1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trommelremmen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door robin70, 13 nov 2009.

  1. Hallo clubleden,

    Kan iemand mij uitleggen waarom op de focus (1.6 titanium) nog trommelremmen gemonteerd worden op de achterwielen terwijl al op kleinere modellen van andere merken rondom schijven zitten zoals een Seat Ibiza?

    Alvast bedankt voor de reactie
     
  2. ik meen dat ford trommels monteerd tot op auto's tot er met 101PK, als je meer dan 101 PK (1,4 1,6)hebt worden er schrijven rondom gemonteerd.. (1.8 2.0 enz)
     
  3. Zal misschien wel veranderen als de nieuwe focus uitkomt.
     
  4. Ik weet niet of het versie afhankelijk is maar ik heb op m'n FoFo II van 2006 (1.6) wel schijven achter. Is Futura versie.

    fred
     
  5. Ik heb een 1.6 TDCi met 109PK en trommelremmen achteraan
     
  6. bij de diesels weet ik het zo niet..
     
  7. Mijn focus 2 first edition (1.6) heeft achter ook trommelremmen. In duitsland hebben voor zover ik weet alle focus modellen rondom schijfremmen. Het is dus ook per land verschillend.
     
  8. Maar in Nederland mag je dit veranderen naar schijfremmen, in België weer niet
     

  9. Ik heb een 1.6 TDCI 109pk STATION en heeft schijven achter :rock::rock:
     
  10. Er worden standaard remschijven achter geplaatst bij de 1.8/2.0 en alle wagon's...
    nou weet ik alleen niet of de 1.4 wagon schijven achter heeft...
     
  11. is uit kostenbesparing gedaan. In bijvoorbeeld Duitsland hebben alle focussen schijfremmen (op de 1.4 na dan).
    Maar in Nederland en België vanaf 110pk verplicht, daarom bestaat er een 109pk focus ;) Alles met minder vermogen of onder een bepaald gewicht+belading is hier trommels. Wij betalen ons immers al scheel aan bpm ;)
     
  12. Ik heb een focus futura 5 drs. uit 2007 met een ti-vct motor op het oog, deze is 115 pk maar heeft trommels achter, hoe is dit dan mogelijk?

    gr.
     
  13. mijn fofo 1 facelift heeft ook trommels achter maar ondanks ik schijven mooier vind staan ben ik er erg blij mee. het scheelt enorm in velgen schoonmaken omdat er geen stof van trommelremmen afkomt. mijn velgen voor kan ik twee keer per week schoonmaken en achter hoeft bijna nooit.
     
  14. Het is ook niet zo dat schijven per definitie harder remmen hoor!
    Bovendien slijten trommelremmen veel minder, door het grotere remoppervlak!
     
  15. Tja is minder mooi, vooral omdat ze roesten. Toch ben ik er blij mee. Veel goedkoper in onderhoud, schijven en de blokken zal je eerder moeten vervangen de schijven zijn doorgaans best duur. Vaak als er wel schijven zitten zijn die bij de wat goedkopere auto's zoals de focus erg klein dat vind ik ook geen gezicht.
    Daarbij ligt er minder gewicht op de achterbanden (wagon kan je beladen daarom heeft die wel schijven) en komt bij hard remmen de kont omhoog, beide factoren zorgen ervoor dat de achterbanden bij remmen toch niet zoveel grip hebben.
    Moet zeggen dat de focus II waar ik in rijd met achter trommelremmen behoorlijk hard remt. Veel beter dan de focus I waar ik ook in heb gereden.
     
  16. Diesels remmen sowieso harder, omdat die een groter vacuum op de booster zetten..
     
  17. Hetzelfde hier...
     

Deel Deze Pagina