1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Top begrensd ?

Discussie in 'Performance' gestart door ruudt, 25 jan 2008.

  1. zojuist geprobeerd, in z'n 5 blijfd hij steken op de 5000 toeren met een snelheid van 190 km/h :roll:
     
  2. Hier geen last van, 195 in zijn 4 slaat hij in de toerenbegrenzer. Trekt in zijn 5 gewoon door, heb al eens samen met Mark 215 gehaald.
     
  3. oh zou het probleem zijn dat ik niet harder kan :P
    ik zat bij 120 al in z'n 5...

    zal hem volgende keer is doortrekken in z'n 4 ;)
     
  4. Volgens mij is het geen begrenzen, maar puur dat de motor dan niet meer kracht heeft om nog meer toeren te kunnen maken.

    Als je in z'n 5 rijdt, moet een motor harder werken om bv 4000 toeren te maken dan 4000 toeren in z'n 4. Vergelijk het maar met fietsen, zet 'm in z'n lichtste versnelling, dan krijg je 'm makkelijk 3 keer per seconde rond. Zet je 'm in de zwaarste versnelling, dan kost het je heel wat meer kracht om 'm 3 keer per seconde rondt te kunnen draaien.

    Daarbij neemt bij hogere snelheden de rol- en luchtweerstand enorm toe (ik dacht kwadratisch, maar weet het niet meer zeker, ben al weer een tijdje van school ;-)) Dus moet de motor nog harder werken om die toeren te kunnen halen.
     
  5. Bij dit soort snelheden speelt de luchtweerstand natuurlijk een grotere rol en niet onbelangrijk de weersomstandigheden. Ik ben een paar weken terug een weekend in duitsland geweest en heb zowel op de heen als terugreis even geprobeerd wat ie kon. Op de heen reis net iets boven de 220 (op de teller) en op de terugreis na lang wachten 215 :cry:

    Normaal in nederland rijd ik meestal niet harder dan 140/150. Het maximale vermogen wordt dan alleen af en toe bij het stoplicht aangesproken (kinderachtig maar wel leuk :D )
     
  6. In de 2.0 R.E. Waar ik in heb gereden die ging ook max 210.
    Maar ik had niet het gevoel dat de auto begrenst is.
    Hij gaat niet harder omdat de motor niet meer kracht kan leveren icm de lucht- en rolweerstand.
    Maar 210 is toch een nette Vmax voor een 2.0 145 pk?
     
  7. Paar maanden terug ook 220 op de teller gehad, dus 210 echt zal het wel zijn. Moest alleen daarna gelijk van het gas af, dus misschien kan het nog ietsje harder.
     
  8. Ik weet zeker dat ie harder kan. Heb ookal 220 aangetips op de Deutsche autobahn. Heeft wel veel met wind en bergaf te maken. Gewoon pedaal plat op de bodem en gaan met die banaan. Ieder stuk benutten... ;)
     
  9. accelleratie

    Ik ben sinds kort ook in het bezit gekomen van een ford Focus rally edition 2.0 en twijfel regelmatig aan het vermogen.
    Kan iemand mij een indicatie geven als ik b.v 140 km p/u rij en door wil accelleren naar b.v 170 p/u binnen wat voor tijdslimiet dit normaliter dient te gebeuren. Ik heb hem dan wel in de 5 de versnelling staan. Tevens heb ik het gevoel dat hij een trap mist die je wel boven de 5500 toeren voel in gaan maar tussen de 4000 en de 5500 voel ik niets inschaklen. Zelf ben ik niet zo geinterseerd in de tot maar vind het wel kikken om snel te accelleren vooral als er iemand achter me ligt te pushen
     
  10. Re: begrenzer

    Bij 230 km/h in zijn 6e versnelling maakt hij 6000 toeren en heeft nog wel iets kracht om door te gaan :twisted:
     
  11. Mijn tddi diesel blijft zo rond de 4000rpm hangen in de 5e versnelling. Hij zit dan zo rond de 185 a 190kmh. Ik dacht eerst ook dat het een soort begrenzer was. Maar na een paar tankbeurtjes v-power nog maar eens geprobeerd (op v-power uiteraard). Nu ging hij tot de 200kmh. Dus ik denk dat het gewoon een gebrek aan power is om nog harder te gaan.
     
  12. Als je auto het weet te waarderen is vpower tanken een goede optie. Bij sommige auto's heeft het weinig effect kwa prestatie.
     
  13. Het is een combinatie van vermogen en luchtweerstand:
    Het benodigde vermogen neemt kwadratisch toe, terwijl je vermogen bij dat toerental nauwelijks meer stijgt.
    Je loopt bij wijze van spreken tegen een muur aan.
     
  14. Re: begrenzer

    Weet iemand wat het max is van een ST170.
    ben niet in staat om even duitsland in te rijden om dat uit te proberen.
     
  15. Re: begrenzer

    Op de teller was het 232 ofzo km/h,
    dus zal hooguit rond de 220 km/h echt zijn geweest.

    autoweek geeft aan 215km/h, maar die zitten aardig laag hoor met de waardes,
    die geeft ook van 0 - 100 een tijd van 8,2 sec aan, terwijl hij dit in 7,9 seconden kan doen volgens verschillende tests.
     
  16. Met mijn 2.0 l op de Duitse autobahn zo naar de 225 km op de teller en ongeveer 5800 toeren en volgens mij was dat niet de top, maar moest telkens weer van het gas af.
     

Deel Deze Pagina