tempratuur sensor ford focus 2004Wagon 1.6 16V Cool Edition

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door erwinvanrijnsoever, 27 jan 2018.

  1. kopsensor Ford Focus 20180127_104138.jpg 20180127_104138.jpg

    na veel ellende van een tempratuur meter die als men 90 of meer rijdt geheel naar het rode schiet en motor op motor storing gaat.
    nu de oplossing gevonden.

    volgens ford kon het de waterpomp, sensor, tempratuur meter , vervuild systeem, ecu zijn.
    andere vertelde weerstand 320 ohm solderen.

    OPLOSSING WAS NA LANG ZOEKEN MAKKELIJKER.

    CONTROLEER IS EERST OF DE SENSOR NIET TE DIEP IN HET HUIS ZIT EN EVT OPGESTUIKT IS.

    senor originele van ford daar is de schaft van de draad te lang, zodat men de sensor te diep in de kop draait (handmatig gaat het goed en is vast vast) maar omdat men hem ook natrok met bepaalde krachT in nm stuikte onder onderpunt van de sensor op en daardoor kreeg men deze problemen.
    nu heeft mijn monteur uitgevonden dat de sensor van velvet iets korter is waardoor als men hem handmatig aan draait en klein beetje met na draait (minimaal met sleutel) er een opening blijft tenopzichte van de bodem.
    hij heeft eerst de diepte gemeten en daarna gekeken welke senor diepte hij aan moest houden (evt iets opvullen met ring)
    nu blijkt het PROBLEEM IS GEHEEL OPGELOST MET ALLEEN NIEUWE SENSOR EN EEN MESSING RING VAN M12. zodat de sensor niet te diep meer in het gat komt en de bodem kan raken bij aandraaien.



    dus voor men veel geld uitgeeft controleer eerst de diepte van de kop, en dan de schaft van de sensor(punt + schroefdraad.
    ZOLANG DE PUNT VRIJLICHT AAN DE ONDERKANT IS HET PRIMA.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. mooi dat het opgelost is Erwin :thumbs:

    maar waarom die enquĂȘte er bij?
     
  3. welke enquette, ik heb niks bijgevoegd, denk verkeerd heb aangevinkt is nu als het goed is weg gerard, bedankt voor info.
     
  4. ik zag 'm nog staan maar heb 'm verwijderd ;)
     

Deel Deze Pagina