1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk Turbo vastgelopen?

Discussie in 'Performance' gestart door mobilitydesign, 24 okt 2010.

  1. #1 mobilitydesign, 24 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2010
    Helaas weer een probleem aan de focus. Auto schokt hevig vanaf 2500 toeren belaste toeren (dus niet in zijn vrij) en houd in. Na 120 km/pu is het ook afgelopen.
    De laatste tijd vond ik hem al wat roken. Lijkt geen blauwe maar donkere rook te zijn. Het schokken gaat gepaart met donkere rook pluimjes.

    Ik dacht eerst even aan de EGR. Heb die gecontroleerd, schoongemaakt en dichtgezet helaas zonder resultaat.

    Ik denk nu aan een vast zittende turbo. Maar wat ik mij eigenlijk afvraag is of er dan geen lampjes moeten gaan branden.

    In de boordcomputer staan 4 fout codes maar ik heb geen idee hoe oud die zijn.

    DTC #1: D900
    DTC#2: 9602
    DTC#3: 9601
    DTC#4: 9318

    Iemand dit eerder voor gehad? Of iemand die weet wat dit probleem kan zijn? Alle hulp is welkom

    Edit: Volgens het internet zijn deze codes niets belangrijks. Enkel over de sleutel en batterij.
     
  2. Ik heb even gezocht op de DTC codes
    D900: zou een probleem kunnen zijn met de egr (heb je m helemaal dicht zitten?)
    9601: foute code voor de pats (heb ik ook start ie net zo goed om...)
    9602: foute format voor de pats
    9318: te lage spanning van de accu zijn

    Dit is wat ik op internet heb gevonden.
    Heb je nog wel normaal vermogen? Zo ja, zal het je turbo waarschijnlijk niet zijn.
    Ik ben bang dat het toch inderdaad de commonrailpomp is.:nocheer:
     
  3. #3 mobilitydesign, 24 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2010
    Die D900 code zit er al langer in. En nee ik heb er een gaatje van 6mm in.

    Afhangkelijk van de snelheid, versnelling en belasting begint het tussen de 2500 en 3000 toeren, ik kan hem er niet zoals bij jouw doorheen trekken. Op de snelweg haal in net 120.

    De zwarterook verraad dat de motor niet genoeg lucht krijg. Als het blauwe rook zou zijn wijst dat op een brandstof tekort. Wat is de kleur van jouw rook?
     
  4. #4 jking140, 24 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2010
    Foutcode D900 heb ik ook op m'n focus maar die stond er al in vanaf dat ik die nieuw gekocht heb(februari2010).
    volgens de garage is dit niets speciaals.
    we hebben in de familie nog een focus 2 fl en cmax 2005 en die hebben dit ook..

    Grtz
     
  5. De mijne rookt niet abnormaal. Dus alleen als ik m volgas wegrij.
     
  6. verhaal lijkt op wat ik bij mijn td bmw had, was de brandstofpomp toen (800 euro revisie).
    Maar dat blok was van 1994.

    Ik zou alles wat met lucht in-uitlaat te maken heeft idd checken als je vermoed dat ie te weinig zuurstof krijgt.
     
  7. Bij een kapotte brandstof of commonrail pomp verwacht je blauwe uitlaat gassen. De klachten kunnen idd wel dezelfde zijn.

    Bij mij is er echter spraken van donkere roet wolken dat duit volgens mij op te weinig lucht.

    Mijn vraag is of de dealer kan uitlezen of de turbo kapot is. Ik neem toch aan dat dat een fout code moet opleveren.
     
  8. Ik bedenk mij net dat het misschien je LMM wel eens zou kunnen zijn. Die van mij is er een poos geleden ook mee opgehouden. Gaf verkeerde waarden door maar daar sloeg hij in het begin geen foutcodes voor op. Maar hij rookte wel erg, hij stonk ook trouwens.
    Toen ik die zou laten vervangen wilde hij ook niet veel harder meer dan 80... Misschien moet je die eens even nakijken.
     
  9. weet jij nog wat dat gekost heeft? schokte hij ook zo hevig?
     
  10. was inclusief plaatsen (5 minuten...) 118 euro. Zo even uit het hoofd. Die prijs viel me toen vies tegen.
     
  11. Niet in vergelijking met een nieuwe turbo :baeh: Dit is nu mijn meest positieve scenario.

    Auto gaat volgende week, als ik op huwelijksreis ga, naar de garage. Hopelijk valt het mee en kunnen we met een goed gevoel genieten van onze huwelijksreis.
     
  12. Is zeker goedkoper dan een turbo ja:D Veel plezier op je huwelijksreis en hopen dat het idd mee valt:)
     
  13. Terug van de huwelijksreis en goedgezind want...........het was niet de turbo.

    Ondanks de pik zwarte rook bleek het verstopte diesel filter, leidingen en een software fout te zijn.

    Goed nieuws dus. Ik was voor 225euro klaar. Bedankt allemaal voor het meedenken. De focus rijd weer super :cheer:
     
  14. Fijn dat het mee viel!
    En genoten van de reis?
     

Deel Deze Pagina