1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Travelpilot inbouwen

Discussie in 'Interieur' gestart door GertuZz, 8 aug 2016.

  1. #21 GertuZz, 26 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2016
    De navigatie zit er in en alles werkt!! [emoji4] Even waren mijn telefoonfunctie (gaf de melding: phone muted) en bt-audio functie weg, evenals de Parkpilot die weg was in het nieuwe display. Eerst heb ik de spanning van mijn accu afgehaald. Hierop kwam de Parkpilot-functie plotseling terug. De volgende dag was ook plotseling de phone- en bluetoothfunctie terug. Kennelijk moest de nieuwe apparatuur even "aan elkaar wennen".

    Mijn kabelboom was kennelijk al fabriek-af voorbereid, dus audio-kabeltjes tussen de stekkers waren niet nodig.

    De KM-teller installeren is ook gelukt met dank aan de aangepaste software van JW!

    Gelijk ook maar even Chinese DRL's geïnstalleerd! Ziet er mooi uit!

    Kortom, ik ben erg blij! Bedankt allen voor de hulp! [emoji106]

    Oude dashboard:

    [​IMG]

    Nieuwe dashboard:

    [​IMG]

    Met ingebouwde (Chinese) DRL's:

    [​IMG]
     
  2. netjes :thumbup:
    je hebt nu ook het 'knoppen paneel' vervangen door 1 met NAV knop zie ik, werkt dan de navigatie ook gelijk? (met de juiste hardware erachter natuurlijk)
     
  3. Ik heb inderdaad het paneel vervangen, echter werkt het ook met het "oude" paneel. De navigatie zit dan onder de "menu"-knop.
     
  4. oh, dat moet je ook maar weten dan :D
     
  5. Geweldige upgrade.
    Werkt dit voor C-max uit 2012 hetzelfde?
    Ik heb een titanium uitvoering, maar geen navigatie.
    Is de cockpit ook gelijk als een focus 3?
    Ik bedoel is deze update dan ook toepasbaar?
     
  6. knoppen, display, bedrading en werking is identiek aan de focus 3, voor de montage van het scherm en de knoppen heb je wel een specifiek c-max frame nodig.
    bij de dealer ben je ongeveer 35 euro kwijt aan die onderdelen meen ik mij te herinneren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  7. Tevens is van belang welk audiosysteem nu in de auto zit.

    Heeft de auto bijvoorbeeld het Low Level audiosysteem, het High Level audiosysteem of het premium Sony audiosysteem. Het Low Level audiosysteem is te herkennen aan het 6-cijferige numerieke bedieningspaneel en het feit dat dit systeem geen Bluetooth heeft. Het High Level audiosysteem en het (hierop gebaseerde) premium Sony audiosysteem zijn voorzien van een 9-cijferig numeriek bedieningspaneel i.c.m. Bluetooth/Voicecontrol of SYNC 1.0/1.1.


    In geval van het High Level audiosysteem en het (hierop gebaseerde) premium Sony audiosysteem is het inbouwen van het navigatiesysteem feitelijk plug and play. Je moet er alleen goed op letten dat je het juiste systeem koopt. Er zit namelijk verschil tussen tussen het oudere Bluetooth/Voicecontrol systeem en het nieuwere SYNC 1.0/1.1 systeem. Veel onderdelen van deze 2 systemen zijn niet compatible.

    In geval van het Low Level audiosysteem is de ombouw naar navigatie veel meer werk. In dit geval moet tevens het volledige Bluetooth/Voicecontrol of SYNC 1.0/1.1 systeem inclusief alle bijbehorende bedrading en onderdelen worden ingebouwd.
     
  8. Dank je wel voor je uitleg,
    Ik heb voice control en een 9 cijferige display dus dat zou goed moeten zijn.
    Weet jij ook of de cockpit uit een focus 3 in de c-max past? Ik bedoel het type met grotere display.
     
  9. Ondertussen een cockpit van een UK C-max gescoord met grote display.
    Nu de vraag, wat precies te doen???
    UItbouw oude is geen probleem, dan heeft de nieuwe een mijlen en toerenteller, is dit een kwestie van naald eraf halen(trekken) en display wisselen?
    Daarna? cockpit terugbouwen, en zou alles het al dan moeten doen of met ik eea inleren?
    ZO ja, iemand die me daar mee kan helpen in de buurt van Beverwijk??

    Wie maakt mij wijzer en blijer?
     
  10. Wanneer je een andere teller aanschaft zijn er enkele zaken om rekening mee te houden. Je moet er om te beginnen goed op letten dat je het juiste type teller aanschaft. Zo zit er verschil tussen de tellers van een Benzine en Diesel motor (het bereik van de toerenteller). Tevens zit er verschil tussen de fase 1 en fase 2 tellers. Uiterlijk zien ze er identiek uit maar er is verschil in hardware en software nummers. Verder dient de tellerstand van de nieuwe teller bij voorkeur lager te zijn als die van de auto. Het is namelijk veel eenvoudiger/goedkoper om de tellerstand omhoog te wijzigen als omlaag.


    Verder is een UK of USA teller prima om te bouwen naar Europese specificaties. De tellerstand in mijlen kan worden omgezet naar kilometers. Verder is optisch gezien het enige verschil tussen een UK/USA teller en een Europese teller de tellerplaat. Bij de UK/USA teller is deze in Miles/KM en bij de Europese teller is deze alleen in KM.

    Wanneer je een UK of USA dus volledig om wil bouwen naar Europese specificaties zal je dus de tellerplaat moeten vervangen. Hiervoor zal je het eerst het front met tellerglas moeten verwijderen. Vervolgens kan je de tellernaalden verwijderen (bijvoorbeeld met een vork). Hierna kan de tellerplaat worden losgeklikt en verwijderd.

    Hou er wel rekening mee dat de tellerplaten van de teller met klein display anders zijn als die met groot display. De nokjes die de tellerplaat op zijn plaats houden zitten op een andere positie. Dit is op te lossen door op de juiste plaats uitsnedes te maken in de tellerplaat.

    Wanneer de tellerplaat is vervangen kunnen de tellernaalden weer worden gemonteerd. Aandachtspunt hierbij is dat de naalden op de juiste positie moeten worden gemonteerd. Je kan de naalden het beste monteren wanneer de teller (tijdelijk) in de auto is gemonteerd. Hierbij moet je er bij voorkeur voor zorgen dat aan de volgende voorwaarden is voldaan:

    * Tank volleding afgevuld.
    * Motor op bedrijfstemperatuur.
    * Testmenu van teller geactiveerd en het digitale toerental wordt weergegeven.

    Nu kan je de naalden van de brandstofmeter, temperatuurmeter en toerenteller op de juiste positie terug plaatsen. Voor het terugplaatsen van de naald van de snelheidsmeter zoek je een lege weg op. Vervolgens zorg je er voor dat het testmenu van teller geactiveerd en de digitale snelheid wordt weergegeven. Vervolgens ga je een constante snelheid rijden en plaats de naald op de juiste positie zodat deze de juiste snelheid weergeeft.


    Tevens dient de nieuwe teller correct te worden geconfigureerd en zal de tellerstand van de nieuwe teller moeten worden gecorrigeerd zodat deze overeenkomt met de tellerstand van de auto. Dit kan beiden worden gedaan met een hiervoor geschikt diagnosesysteem.
     
  11. Cockpit komt uit een diesel, net als de mijne en de stand is lager.
    Alles wat je beschrijft kwa ombouw moet geen probleem geven, alleen voor het aanpassen naar de huidige km stand heb ik hulp van iemand nodig.
    Moet ik behalve de km aanpassing iets anders doen? kort gezegd, zou ik de complete cockpit zo 1 op 1 kunnen wisselen en zou het dan al moeten werken?
    Zo ja, dan kan ik eerst testen of deze wel werkt.
    snelheidsmeter is zowel mijlen als km, dus dat moet voor even niets uitmaken
     
  12. Wanneer de nieuwe teller (net als jouw auto) afkomstig is uit een C-max Diesel is deze technisch gezien plug and play.

    Wel is het zo dat de Focus 3 / Kuga 2 en C/max 2 een Centrale Voertuigconfiguratie (CCC) hebben waarbij het hoofdbestand in de BCM is opgeslagen en een back-up bestand in de teller. Persoonlijk zou ik er ten allen tijde voor zorgen dat het CCC bestand van de teller overeenkomt met het (originele) bestand van de BCM.
     
  13. Top!
    Dat wilde ik weten, kan ik t eerst gewoon testen.
    Daarna uiteraard de stand aanpassen.
    Iemand die dat kan doen in de nabije omgeving?
     

Deel Deze Pagina