Heb bij aantal tuners offerte opgevraagd.. goedkoper wil niet per definitie zeggen slechter maargoed.. 2 van de 4 komen terug ( grotere bekende namen) dat ze de erg bij mijn focus 1.5tdci 120pk ook kunnen wegschrijven tegen een meerprijs van 85 euro wat aan te raden is volgens hun... Een andere tuner welke iets minder bekend is maar wel al een jaar of 8 bestaat en ruim 400 positieve recensies op Google heeft ... geeft aan dat egr wegschrijven doen wij niet bij deze auto dit omdat het ten koste gaat van het roetfilter, deze zal nl voor 30% meer worden aangesproken Wat is jullie mening / ervaring
Zelfde egr niet weg laten schrijven. Dit kan ook weer voor problemen zorgen. Want so.mige storing codes komen dan ook niet naar voren. Heb dat toen gehad bij klant. Software orgineel kreeg ik paar storingen naar voren.
Duidelijk... zelf rij ik al een jaar of 12 met getunede wagens.. vag techniek Nuenen vvt marum.. grote namen ..jongens doe ook weten wat ze doen... heb daar op aanraden wel altijd laten wegschrijven... vandaar dat ik nu dus even achter de oren moest krabben huh? Ik weet niet beter als wegschrijven want het is troep
Bij VAG Techniek wordt bij een deel van de nieuwere diesels de EGR niet weggeschreven, juist omdat deze een belangrijke rol heeft voor het regeneratie proces. Kan het zo gauw even niet terug vinden, maar is op hun site ergens vermeld.
ik heb bij mijn MK2,5 ook de EGR weg laten schrijven, maar...wel nadat het DPF was leeg gemaakt. voor die tijd had ik de EGR afgedopt met een plaatje waar een 6mm gaatje in geboord was. daarbij geen problemen gehad met de DPF, alhoewel ik nu bedenk dat die na 80K alweer vol zat ook had ik natuurlijk de 16 TDCI 16 klepper en ik denk dat jij de 8 klepper rijdt.
nog nieuwer dus terwijl ik op "Plaats Reactie" drukte dacht ik: aan dit verhaal heeft Stefan geen ene r*k
@Gehaktstaaf klopt egr klep zorgt samen met gloeibougie en inspuiting voor het activeren en gebruik van regeneratie process. dit is puur om de uitlaat gas temperatuur zo hoog mogelijk te krijgen. in het algemeen uitlaatgas van diesel is rond 150graden koud te noemen (benzine is altijd al 450-500graden geweest) doormiddel van de dingen om de motor heen gaat verbruik omhoog en wordt de roetfilter schoongebrand (geregenereerd)
Nou vrijdag krijg ik een mooi getint voorraam..zijramen nog wat donkerder.. achterlichten getint..chrome delen hoogglans zwart.. en dan zaterdag de motor wat extra vermogen.. ben benieuwd
getuned.. 145 paardjes en 340nm koppel. rijdt stuk vlotter door geen overbodige luxe egr niet weggeschreven