1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trilling

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door umitha, 10 dec 2007.

  1. hee mensen

    ff een vraagje
    ik had 14" stalen wielen onder me auto sinds kort heb ik nieuwe velgen 16" dezent velgen met et 38 en 205-45-16 banden
    binnen stad zijn ze geweldig maar op snelweg na 110km voel je hem trillen en na 120 wordt het echt duidelijk heb toen ff meteen geprobeerd tot 160 en is gewoon te doen maar stuur begint echt te trillen en hij wordt een beetje zoekerig op de weg een beetje moeijlijk om hem op een rechte lijn te houden

    komt het iemand bekend voor ? iemand een idee?
    tips tricks allemaal welkom

    zou het aan me centreer ringen liggen???
     
  2. Heb je de wielen na het plaatsen laten balanceren? Als dat niet zo is zou ik dit eens proberen.

    Mart
     
  3. Niet goed gebalanceerd mischien?
     
  4. Balanceren,genoeg lucht?
     
  5. Kan zijn dat nieuwe banden wat verlopen op de velg. Kwestie van nabalanceren.
     
  6. ok dat word dus balanceren
    bedankt voor jullie tips mensen
     
  7. Hallo,

    Net Lid sinds vandaag , maar al inmiddels 10 jaar ervaring in de bandensector, maar heb je de ringen van de naaf af laten halen?

    deze ringen zitten origineel over de tapeinden heen bij de ford focus en moeten verwijderd worden als er lichtmetalen wielen worden gemonteerd!!!!!
     
  8. Ringen? Hmm? Ik ga dit weekeinde van lichtmetaal naar staal, en heb daarvoor wel andere moeren. Dat is toch genoeg?
     
  9. ik had geen ringen of zow er uit gehaald
    heb wel eerder zo iets over focus gelezen maar toen ik ze eronder had gezet was ik het vergeten zou het daar aan kunnen liggen hij wordt vrijdag balanceerd en uitgelijnd dan zal ik daar zeker naar laten kijken

    bedankt voor je tip man

    gisteren nog 200 km gereden en is uiterst iritant
     
  10. Aan je binnen kant van je velg zit een pasring,die over de naaf valt,zodat je geen last krijgt van je middelpuntvliegendekracht :!: :!: :!: :!: :!:
    Misschien zit die er niet op?
    Deze valt over je naaf ,zodat het wiel niet gaat slingeren!!!!!!
    En zorgd dat die precies in het midden valt van je velg!!!!!!!!
     
  11. dzlpower
    ik denk dat je centreer ringen bedoelt die zitten er wel op
     
  12. Inderdaad, de enige ringen die er zijn, zijn centreerringen, deze zorgen
    ervoor dat de niet-originele velgen exact in het midden van de naaf
    zitten, dit voorkomt onbalans vanuit de naaf.
    Daarnaast moet de velg correct gebalanceerd zijn, als dit beide correct
    is, dan kunnen trillingen uit de velgen niet meer voorkomen, dus dan
    kan het ergens anders fout zitten, denk dan aan bv schijven.
     
  13. Bedoelt dieseltje misschien de ringen, waarmee de remtrommels op de achteras op de tapeinden worden gehouden?
    Die zijn alleen als montagehulp bij de productie gebruikt, en kunnen er uiteraard vanaf, omdat na het monteren van een velg de remtrommel met de wielmoeren worden bevestigd.

    Een velg die geen uitsparingen aan de binnenzijde heeft, kan door deze klemschijfjes scheef komen te zitten.
     

Deel Deze Pagina