hee mensen ff een vraagje ik had 14" stalen wielen onder me auto sinds kort heb ik nieuwe velgen 16" dezent velgen met et 38 en 205-45-16 banden binnen stad zijn ze geweldig maar op snelweg na 110km voel je hem trillen en na 120 wordt het echt duidelijk heb toen ff meteen geprobeerd tot 160 en is gewoon te doen maar stuur begint echt te trillen en hij wordt een beetje zoekerig op de weg een beetje moeijlijk om hem op een rechte lijn te houden komt het iemand bekend voor ? iemand een idee? tips tricks allemaal welkom zou het aan me centreer ringen liggen???
Hallo, Net Lid sinds vandaag , maar al inmiddels 10 jaar ervaring in de bandensector, maar heb je de ringen van de naaf af laten halen? deze ringen zitten origineel over de tapeinden heen bij de ford focus en moeten verwijderd worden als er lichtmetalen wielen worden gemonteerd!!!!!
Ringen? Hmm? Ik ga dit weekeinde van lichtmetaal naar staal, en heb daarvoor wel andere moeren. Dat is toch genoeg?
ik had geen ringen of zow er uit gehaald heb wel eerder zo iets over focus gelezen maar toen ik ze eronder had gezet was ik het vergeten zou het daar aan kunnen liggen hij wordt vrijdag balanceerd en uitgelijnd dan zal ik daar zeker naar laten kijken bedankt voor je tip man gisteren nog 200 km gereden en is uiterst iritant
Aan je binnen kant van je velg zit een pasring,die over de naaf valt,zodat je geen last krijgt van je middelpuntvliegendekracht Misschien zit die er niet op? Deze valt over je naaf ,zodat het wiel niet gaat slingeren!!!!!! En zorgd dat die precies in het midden valt van je velg!!!!!!!!
Inderdaad, de enige ringen die er zijn, zijn centreerringen, deze zorgen ervoor dat de niet-originele velgen exact in het midden van de naaf zitten, dit voorkomt onbalans vanuit de naaf. Daarnaast moet de velg correct gebalanceerd zijn, als dit beide correct is, dan kunnen trillingen uit de velgen niet meer voorkomen, dus dan kan het ergens anders fout zitten, denk dan aan bv schijven.
Bedoelt dieseltje misschien de ringen, waarmee de remtrommels op de achteras op de tapeinden worden gehouden? Die zijn alleen als montagehulp bij de productie gebruikt, en kunnen er uiteraard vanaf, omdat na het monteren van een velg de remtrommel met de wielmoeren worden bevestigd. Een velg die geen uitsparingen aan de binnenzijde heeft, kan door deze klemschijfjes scheef komen te zitten.