Tom's Focus ST || Update: RS Koppeling en Downpipe geplaatst, Dreamscience onderweg!

Discussion in 'Mijn Focus' started by Tom ST, Mar 24, 2013.

  1. #1 Tom ST, Mar 24, 2013
    Last edited by a moderator: Dec 6, 2013
    Hallo allemaal,

    Hier volgt mijn Focus ST, mijn grote trots. Ik laat hem op een paar kleine dingetjes helemaal origineel. Het enige wat eraan gaat veranderen zijn Oranje-Zwarte Ford gel badges, ledverlichting aan heel de binnenkant, en misschien in de loop van het jaar een andere radio.

    [​IMG][/img]

    [​IMG][/img]




    Groetjes!
     
  2. #2 Sbro.nl, Mar 24, 2013
    Last edited by a moderator: Mar 24, 2013
    [​IMG]
     
  3. Mooie Ride, hopelijk snel een x live bewonderen.
     
  4. ze is erg mooi ....... :)
    +1 voor led verlichting
     
  5. Mooie ST veel plezier ermee.
     
  6. Heel mooie auto :thumbs: Heel veel plezier ermee en veel veilige km's gewenst
     
  7. Mooie ST veel rijplezier ermee
     
  8. Mooie ST. veel plezier er mee
     
  9. mooie :st:, veel :sturen: plezier ermee.
     
  10. Dank jullie wel allemaal. Ben er echt supertrots op en superblij mee! Rijdt echt als een huis. Zo fijn!! Vandaag al een keer goed op zn staartje getrapt, blijkt dat ie toch wel redelijk hard ploft. Mag ie ook wel na de Ziptuning, er is 46 pk bijgekomen! Best aardig toch?

    Nu schijnt het dat ie met een dump valve nog harder gaat ploffen, toevallig iemand die dit kan beamen? Dump valve komt er morgen hopelijk op, dus dan is het feest in de tent :-)

    Gegroet!
     
  11. Ik heb ook een ST, ook door ziptuning getuned. Bij aanschaf gemerkt dat die aardig wat ploft, na de rollerbank dag had ik 243PK en 400nm koppel, dus niet de 270 die ziptuning beloofd. Ik heb zelf de DV erweer afgehaald en zowel het ploffen is nagenoeg weg, en het verbruik is ook minder geworden, ook heb ik het idee dat het vermogen meer is geworden. Dus zou nog maar eens nadenken of je er wel 1 op wil. Ik vind het psst geluid leuk, maar heb toch gekozen voor geen DV.
     
  12. #12 Grey-ears, Mar 24, 2013
    Last edited by a moderator: Mar 26, 2013
    Dump(b)valve helpt geen donder en je wordt er knettergek van en afgeraden door (bijna) elke serieuze tuner. :st: heeft al een recirculationvalve. Dumpvalves zijn vaak reden voor storingen, al zijn er ook die geen problemen hebben.

    Mooie bak, voor wat betreft de tuning "meten is weten".

    John
    Grey-ears
     
  13. Mijn ST is daar dus ook gemeten, en heb als uitslag 272 pk, met 400NM koppel, met grafiek en alles erbij. Het ploffen vind ik juist wel wat hebben, maar dat is denk ik smaak.

    Misschien lijkt het verbruik meer te worden omdat je onzuiniger gaat rijden, zodat je de dumpvalve hoort. Dat heb ik al meer gehoord, echter, het onzuiniger worden door een dumpvalve blijkt een fabeltje te zijn als ik daarnaar vraag bij zowel de Ford-dealer als de Tuningspecialist. Maar als je constant naar 4500 toeren trapt om wat afblaas geluid te horen, is het natuurlijk niet raar als je auto opeens 1 op 6 rijdt...

    Toch bedankt voor het goedbedoelde advies!
     
  14. Mooie st

    wil je extra sound dien je niet voor een damp valve te gaan, maar voor een sport cat en cat back van piper ;)

    k & n geeft interieur meer sound
     
  15. Tom een erg mooie ST! Niks mis mee!!

    Zonder vooraf conclusies te trekken. Ziptuning staat niet al te best aangeschreven. Misschien is het een idee om eens mee te doen aan een rollenbank meeting of zelf een rollenbank op te zoeken. Kijken wat ze daar meten. Maar goed het belangrijkste is dat je er tevreden mee bent en dat hij rijdt als een huis....;)
     
  16. Dat is een goeie, misschien toch maar eens meten voor de zekerheid. Ook al valt ie wat minder uit, ik ben er nog steeds erg blij mee. 4 jaar lang moeten sparen en zoeken, en nu dan eindelijk het monster in mijn bezit.

    Is dat eigenlijk duur zo'n meting? Hoor van best veel kanten dat het geheel op eigen risico is namelijk, en het zou zonde zijn als de auto als een veertje in elkaar word gedrukt als ie niet goed vastzit...
     
  17. Natuurlijk lang sparen en nu heb je eindelijk wat je wil. M.b.t. je tuning kan je misschien met een relatief klein bedrag een aanzienlijk beter resultaat halen dan nu. Mocht ziptuning een minder product afgelevert hebben dan ze hebben beloofd zoals bij Ricadoo. Dat weet je alleen zeker door een uitdraai te laten maken op een rollenbank.

    Je moet rekening houden met €75-€125 afhankelijk of je het op een dyno dag doet of op eigen gelegenheid. De kans dat je auto er af schiet is echt heel klein en ik mag aannemen dat het bedrijf waar jahet laat uitvoeren dan aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade.
    Maar dat zou het laatste zijn waar ik me druk om zou maken.

    Je zou ook nog een spintje kunnen timen, dat zegt natuurlijk niet alles en is een indicatie.
    Ow ja, wat ook nog verschil maakt is de brandstof waar je op rijdt. Het is verstandig om euro 98 te tanken en bij voorkeur BP ultimate. Mij is verteld dat het de enige brandstof is die een octaangehalte van 98 ook echt haalt.

    Dit haalde ik met mijn Bluefin tuning 265pk en 447nm koppel:

    80-120: 3/4/5
    3.0sec./4.0sec./5.0sec.

    100-160: 4
    7.0 sec.

    Succes!
     
  18. Maar als de auto de 272 pk nou niet haalt, zoals het op papier staat, heb ik dan geen recht op teruggave van een deel centen, of de fout rechttrekken vanuit hun kant?! Want eigenlijk bieden ze dan waar aan voor een bepaalde prijs, terwijl de waar niet daadwerkelijk geleverd word... Volgens mij is dat in gebreken vallen van de verkoop. Maar laten we er niet op vooruit lopen, eerst maar eens meten!

    Over het tanken, bij mij op de hoek zit toevallig een onbemande BP, daar tank ik altijd en tank sowieso altijd Ultimate. Kost 4 euro meer op een tank en qua prestaties merk ik het wel degelijk!

    Groetjes
     
  19. Die uitdraai die je gekregen hebt, is dat echt degene van je auto of gewoon dit zou het moeten worden met de chip?
     
  20. In belgië bestaa bp niet

    van welke keten is dat?

    Ik tank shell v power 98, zoniet total of q8
     

Share This Page