1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Twijfel over aanschaf mk3(.5) & wel of geen ST

Discussie in 'Algemeen' gestart door Steffanito, 2 feb 2024.

  1. En dan even een proefstart om te controleren .
     
    Edgar Focus en Steffanito vinden dit leuk.
  2. vroeger deden ze dat, LM wielen omwisselen voor staal, schermen en of deuren demonteren.
    tegenwoordig is het, kras op de velg -350 euro, versleten banden -1200 euro en ga zo maar door en je bedrag wordt steeds lager.
    60 foto's hebben ze genomen van mij Focus toen.
    nadeel is wel, als je het rapport leest denk je echt een wrak te hebben gekocht :schater:
     
    Heusinkveldb, hoomer, Edgar Focus en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Dat hebben ze maar niet gedaan :mrgreen:
     
    Edgar Focus en gerardTDCI vinden dit leuk.
  4. Motorische schade opgeven kan niet meer. De regels daaromtrent zijn aangescherpt.

    Een 2016 ST kost je volgens de koerslijst nog zo'n 2000 Euro bpm incl leeftijdskorting. Daar blijft na taxatie niets meer van over. Mijn 2015 ST ging op die manier van 2400 naar 400 euro te betalen bpm
     
    Edgar Focus, gerardTDCI en Steffanito vinden dit leuk.
  5. Dus in plaats van de standaard koerslijst en korting wordt de wagen getaxeerd. Kun je hier iets meer over zeggen?
    Is dit inderdaad door een importeur te gebruiken?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Dat klopt, een taxateur met de juiste papieren maakt een taxatierapport, elk smetje wordt opgegeven zoals @gerardTDCI al aangaf. Dat taxatierapport drukt de te betalen BPM enorm (in de regel zo'n 2000 euro korting tov van de koerslijst, en dan hebben we het hier gewoon over hele nette gebruikte auto's). De belastingdienst neemt het taxatierapport en de bepaalde bpm over. Je ontvangt na een week een betaallink van de belastingdienst en een dag later het kenteken.
     

Deel Deze Pagina