Tijdens het rijden valt "alles" electrisch uit en komt direct weer in.

Discussie in 'Electronica' gestart door Henkie, 31 okt 2009.

  1. Mijn Focus wagon TDDI van 2002 heeft kuren.:baeh:
    Het lijkt net of het contact tijdens het rijden heel even wordt uitgeschakeld en direct weer in.
    Wat je dan ziet is dat de meters; temperatuur- toeren- snelheidsmeter naar 0zakken en daarna direct weer goed aanwijzen.
    Verder branden dan de lampen in het dashboard van accuspanning, airbagtest, motormanagement en voorgloeispiraal en het ledje boven de klok brand, allemaal net of je het contact inschakeld.
    Ook houd de motor een fractie van een seconde in.
    Dit alles is begonnen nadat ik een relias van de voorruitenwissers heb vervangen.
    Eerst heel af en toe maar de laatste tijd wel tientallen keren per rit.
    Heeft iemand ooit zo iets bij de hand gehad?
    En zo ja, wat was er de oorzaak van?
    Ik zelf denk iets van een slecht contact of (kabel)breukje.
    Groeten
     
  2. Accu slecht?
    als ik het goed onthouden heb kon dat nog wel eens de boosdoener zijn.
     
  3. volgens mij niet toch? Tijdens het rijden wordt alles toch gevoed door de dynamo?

    Volgens mij zit jij in de war met het uitslaan van de meters bij het omdraaien van de sleutel, dat is idd de accu ;)
     
  4. Hakkelende focus TDDI 2002

    Volgens de garage is de accu ok.
    Zelf ben ik bezig geweest met een 2e hands gaspedaal, deze heb ik uitgewisseld maar de problemen bleven.
    Bij ford dealer is de storingscomputer uitgelezen en was de EGR niet ok, maar volgens deze mensen veroorzaakt de EGR geen uitval van de electronica.
    Ik zelf denk dat de EGR-storing het gevolg is van het hakkelen.
    Morgen gaan ze verder speuren.
    Zelf zou ik graag een electrisch schema willen inzien van mijn focus, ik heb het idee dat, wetende wat er allemaal uitvalt, je ongeveer kunt zoeken waar het probleem ongeveer moet zitten.
    Wie beschikt er over E-schema's van focus TDDI 2002?
     
  5. Probleem opgelost!!

    Hallo lezers,
    Mijn probleem is opgelost en de oorzaak is gevonden.
    Het probleem zat niet bij de stekker van de EGR, maar in de bekabeling er naar toe.
    Kabel kwam tegen een geribbelde buis die warm werd.
    Als gevolg van de warmte is de isolatie van de mantelbuis en de drie adertjes weggesmolten.
    Na afisoleren van de bekabeling het probleem niet weer gehad.
    De "Doktor" bij problemcar heeft mij op het goede spoor gezet.
    Groeten,
    Henk.

    PS. Jammer dat er wat weinig reakties op mijn vraag gekomen zijn,
    de mensen die wel gereageerd hebben, bedankt voor het meedenken.
     
  6. Dat zal grotendeels komen doordat er hier liefhebbers zijn en bijna geen
    automonteurs, op problemcar zitten bij "professional" alleen maar monteurs,
    ook zal meespelen dat jouw probleem vrij uniek zal zijn, in zo'n geval kan je
    dan maar beter niets zeggen als onzin uit kramen;)
     

  7. Weet je wat het is Henkie.
    Op problemcar zitten meer technische mensen die bv monteur zijn van een bepaald merk.
    Die krijgen vaak te maken met storingen in een auto, en dat is dan weer makkelijker om die op te lossen.
    Als ik een echt technisch moelijke vraag heb zet ik hem daar ook neer. Ben er al verschillende keren op het goede spoor gezet.

    2 forums weten meer als 1 zullen we maar zeggen.:thumbs:

    Gr Fred
     

Deel Deze Pagina