel.
    Al een dik jaar heb ik een Duval en dat rijdt natuurlijk prima, daarom ben ik ook zo weinig hier aanwezig :lol:

    Na de winter op winterbanden gereden te hebben afgelopen weekend de zomerbanden er weer op.
    Echter rijdt de auto niet lekker rechtuit.
    Eerst was het naar rechts trekken.

    Dus ik naar een bandenboer geweest en de auto laten uitlijnen.
    In nederland staat een duval natuurlijk niet in de lijst, maar zo speciaal is het nu ook weer niet.
    De man is er een halfuur mee bezig geweest en daarna kon ik de weg weer op.
    Echter was het hierna helemaal niet meer leuk rijden.
    Op een rechte weg staat het stuur scheef ! en dat was eerst echt niet zo.
    Ook is de auto erg nerveus geworden bij 120 het stuur loslaten en dan rechtuit blijven rijden doet ie echt niet lekker.
    Of naar links of naar rechts.

    Dus ik gisteren weer terug en mochten ze het nog eens proberen.
    Nu staat het stuur weer scheef naar de andere kant, wel minder als de dag er voor, en is nog steeds nerveus.

    Weet iemand de exacte waardes waarop een duval uitgelijnd moet worden ?
    Er zitten de eibach verlagingsveren onder (-25mm dacht ik) en de 17" velgen 215 / 40 / 17.

    Dan kan ik het nog eens proberen bij een andere bandenboer :)

    Alvast bedankt

    Nick
     
  2. Hey Houthem, ik ken herken dit grappie, heb dit ooit eens met mijn Mondeo gehad, na wissel van winter naar zomer banden, de klojo's hadden de wielen er verkeerd op gezet , helemaal niet naar de looprichting van de banden gekeken. misschien dat dit het is ?
     
  3. Hebben ze een vier wiel uitlijning gedaan???
    Want de uitlijning van een focus luistert zeer nauw !!!!!!
    Ik laat hem altijd uitlijnen in numansdorp,bij S&G .
    Heb nooit problemen met de stuur inrichting,want je stuur hoort recht te staan naar een uitlijning !!!!!!!!!!!
    Dus zekers voor en achter uitlijnen !!!!!
    En gegevens staan gewoon in hun computer!!!!!
    De mijne is 4 cm verlaagd en nooit problems er mee!!!!!!!
     
  4. Bedankt voor de reacties.

    De banden zitten met de pijl de juiste kant op.
    Dat heb ik zelf gedaan en is niet zo lastig gelukkig.
    Voor de winter heb ik in elke velg geschreven waar deze gezeten heeft.

    Het uitlijnen is gegaan met een laser ding.
    Op elk wiel wordt een laser gehangen en op basis van deze gegevens worden de voorwielen aangepast.
    Aan de achterwielen is niemand geweest.

    Maar heeft niemand een uitlijn rapport of zo.
    Meestal staan daar de waardes op dacht ik.
     
  5. Kan je wat met deze waardes dan?
    Het is toch voertuig gebonden als jou banden wat meer afgesleten zijn,wielspeling e.d dan heb je al andere waardes neem ik aan?
    Kan je niet gewoon naar de ford dealer gaan?
    Succes!
     
  6. is je stuur wel goed vastgezet in rechtuitstand?
    heb wel vaker een auto laten uitlijnen en daarna teruggegaan omdat het stuur scheef stond.... was bij het uitlijnen het stuur losgeschoten van stang die het stuur tegenhoudt bij het uitlijnen
     
  7. Heb hier uitlijngegevens van de Focus 2001-2004.
    (Uit de uitlijncomputer van De Molen Banden)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Waarom ik graag deze waardes wil hebben is het volgende.
    Ik denk dat voor elke auto een basis instelling zal bestaan.
    Eventueel voor elk verschillend type wielophanging.
    Als je een andere maat banden gebruikt moet je deze instellingen aanpassen.
    Heb je een andere veer lengte moet je de instellingen aanpassen.

    Omdat een duval door Ford België op de markt gezet is denk ik dat een slimme ingenieur ook rekening gehouden heeft met de aangepaste omstandigheden.
    En daarom zal een duval andere basisinstellingen hebben tov een "gewone" Ford Focus.

    Een st170 heeft bv de zelfde maat banden + verlaging en deze stond als apart model in de pc van die banden boer.
     
  9. Duval = 215/40 R17
    ST170 = 215/45 R17

    :wink:

    Mvg,
     
  10. Ik herken je probleem...
    Verlaging laten demonteren, gewone veren eronder en 16" velgen gemonteerd.. Wagen rijdt rechtuit & stuur staat recht.
    Voor de goede orde toch maar laten uitlijnen..
    Resultaat: wagen trekt naar rechts en stuur staat een beetje naar links gedraaid.. Wagen wordt binnenkort opnieuw uitgelijnd.. En hopelijk juist deze keer..

    Mvg,
     
  11. Excuses voor het ophalen van een oud topic, maar dit was volgens mij een relevant topic.

    Vorige week zaterdag heb ik mijn Focus 1.8TDDI uit 2002 laten uitlijnen. Sindsdien staat het stuur scheef naar links en trekt de auto nog steeds naar rechts. €44,40 betaald, bij Profile Tyrecenter.

    Volgens mij zijn het de voorbanden, maar ik hoor op bepaald asfalt een vervelend geluid. Vergelijkbaar met een trillend hitteschild. Dit geluid deed zich ook al voor het uitlijnen voor. Luider dan aangenaam. Heb de auto net en word gek van de rammeltjes, kraakjes en andere herrie. :(

    Ik heb een uitdraai van het uitlijnen gekregen en heb alle gegevens in een excelsheet gezet. Is er iemand die hier een oordeel over kan vellen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Ik zou er gewoon weer mee terug gaan en zeggen dat je niet tevreden bent omdat er gewoon nog trilling aanwezig is en het stuur scheef staat.
    Kijk maar eens met wat voor oplossing ze dan komen. Ik zou uberhaupt niet naar die Profile tyrecenter gaan voor banden trouwens de lui zijn echt giga duur.

    Tip: Ga de volgende keer naar AutoBandenCentrum op de Hemrik vooral voor nieuwe banden die zijn daar net zo duur als op www.autobandenmarkt.nl (ze zijn montagepartner van die site)

    Plus dat ze daar ook alle mogelijkheden hebben om je auto uit te lijnen.
     
  13. Sietze, dankje wel voor de tip. Ze gaan vrijdag opnieuw uitlijnen. Ze zeiden dat ook kon komen door een slechte band. Die gaan ze los ook beoordelen. Ben benieuwd. Laat het wel weten hier.
     
  14. Als de band wel vervangen moet worden dan zou ik dat dus bij de eerder genoemde doen en niet bij profile! Even op de autobandenmarkt twee nieuwe voorbanden bestellen en bij ABC laten afleveren en klaar...
     
  15. Precies, Piet behandeld zijn klanten goed. Als het niet goed gegaan is, dan doen ze het over. Maar dat komt nagenoeg nooit voor...
     
  16. Ken jij hem persoonlijk ofzo? :wink:
     

Deel Deze Pagina