Titanium econetic lease 115pk (Dashboard wrapping white carbon pagina 5 )

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Bierbeer, 28 sep 2012.

  1. #1 Bierbeer, 28 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2012
    Gisteren mijn lease auto opgehaald :dance:

    ivm mijn functie verplicht Frozen White (voorlopig geen reclame) en niet al te veel extra's.

    Extra's:

    • Light upgrade pack
    • Reserve wiel thuiskomertje
    • Oprolbaar bagagenet
    • Vaste trekhaak
    • Winter banden

    Bij het ophalen was het linker achter raamrubber beschadigd. Hier krijg ik nog een afspraak voor om dit te vervangen.

    Tevens heb ik gemerkt dat de stuurbekrachtiging bij 100+ kmh stroef is en het stuur de neutraal stand niet opzoekt/heeft. Hierdoor moet ik telkens corrigeren en zwalk ik een beetje over de weg heen. Erg irritant. Ook lastig te om schrijven wat het probleem nu echt is.
    Voelt alsof er een dood punt zit bij kleine correcties. Ik probeer te sturen, klein beetje, maar gaat niet, blokkade?, iets meer kracht (gaat om minimale inspanningen) en opeens voel je een tik en stuur je, teveel, naar de andere kant. Corrigeren weer neutraal (recht) zoeken, gaat niet, blokkade?, iets meer kracht (gaat om minimale inspanningen) en opeens voel je een tik en stuur je, teveel, naar de andere kant. Corrigeren etc etc etc etc
    Misschien iemand bekend probleem?

    ik weet het: [​IMG]

    vanmiddag of van het weekend even foto's maken

    [edit] Foto's

    Links voor
    [​IMG]

    Dagrij links voor
    [​IMG]

    Dagrij voor
    [​IMG]

    Xenon links voor
    [​IMG]

    Xenon voor
    [​IMG]

    Xenon + bocht verlichting links voor
    [​IMG]

    Verlichting achter
    [​IMG]

    Verlichting links achter
    [​IMG]
     
  2. Vaag probleem met het sturen.

    Wel suc6 verder met de auto :)
     
  3. Ik herken het stuurprobleem in ieder geval niet, maar ik heb dan ook een benzine uitvoering, dus wellicht reageert die iets anders.
     
  4. Ik heb ook een 115pk TDCi, maar herken je stuurprobleem niet. Toch de dealer maar eens goed naar laten kijken.
     
  5. #5 Bierbeer, 28 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2012
    Vandaag bij een dealer in de buurt een kort gesprek met hoofd afdeling van de werkplaats. Heeft nog nooit gehoord van het probleem en kon ook zo snel niet bedenken waar dit vandaan komt. Misschien verstelling van het stuur wat dit veroorzaakt.

    Was erg passief (ik denk omdat het geen auto is die bij hun vandaan komt), totaal geen wacht even een week of maak even een afspraak zodat we een test rit kunnen maken. Beetje jammer.

    Maar ik wacht het even een weekje aan, misschien dat het na een x aantal kilometers verdwijnt. Maandag wel even bij de dealer waar hij vandaan komt officieel melden.

    Foto's gemaakt, ga ze zo plaatsen :)

    [edit] Foto's geplaatst.

    Bocht verlichting ook maar even op de fotos gezet. Op internet kan je dit echt nergens terug vinden DAT het er op zit en HOE dit eruit zit. Het werkt in ieder geval niet bij het activeren van de richting aanwijzer maar bij het insturen. 's avonds zichtbaar lekker stukje verlicht schuin voor de auto.

    Xenon is erg prettig, mooie brede plakkaat met wit licht, uiteinden/randen iets van een blauwe gloed wat voornamelijk op verkeersborden reflecteert en dan zichtbaar is.

    Multi color abient light is ook erg mooi, vooral mijn vriendin vond de kleur ROZE erg mooi ;)
     
  6. Een hele mooie Focus! Gefeliciteerd en ik wens je veel rijplezier en veilige kilometers! :)
     
  7. Ik herken het stuurprobleem bij hogere snelheden. Zelf had ik het gevoel dat er net bij de neutrale stand een hobbeltje zit waar stuur steeds overheen schiet. Merk ik bijvoorbeeld dat de auto teveel naar links afbuigt, wil ik stuur iets naar rechts draaien, daar reageert hij dan niet echt op, zet ik extra kracht, schiet hij net over de hobbel en stuurt hij teveel naar rechts. Ofwel, dan blijf ik corrigeren.

    Ik heb dit ooit bij de Ford dealer gemeld en die gaven aan dat het wel bekend is dat de stuurbekrachtiging af en toe wonderlijk reageert bij de Focus en dat je het stuur actief met twee handen moest blijven vasthouden, maar ze zouden er naar kijken. Even later lieten ze me weten dat de auto niet goed was uitgelijnd en dat dit de verklaring was. Ze hebben de auto daarom opnieuw uitgelijnd (helaas buiten de garantie). Hoewel het me nooit was opgevallen dat de auto een afwijking naar 1 bepaalde kant had, heeft dit het probleem wel grotendeels opgelost. Ik merk dat ik bij het met 1 hand sturen wel af en toe echt kracht moet zetten, maar dat overcompenseren heb ik geen last meer van. Hoop dat je hier iets mee kan.
     
  8. Wow precies zoals ik het ervaar. Hier kan ik wel wat mee! Snelheid is zo rond de 70 80 dat het merkbaar wordt.

    De stuur bekrachtiging is bij hogere snelheden wat stugger waardoor het "hobbeltje" ervaren wordt. Bij lagere snelheden is het soepeler dus kun je eenvoudig corrigeren zonder de "hobbel". Waarschijnlijk is het probleem dus wel aanwezig maar niet merkbaar bij lagere snelheden.

    Moet eerlijk zeggen dat mijn stuur iets naar links staat neutraal maar de auto gewoon rechtdoor gaat. Als ik mijn stuur echt recht hou dan wijkt de auto dus naar rechts.

    Maak veel lange kilometers, vandaag ook weer hopeloos geïrriteerd aan het stuur probleem. Toch maar even een afspraak woensdag ochtend bij de dealer gemaakt.

    Iemand trouwens ervaring met de analoge AUX input als je deze selecteert zonder iets eraan te hebben dat deze een brom/buzz geluid maakt? Pas als ik echt een apparaat eraan hang en een bestand afspeel heb ik geen last van deze brom.

    [EDIT]
    Verder echt een heerlijke auto. Koppeling lekker sponzig en pakt goed op. Sturen met wegligging plakt erg fijn aan de weg en stukken beter dan de VW en Opel die ik hiervoor gereden heb.
    Merk wel dat de 1e versnelling absoluut geen pit heeft. Pas in zijn 2 schiet je door. Lijkt wel alsof er een begrenzer aan PK's in de 1e op zit.
     
  9. Van de AUX input klinkt herkenbaar. Is alleen niet echt een issue, zet hem toch nooit op de AUX. (enkel usb of eventueel bluetooth).

    Dat van het sturen klinkt toch wel vreemd. Daar herken ik echt niets in bij mijn auto.

    Ik heb wel ervaren bij onze vorige Fiesta dat uitlijnen heel veel kan uitmaken. Die trok op een gegeven moment wat meer richting 1 kant, waardoor je constant moest bijsturen en het stuur was ook wat onrustig. Na uitlijnen nergens meer last van.
     
  10. Mooie focus zeg! Het probleem met het sturen heb ik ook gehad in het begin en dat is ook door de dealer opgelost en heb het nooit meer terug gehad. Ik ben ook zeer tevreden
    met de focus .
     
  11. Had dit ook met het uitlijnen te maken ? Kun je dit misschien nog achter halen wat de oplossing is geweest? :)
     
  12. Het is al een jaar geleden dat dat is gebeurd want ik had toen ook een software probleem maar volgens mij is ie ook opnieuw uitgelijnd. Het was in elkgeval daarna veel beter sturen.
     
  13. Gegeven dat je stuur in neutraal stand ook niet recht staat, ben ik er vrij zeker van dat de auto moet worden uitgelijnd. Die van mij stond ook bij rechtuitstand net iets naar links (zeg 20 voor 2).
     
  14. Gisteren bij de lokale dealer geweest. Test rit met een monteur van ongeveer een half uur gehad.

    Begon als een gek te trekken aan het stuur, ja daar heb ik dus geen last van.
    Uiteindelijk precies uitgelegd 2 handen aan het stuur heeele kleine correctie uitvoeren om binnen de rijstrook te blijven. Ik goed opletten op zijn handen en zag het stuur uitschieten (minimaal hoor) en over het "hobbeltje" schieten. Gevraagd of hij dat voelde en reaktie was mwoh mwoh jaa maar hij vond het eigenlijk geen probleem en had geen idee wat dit kon zijn.

    Einde van de rit ook over dit forum gehad met de opmerkingen erbij over uitlijnen enz. Nee hoor uitlijnen heeft niks met stuurbekrachtiging te maken :| Mijn opmerking was, misschien wel met het rijcomfort en de ervaring die ik heb met lange afstanden.
    Wel heeft hij geconstateerd dat mijn uitlijning niet goed is, stuur recht dan gaat de auto snel naar rechts.

    Al met al een erg moeizaam gesprek met de reparatie afdeling gehad ook achteraf waar ik niet het gevoel kreeg dat ik echt welkom was. Maar goed ze willen hem uitlijnen (as dinsdag) en hopen dat het dan goed gaat.
    Indien mijn klachten blijven krijg ik een andere focus mee om te kijken hoe mijn ervaring daarmee is.

    Aux input bromt zonder het afspelen van muziek ook in een andere :focus3: dus zal wel erbij horen bij een auto van 28000 euro :|.

    Ruitenwissers gaan bij interval naar beneden, stoppen en gaan dan nog een klein stukje naar beneden. Als je dan nog langer wacht zakken ze nog lager. Ook dit had een andere :focus3: dus hoort blijkbaar bij een auto van 28000 euro :|.
     
  15. Klopt, ze gaan naar een "startstand" na een keer wissen, als er geen verdere wisactie nodig is gaan ze naar de "ruststand". In die ruststand liggen ze wat lager, achter de motorkap, zal wel beter voor Cw waarde zijn.
     
  16. Misschien heeft de stuurstand (iets naar links) invloed op de software dmv de stuurhoeksensor.
    Laat de focus eens goed uitlijnen zodat het stuur goed recht staat en vraag eens of die sensor ook 'gereset' moet worden na het uitlijnen
     
  17. #17 Bierbeer, 4 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2012
    Maar er is nog een stand. De wissels / interval daalt en hapert kort, gaat dan naar de startstand. Als je dan langer wacht gaat hij naar de ruststand... Dat haperen is dus ook een korte onderbreking van de beweging.

    [edit] typo
     
  18. Die herken ik niet, ik zal nog eens opletten.
     
  19. Dinsdag bij de dealer auto laten uitlijnen.

    Moet zeggen dat ik het idee heb dat het een stuk minder is geworden maar heb toch nog soms een stroef stuurpunt met kleine correcties wat resulteert in een klein tikje en te hakkelig sturen.

    Nu is mijn gevoel dat de auto ook nog niet 100% goed is uitgelijnd. Dit omdat als ik het stuur loslaat dat de auto naar rechts gaat.
    Ook met sturen naar rechts voel ik weerstand maar stuurt wel vloeiend (niet hakkelig) maar naar links minder weerstand maar tikt (hakkelt) soms.

    Zucht begin toch een beetje aan mezelf te twijfelen nu, misschien ligt de stuurbekrachtiging me gewoon niet en is er niks aan de hand met de auto? Of ben ik te zeikerig....

    Even een weekje aankijken en dan een andere dealer zoeken. De leasemaatschappij belde me al over de auto op en heb de twee punten (rubber raam en probleem sturen) vermeld. Zij staan gelukkig achter me en willen me anders wel naar een andere dealer sturen.
     
  20. Vorige week nog eens goed opgelet, er is inderdaad nog een stand, was me nog niet eerder opgevallen.
     

Deel Deze Pagina