1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8i 16V 125pk Toerental 1.8 Flexifuel uit 2007

Discussie in 'Performance' gestart door Wipneus, 29 jan 2011.

  1. #21 Wichelroede, 12 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2023
    Vanwege de korte versnellingen mist dit type bak (naar mijn idee) gewoon een 6e versnelling.

    Ik schakel in mijn Focus altijd rond de 2500 toeren en ben dan bij 80 Km/U reeds toe aan de 6e versnelling…

    Ik kan me haast niet voorstellen dat de motoren welke aan dit type bak gekoppeld zijn een 6e versnelling niet zouden kunnen trekken.

    Daarom; weet iemand welk merk/type bak dit is en wat de reden is geweest waarom Ford (of Mazda wellicht) destijds voor dit type bak gekozen heeft?
     
  2. Deze discussie is al een aantal keren gevoerd, de 1.8 duratec is een echte (ouderwetse) atmosferische toerenmotor, die pas boven de 3000 toeren in de buurt komt van zijn maximum koppel.
    Ik zou je dan ook echt afraden om bij 2500 toeren al over te schakelen, je doet je motor (en jezelf) tekort.
    Deze motor draait erg graag toeren en presteert dan zonder meer prima !!
    In de 7 jaar dat ik nu met mijn 1.8 rij heb ik nog nooit een 6e versnelling gemist, heerlijke motor
     
  3. Het “nieuwe rijden”….:snooty:
     
  4. Dat ik niet de eerste ben die het opvalt zegt iig íéts…

    Kan je mij vertellen waarin ik mijzelf tekort doe? Aangezien ik prima met het verkeer mee kan komen en mijn motor ook dán zonder meer prima presteert !!
     
    Koen_ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina