1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trend 2.0i 2002 stottert

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door dutchbarnie, 20 apr 2012.

  1. Hoi. Mijn focus (100.000 km) stottert na ongeveer 1 km gereden te hebben en alleen met volledig afgekoelde motor. Dit gebeurd bij +/- 2000 rpm, snelheid ongeveer 55kmh in zijn 4 over een metertje of 200 - 250 en dan schiet de snelheid weer door en stopt hij nagenoeg met stotteren. Een heel enkele keer denk ik te voelen dat hij het ook wel eens op hoge snelheid doet maar ik kan me vergissen. Ook is het me opgevallen dat soms de lichtsterkte plotseling afneemt in het dashboard en ook het dimlicht en dan plots weer feller gaat branden. Luchtmassameter al een nieuwe ingehad, lambda sonde vernieuwd en nieuwe motormanagement sensor geplaatst deze week. Geen resultaat. Wie het weet of bekend voorkomt mag het zeggen. Aan de computer (Bosch servicepunt) zijn er geen fouten. Brandstofdruk gemeten, ook goed. Kleppen gesteld. Ik ben aan het einde van mijn latijn (en de garage trouwens ook). Het moet denk ik ergens in een gebied zitten wat te maken heeft met het opwarmen van de motor, elektrisch of mechanisch. Hellup. Gr, dirk
     
  2. Ontsteking?
     
  3. Helaas. Alles al gecheckt. Inclusief klepspeling enz. Deze week wordt de bobine vervangen. Niet geschoten, altijd mis. Dank voor de reactie. Gr, dirk
     
  4. Bijna goed

    Hoi.
    Deze week mijn bobine laten vervangen. 80% opgelost. vandaag de bougie kabels aan de beurt. Hoop dat alles dan voorbij is. Wordt vervolgd.
    Gr, dirk
    :D
     
  5. laat je de bougies ook vervangen?
     
  6. toevallig vandaag bij kennis de bobine en bougiekabels vervangen van zijn mondeo met 1.8duratec
    150euro lichter en probleem is over
    af en toe wel een klein hikje bij hem maar dat is zijn egr klep die dat veroorzaakt
     
  7. Hoi.
    Na de bobine ook de bougiekabels vervangen. Helaas geen aanvullende waarde geweest. Stotteren blijft op 80% staan. Ik ga verder praten met de garagehouder wat hij voor verdere goede ideeën heeft. Ik heb ook begrepen dat er een tandwieltje in de bak zit voor de snelheidsmeter die even geen goede snelheid doorgeeft waardoor het motormanagement even van slag is. Snelheidsmeter hapert echter niet maar kreeg deze tip van een andere focusrijder met dezelfde problemen (meter haperde ook niet). Wordt vervolgd. gr, dirk
     
  8. Dit is geen tandwieltje maar een sensor, ik denk alleen niet dat jou probleem hiermee opgelost id, omdat je zelf al aangeeft dat de snelheidssensor gewoon goed werkt....
     
  9. Ga ik ook eens meedenken:mrgreen:

    - Al gekeken of je blowerstand volledig op je ramen staat? zo ja, dan draait
    stiekum de airco mee, en dit merk je ook als een hik op.....

    - Al eens een echte brandstofreiniger in de tank gedaan? nee, zoek maar eens
    naar Forté, en dan toevoegen op een halve tank, en dan eens een lange afstand
    gaan rijden, dus goed heet rijden, dan eens zien wat hij nog doet.

    Zijn 2 hele simpele en goedkope testjes:thumbs:
     
  10. Hoi.
    Blowerstand zal ik eens op letten.
    In mijn vorige koets, een Mondeo, hikte de motor ook wel eens (meer dan eens zelfs) als de airco (bewust) aan stond !!
    Kan zo'n ding wel stiekum meedraaien?
    Blijkt dus van wel bovenstaande lezende.
    Tankreiniging heb ik bijna een jaartje terug gedaan (direct 2 x 180 km gereden, niet echt langzaam met tussendoor een bakkie leut op het keerpunt).
    Wordt wederom vervolgd na controle van de blowerstand tijdens een paar werkdagen.
    Gr, dirk
     
  11. Een hik de motor zit meestal in de ontsteking.
    Dus als je de bobine en bougiekabels al hebt vervangen zou ik als volgende stap de bougies doen.
    Daarnaast is het (zo-wie-zo) verstandig om eens in de 5-6 tank beurten V-power of Euro 98 in de tank te gooien of zoals DexterXL ook al zei een flesje Forté. Voorkomt aanslag/roet in de motor
     
  12. Hmm..... mijn ervaring met V-power is niet heel best... Mijn torretje gaat daar schraal van lopen.

    Beter vervang je de bougies. Vaak als je bobine rot is, slaat dit vaak door op je kabels en kaarsjes...

    Wat betreft de reinigingsmiddelen.... hmmmm ben er zelf geen voorstander van. De brandstof is van zichzelf al verzadigd met reinigingsmiddelen en additieven...
     
  13. 5 á 6 tankbeurten??? dan ben je gauw aan de beurt met zo'n 2.0i :schater:
    ik denk bij normaal gebruik dat 2x per jaar voldoende zou moeten zijn.....;)
    in mijn geval dus 1x per jaar :rock:
     
  14. Dag. Ik ben inmiddels voor 96% van het probleem af en hou het hierbij. De garage weet het ook niet meer. De Ford doet er niet zo veel mee en dus accepteren is het enige. Ik merk er nagenoeg niets meer van dus het is wat mij betreft hou ik het zo. Allemaal bedankt voor de suggesties en meedenken. Volgende punt is een John Gold cruise control. Heb een offerte van 700 euro voor "een" Gold met de CM5 command module. Zal vast goedkoper kunnen. Op dit board gelzen dat het ook voor 500 moet kunnen bij de dealer. Maar eens informeren. Gr, dirk
     

Deel Deze Pagina