Hallo, Als ik bijvoorbeeld voor het stoplicht sta te wachten (met m'n koppeling in) blijft het toerental (ook de motor, niet alleen de wijzer) op zo'n 2100 toeren staan. Dit is volgens mij niet echt normaal. Waar kan dit aan liggen? Het lijkt op dit probleem: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=283463 Zou deze aangedragen oplossing helpen? Had dit probleem ook met Ford Ka (1.3 / 1998 ) opgelost door de zekeringen nrs 4 + 20 (3 en 12 ampere - hebben met motormanagement te maken, zie instructieboekje) er 10 minuten uit te halen, even het contact omzetten en weer uitzetten en weer terug te plaatsen. Hierdoor is de computer weer "uit de knoop". Dit dus eerst doen voordat "het ford stekkersetje op schutbord te solderen", stappenmoter te vervangen, gasklephuis vervangen etc.
Eerst uit laten lezen of er foutcodes zijn. Een paar opties waar de fout kan zitten: - stationairregelklep - gaskleppositiesensor - gasklep zelf die niet helemaal wil sluiten (vervuiling)
Is er manier om zelf de auto uit te lezen? Moet ik dan een kabel hebben? Of is die niet te bestellen?
Dat kan wel maar dan moet je een odb-II kabel hebben en een kastje dat daar geschikt voor is. Er bestaan ook setjes die je op een laptop kan aansluiten kijk maar is op marktplaats.
Mijn 2.0 Zetec uit 2000 heeft ook het probleem van hangen van toerental, op 2100 t/m maar ook wel op 4000 t/m. Vandaag bij garage geweest, die hebben eerst een plastic slangetje vervangen (was gescheurd, trok vals lucht aan), iets uitgelezen (kostte best wat moeite met een computergeval en usb-stick) en hebben gemeld dat de gasklepsensor defect is. Kost € 58 + half uur werk. Heeft iemand een betere suggestie?
Ik heb hetzelfde probleem heb een Focus 1.6 16v uit 2001. Als ik echt helemaal stil sta dan gaan de toeren wel terug naar een normale waarde Heb de accu ontkoppelt en na 10 minuten weer aangesloten maar dat maakte niks uit. 90% van die problemen zijn te wijten aan vieze gasklep vertelde mn broertje die bij Renault werkt.