1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Turbo kit voor de ST-170

Discussie in 'Performance' gestart door BusyBee, 2 mrt 2008.

  1. [​IMG]

    Ik kwam deze turbo kit tegen op een engelse site.
    Nu lijkt het niet zo moeilijk om deze te monteren, maar is er dan geen aanpassing aan de software nodig om hem te "laten weten" dat er een turbo onder de kap zit..??
    Of is het gewoon simpelweg ertussen zetten en rijden maar :D

    http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=608
     
  2. ik denk dat de software ook een beurt zal moeten krijgen
     
  3. Ja dat idee heb ik namelijk ook, al kan ik nog geen site vinden die dit spul aanbied die het daar over heeft.
    Monteren en rijden maar, zo wil het de koper doen geloven...
     
  4. hierbij zal er echt ander software voor nodig zijn, tenminste als je er veel vermogen uit wil halen.
    Er gaat veel meer lucht in de motor dus zal er ook dito benzine bij moeten, de org programma zal wel wat bij regelen maar deze kent ook zun maximum.
    Ook zullen andere zaken zoals injectoren vervangen moeten worden, dit weer ivm meer benzine in spuiten.
     
  5. Okey.. :D dus het hele spul zal wel draaien naar de installatie, maar het is verstandig om dan naar een chiptuner te gaan om het maximale eruit te halen.
     
  6. Zonder software heb je 2 keuzes: ofwel gaat de motor in noodloop, en heb je geen vermogen meer, ofwel draait hij te arm boven 1 bar absoluut, en ga je je kleppen verbranden.

    Een turbo-ombouw is bij deze motor zeker mogelijk, maar is zeker niet plug and play.
    Montage, afstelling en testen mag je toch 2 of 3 dagen werk voor rekenen.

    Greetz,
    Diederik
     
  7. Is al niet verstandig om met een standaard (hogere compressie) motor zo'n hoge druk te gebruiken. Laten we het op maximaal 0,6-0,8 houden.
    In principe is de kit die door puma word verkcoht inderdaad plug and play. Verstandiger is het om inderdaad e.e.a. met aangepaste software te rijden.
    Volgens mij is er op deze set ook geen verbinding met de PCM dus ik kan niet geloven dat hij in limpmode gaat draaien.
     
  8. Hmm 2 verschillende meningen.. :)
    Ik verwacht persoonlijk ook niet dat de motor in noodloop gaat, maar weet dat niet zeker.. maar een aangepaste software zijn jullie wel allemaal met elkaar eens..! :D
    Maar eens met Wouter Bollen bellen wat er mogelijk is voor m'n blok.
     
  9. Ik bedoel 1bar absolute druk, dus niks van overdruk :wink:
    Bij een standaard motor zou ik zeker niet verder dan 250 of 300gr overdruk gaan, anders zal de cilinderkoppakking snel sneuvelen.

    Deze set moet geen verbinding met de PCM hebben, als de ST standaard een MAP-sensor heeft, zal deze de hogere druk meten, daarom zal hij boven de atmosferische druk geen passend kenveld meer hebben, of interpreteren als een fout van de MAP-sensor. Enkel een afstelling op de vermogenbank, met uitlaatgasmeting kan hier helpen.

    Greetz,
    Diederik
     
  10. Dus toch 2 dezelfde meningen. :wink:
     
  11. Als je er echt iets aan wil hebben zal de compressie omlaag moeten.

    Voor oa de Golf GTI leverde Turbo Technics in het verleden kits waar oa een andere krukas inzat om de compressie te verlagen.
    Je MAP sensor zal waarschijnlijk niet de juiste range hebben en moet worden vervangen, die geeft anders gewoon de maximum waarde omdat de range overschreden wordt.
    Dat zal allemaal in je software ook aangepast moeten worden.

    Waarschijnlijk heb je daarna zoveel brandstof nodig om de mengverhouding kloppend te houden dat de brandstofdrukregelaar en de injectors ook vervangen moeten worden.
    Als je mengsel te arm word gaat ook alles kapot.

    Ik denk dat je er met die kit dus bij lange na niet bent en dat het erg veel geld kost voordat het wel werkt.
     
  12. Idd, daar ben ik ook bang voor ja.. :wink:
    Heb Wouter Bollen racing zojuist een mail verstuurd met een aantal vragen erin betreft die turbo en wat het allemaal gaat kosten, ben benieuwd..!!
     
  13. Als je bij een goed bedrijf met verstand van zaken zo'n kit koopt zal er alles erbij zitten, dit omdat het anders niet zal werken.
    daaraan kun je al zien of het goed is.
     
  14. Leuke trip hoor, even naar Pumaspeed. Daar weten ze wel wat echt tunen is.
     
  15. Idd, Pumaspeed is absoluut geen onbekende jongen op de Ford-tuning-markt.
    Waarom zou je niet rechtstreeks contact met hun zoeken?
     

Deel Deze Pagina