1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tigershark's Focus ...UPDATE: nog meer updates.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Tigershark, 5 jul 2009.

  1. #241 Tigershark, 31 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2014
    Ruitenwisservloeistofsensor

    Ik ben dus ook bezig met deze update.
    Van de week even gekeken bij connector C111 of de oranje-zwarte draad aanwezig was aan bijde kanten. Dit is dit het geval.:)

    Bij de hal staat nog een :st: die aan zijn eind gekomen is door een ongeluk, hier dus even gekeken of de sensor aanwezig was. Dit was helaas niet het geval maar er schoot me iets te binnen dat ik nog ergens een sensor zou moeten hebben liggen uit een Escort. Deze had ik dus ook snel gevonden.

    Ik heb dus dat reservoir uit de :st: gehaald en die aangepast, veel gereedschap is hier niet voor nodig: boormachine, boortje, een conische boor en een mesje om de scherpe kantjes weg te kunnen halen.

    De onderdelen, en als je goed kijkt zie je rechts onderaan nog de conische boor.
    [​IMG]

    De plaats waar de sensor moet komen:
    [​IMG]

    De sensor zelf:
    [​IMG]

    Ik heb zelf besloten om de sensor iets lager te zetten, de sensor is iets te groot voor de originele plaats en de melding komt pas later (er zit dan overigens nog genoeg vloeistof in). Ik heb gehoord dat veel :focus2: rijders er zich aan ergeren als er opeens een alarmsignaal komt op het moment dat ze in een scherpe bocht zitten oid. Mocht dit nu niet werken dan kan ik altijd nog terug want de originele tank heb ik dus nog.

    De aangepaste tank:
    [​IMG]

    Ik heb het rubbertje nog wel voor de zekerheid met wat siliconenkit in de tank vastgezet, daar kan dus normaal niks meer lekken.

    De kabelboom die erop zat heb ik gestript, en die 2 kabels wil ik gebruiken om de sensor mee aan te sluiten. De pinnen van deze kabels zet ik in de originele stekker, dan soldeer ik de tegenconnector eraan (die zat overigens aan een oude kabelboom uit een Escort).

    Wordt vervolgt, misschien morgen al.:cool:
     
  2. goed bezig weer Sjoerd :thumbs:
     
  3. #243 Tigershark, 5 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2014
    Tweeters achter ingebouwd

    En weer een kleine update: tweeters achterin ingebouwd.
    Ik merk wel een verschil, ik vond alleen vreemd dat in ELM config de tweeters wel als aanwezig gemarkeerd waren.

    [​IMG]

    De ruitenwisservloeistoftank is van het weekend aan de beurt, had ik geen zin in vandaag.

    PS: Deurpaneel is smerig en had al wat beschadigingen.
     
  4. Goed bezig!
     
  5. Het aantal speakers staat in de radio geprogrammeerd. Als de radio is geprogrammeerd voor 8 speakers zou dit betekenen dat de auto waar jouw radio oorspronkelijk in heeft gezeten is geleverd met 8 speakers. Dit is eventueel te achterhalen aan de hand van het VIN nummer dat in de radio is geprogrammeerd (mits het VIN nummer nog niet is gewijzigd).

    Daarnaast is het ook mogelijk dat een radio af fabriek niet goed is geconfigureerd. Dit komt ook weleens voor. Zo was mijn originele 6000CD af fabriek geconfigureerd voor lederen bekleding terwijl mijn auto is voorzien van stoffen bekleding.
     
  6. Dit verklaart alles, hier heb ik nog niet eens bij nagedacht. Ik kreeg ook te zien dat de radio geconfigureerd was voor een 3 deurs.
    Klopt ook, de radio komt uit een :focus2: :rs:.

    thx.
     
  7. Sjoerd kan je mijn pb's eens beantwoorden en je mailbox zit vol!
     
  8. Ik mag ook weer 2 jaar

    Vandaag de :focus2: weer gekeurd, ik mag weer 2 jaar. :cheer::rock:
    Was wel een beetje spannend na het ongeluk van bijna 2 jaar geleden.

    Enig puntje wat aandacht verdient zijn de remmen achter. Rechts is wat minder maar omdat ik toch achter wil ombouwen naar schijfremmen, zijn hier geen extra en onverwachte kosten aan verbonden. ;)
     
  9. Mooi mooi!
     
  10. Altijd fijn :thumbs:
     
  11. Ik had niet anders verwacht. Wel mooi dat die gewoon weer goedgekeurd is.
     
  12. Netjes. Kun je weer twee jaar verder :sturen:
     
  13. #254 Tigershark, 24 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2014
    Veerpootbrug, sensor en ander voorscherm geplaatst.

    Zo op de meeting van afgelopen zaterdag toch een hoop kunnen doen.

    Aangezien ik mijn rechtervoorscherm moest vervangen, iemand die meende voorrang te hebben en na het rammen gewoon doorgereden is, kon ik mooi het ruitenwisserreservoir en de veerpootbrug plaatsen.;)
    Ik zal nog wat foto's plaatsen tzt. Foto's ervan door andere gemaakt staan in het topic van de indoor meeting op 22 November.

    De sensor werkte na het activeren met ELM config goed.
    Wat ik wel merk is dat de voorkant van de auto veel stijver aanvoelt en minder "rolt". Ik weet niet hoe ik het precies moet beschrijven.

    Nu maar hopen dat [MENTION=3486]Gert jan[/MENTION] snel hersteld is zodat hij weer alles netjes kan maken.:)
     
  14. Alleen een ding is me niet gelukt, het doorvoeren van de plus kabel voor de electrische bijverwarming. Iemand een tip hoe ik dat het beste kan doen?
     
  15. Bij de plug aan de bijrijderskant. daschboard kastje eruit en je kan er goed bij!
     
  16. Ik weet dat daar de doorvoerrubber zit, maar hoe krijg ik de kabel er fatsoenlijk door?
     
  17. Ik heb een gat in het rubber erbij gemaakt dmv priem. Wel voorzichting voor de bedrading!
     
  18. Het gaat steeds beter met me :lol: maar voor mijn gevoel niet snel genoeg :nocheer:
    als het allemaal lukt begin ik in januari weer met klusjes.:mrgreen:

    ik zie je PB of app wel verschijnen
     
  19. goed bezig geweest Sjoerd, je hebt er een productief dagje van gemaakt :thumbs:
     

Deel Deze Pagina